| کد مطلب: ۱۰۵۶۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

اهمیت آموزش و پرورش و معرفی وزیر

ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم به کلی ویران شد و زمانی که سیاستمداران این کشور تصمیم گرفتند در موردآینده برنامه‌ریزی کنند، هر فردی لزوم سرمایه‌گذاری در بخشی را برای آینده ژاپن ضروری می‌دانست.

اهمیت آموزش و پرورش و معرفی وزیر

 آرمان ملی آنلاین: برخی توسعه صنعتی ژاپن، برخی توجه به فرهنگ این کشور و برخی توسعه سایر بخش‌های ژاپن را اولویت توسعه این کشور اعلام می‌کردند اما فرهیختگان ژاپن پیشنهادی دادند و اعلام کردند که اگر قرار است به صورت ریشه‌ای به توسعه این کشور توجه شود به طوری که چند دهه بعد ژاپن برخاسته از نکبت جنگ جهانی به توسعه‌یافتگی و رشد دست یابد، لازم است که به آموزش و پرورش در این کشور توجه ویژه صورت گیرد. این مورد مبنای توسعه ژاپن شد و امروز مشاهده می‌کنیم که ژاپن کشوری توسعه یافته و مستقل است که بسیاری از کشورهای جهان الگوی توسعه این کشور را به منظور توسعه کشورشان مد نظر دارند.

در ایران نیز توجه به مقوله آموزش و پرورش وجود داشته است هرچند در طول دهه‌های گذشته اولویت کشور مسئله آموزش و پرورش نبوده است. اخیرا نیز ریاست محترم جمهوری وزیر پیشنهادی کابینه را به منظور تصدی سمت وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده‌اند تا تکلیف این وزارتخانه مشخص شود. هر فردی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌شود در کمترین ویژگی باید تجربه فعالیت در آن وزارتخانه را داشته باشد ضمن اینکه این فرد باید در درون وزارتخانه از محبوبیت و مقبولیت زیادی برخوردار باشد.

بدنه وزارتخانه باید نسبت به وزیر تعلق خاطر داشته باشند و وی را مسلط بر امور وزارتخانه بدانند تا در کنار وی و با توجه به تجربیات مسائل و مشکلات وزارتخانه را حل کنند. اینکه وزیری انتخاب شود که تعلق خاطر به وزارتخانه نداشته باشد موجب خواهد شد که بعد از مدتی امورات روزمره وزارتخانه هم با چالش‌هایی روبه‌رو شود به طوری که حقوق کارکنان وزارتخانه هم با تاخیر پرداخت شود.

مجلس هنگام رای دادن نباید تنها به خط و مشی فکری وزیر پیشنهادی توجه کند بلکه باید به سوابق وی بنگردد و در نظر بگیرد که وزیر پیشنهادی می‌تواند انتظارات این وزارتخانه را برآورده کند یا نه؟ خصوصا وزارت آموزش و پرورش که وزارتخانه طلایی کشور است و هر چه از منابع انسانی در کشور وجود دارد با توجه به آموزش‌های بنیانی این وزارت است. از این منظر فردی باید وزیر آموزش و پرورش شود که در بدنه آموزش و پرورش مقبولیت داشته و با چالش‌های این وزارتخانه آشنا باشد.

نویسنده : حسین کنعانی‌مقدم/ دبیرکل حزب سبز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار