| کد مطلب: ۱۰۶۸۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

از 0 تا 100 تحصیل رشته تربیت بدنی در کشور ترکیه [دانشگاه ها | هزینه ها]

از 0 تا 100 تحصیل رشته تربیت بدنی در کشور ترکیه [دانشگاه ها | هزینه ها]

تحصیل در رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های معتبر و دارای رتبه بالای جهانی، رویای هر دانشجویی است؛ اما اینکه چگونه بتوانید در این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید، موضوع مهمی است که باید از آن آگاهی لازم را داشته باشید. دانشگاه‌های ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از آنجایی که هزینه تحصیل در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین‌تر بوده و در عین حال نیز کیفیت آموزشی بالاست؛ می‌توان این کشور را برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفت. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با جزئیات تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه آشنا شوید و برای ادامه تحصیل بهترین تصمیم را بگیرید.

معرفی رشته تربیت بدنی در دانشگاه های ترکیه

دانشجویان با گذراندن دوره تحصیلی تربیت بدنی با مباحثی مانند: آناتومی بدن، تغذیه، حرکت شناسی، روانشناسی ورزشی، همراه با روش‌های آموزش تربیت بدنی، کمک‌های اولیه و پیشگیری از آسیب‌های حرکتی-ورزشی آشنا خواهند شد. با ادامه تحصیل در مقطع ارشد نیز می‌توانید تمرکز خود را بر روی ایجاد سبک زندگی سالم همراه با بهبود عملکرد، مربیگری، آموزش برای مسابقات و تهیه برنامه آموزشی مناسب و اطمینان از اجرای آن بگذارید.

مدت زمان تحصیل رشته تربیت بدنی در ترکیه برای مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال است، در حالی که دوره‌های تحصیلات تکمیلی حداقل دو سال طول خواهد کشید. برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد، معمولاً باید 12 الی 18 دوره کالج را بگذرانید که اغلب شامل تکمیل آزمون‌های جامع و پایان نامه است.

لیست بهترین دانشگاه های تربیت بدنی در ترکیه

دانشگاه‌های آنادولو، یدی تپه، حاجت تپه، گیلشیم، قاضی و دانشگاه آبانت عزت بایسال جزو بهترین دانشگاه‌هایی هستند که رشته تربیت بدنی را با کیفیت آموزشی بالا به همراه اساتید حرفه‌ای ارائه می‌دهند. از دیگر دانشگاه‌های خوب ترکیه که برنامه‌های تربیت بدنی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهند، در جدول زیر مشاهده خواهید کرد:

دانشگاه‌های دولتی

دانشگاه‌های خصوصی

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آلتین باش

دانشگاه قوجائیلی

دانشگاه باشکنت

دانشگاه آهی اوران

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه دوزجه

دانشگاه آتیلیم

دانشگاه کارابوک

دانشگاه اوفوک

دانشگاه عدنان مندرس

دانشگاه فنرباهچه

دانشگاه نیغده

دانشگاه لقمان حکیم

دانشگاه بینگول

دانشگاه اسن یورت

دانشگاه قاضی

دانشگاه جلال بایار

دانشگاه کاراتکین

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه آنادولو

دانشگاه اکیو

دانشگاه بالکیسیر

دانشگاه گیلشیم

شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در ترکیه

در ترکیه دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد که شرایط پذیرش در هرکدام متفاوت است. برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی، باید در آزمون‌هایی مانند: SAT و YOS که مورد پذیرش دانشگاه هست شرکت کنید و نمره قابل قبولی بدست آورید.

  • حداقل نمره 1300 در آزمون SAT
  • حداقل نمره 60 در آزمون YOS

تحصیل بدون شرکت در آزمون نیز در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه امکانپذیر است و در صورت اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها می‌توانید از موسسات مشاوره تحصیلی در ترکیه مانند موسسه تخصصی الواپلای مشاوره دریافت کنید. همچنین کشور ترکیه این مزیت را برای دانشجویان بین‌المللی قرار داده تا بتوانند علاوه بر زبان ترکی، به زبات انگلیسی نیز در رشته موردنظر خود تحصیل کنند.

مدارک لازم پذیرش در رشته تربیت بدنی دانشگاه های ترکیه

در هنگام درخواست پذیرش باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهید:

  • مدرک دیپلم (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی)
  • ریزنمرات تحصیلی (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی)
  • معرفی نامه
  • انگیزه نامه
  • چند عکس پرسنلی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ویزای تحصیلی
  • سوابق پژوهشی
  • رزومه
  • توصیه نامه

 

 هزینه های تحصیل در رشته تربیت بدنی ترکیه

گرچه شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه با هم متفاوت هست، اما برای تحصیل در رشته تربیت بدنی باید حدود 300 الی 000/20 دلار در نظر بگیرید. درواقع در دانشگاه‌های دولتی هزینه تحصیل 300 الی 500/1 بوده و در دانشگاه‌های خصوصی این هزینه به حدود 000/5 الی 000/20 دلار حدود خواهد رسید.

البته برای کاهش هزینه‌های تحصیلی و زندگی در ترکیه، می‌توانید درخواست بورسیه دهید تا حمایت‌های مالی و تحصیلی دریافت کنید. آنچیزی که در اخذ بورسیه تحصیلی اهمیت دارد، رزومه و پیشینه پژوهشی شماست. با ارائه مواردی همچون: مقالات تحقیقاتی چاپ شده، انگیزه نامه، برخورداری از مدال قهرمانی، ریزنمرات و رزومه قوی، شانس دریافت بورسیه تحصیلی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

 

بازار کار و آینده شغلی رشته تربیت بدنی در ترکیه

از مزایای تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه این است که پس از اتمام دوره تحصیلی می‌توانید بطور مستقیم وارد بازار کار شوید و به مربی‌گری در مقاطع مختلف دبیرستان یا مدارس بپردازید. همچنین می‌توانید در باشگاه‌ها یا فدراسیون‌های ورزشی دوره‌های تخصصی بگذرانید و به عنوان داور مسابقات نیز مشغول به کار شوید. در حالت کلی درآمد یک دانش آموخته تربیت بدنی با سابقه 1 الی 3 سال، حدود 45 هزار لیر در سال است؛ طبیعتاً هرچه تجربه و سابقه فرد افزایش یابد، درآمد نیز بیشتر خواهد شد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه به شما ارائه دهیم. رشته تربیت بدنی از حوزه‌های پرطرفدار در میان دانشجویان هست و آینده شغلی بسیار خوبی دارد. دانشگاه‌های ترکیه این رشته را به کیفیت بالا، کادر آموزشی مجرب و امکانات متنوع خدمت دانشجویان خود ارائه می‌دهند. هر زمانی که تصمیم خود را برای مهاجرت تحصیلی رشته تربیت بدنی به ترکیه گرفتید، کارشناسان الواپلای در کنارتان خواهند بود تا شما را در طی کردن مسیر مهاجرت تحصیلی همراهی کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار