| کد مطلب: ۱۰۶۸۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

ترکیه در سپتامبر ۲۷ بار به شمال عراق حمله کرده است

یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق گفت که ترکیه در ماه سپتامبر جاری ۲۷ بار اقدام به حمله به بمباران خاک عراق کرده است.

ترکیه در سپتامبر ۲۷ بار به شمال عراق حمله کرده است

«جبار عوده» در این باره گفت: هر گونه عملیات نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق صرف نظر از بهانه های مطرح شده در این باره، نقض حاکمیت و کلیه عرف ها و حسن همجواری و تجاوزی است که منجر به جان باختن قربانیان غیر نظامی می شود.

جبار عوده افزود: نیروهای ارتش ترکیه، در ماه سپتامبر ۲۷ عملیات در عمق خاک عراق انجام داده اند که اکثر عملیات مذکور، به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

این سیاستمدار عراقی تأکید کرد که ثبت خونبارترین آمار از زمان آغاز بمباران شمال عراق توسط ارتش ترکیه، مایه نگرانی و باعث تشدید تنش بین دو کشور خواهد شد.

جبار عوده همچنین گفت: باید همه نیروهای میهنی برای تحت فشار گذاشتن ترکیه با هدف متوقف کردن بمباران خاک عراق و دستیابی به راه حلی جهت خروج همه نیروهای غیر عراقی از اقلیم کردستان عراق، موضع گیری کنند.

اقلیم کردستان عراق به طور متناوب شاهد عملیات گسترده هواپیماها، پهپادها و توپخانه ارتش ترکیه است، این در حالی است که بغداد همچنین بارها حملات ترکیه به شمال عراق به بهانه مبارزه با (پ. ک. ک) را مصداق نقض حاکمیت این کشور و اشغالگری خوانده است و از نیروهای ترکیه خواسته است که خاک این کشور را ترک کنند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار