| کد مطلب: ۱۱۱۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش و توسعه بهتر گردشگری منطقه خواهد شد.

میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل ازسلام نو؛ سعید شاهرخی ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در دیدار با کارشناسان ارزیاب ثبت بهترین روستای گردشگری جهان گفت: ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش و توسعه بهتر گردشگری منطقه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: نگاه اداره کل میراث فرهنگی کار تیمی و رفتن به سمت تکمیل زیرساخت ها و رفع نواقص در جهت ثبت جهانی روستای میمند است.

او گفت: دارائی‌های میمند در بحث گردشگری، دامپروری، کشاورزی و در حوزه های مختلف زندگی روستایی و عشایری جاری و ساری است.

شاهرخی در ادامه با بیان اینکه روند تولیدات دامی و پرورش آن در میمند جاری است و دامپروری با زندگی مردم آن منطقه عجین است و جزو امتیازات محسوب می شود ادامه داد: روستای میمند به لحاظ گیاهان دارویی و خوراک دارای گنجینه‌هایی است که این روستا را حائز اهمیت کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: داشتن دشت ریواس و طبیعت زیبا و سرسبز و وجود گیاهان دارویی متعدد، محیط دلنشین و جاذبه‌های طبیعی و فعالیت‌های دلنشین انسانی از مهمترین المان‌های میمند برای ثبت این روستا است.

او با بیان اینکه معماری خاص میمند که خود از شاخص‌هایی است که باعث ثبت جهانی میمند و منظر آن شده است گفت: داشتن نیروی انسانی باتجربه و موفق از دیگر داشته‌های روستای میمند است که کمک شایانی در جلب نگاه نخبگان این سرزمین و توسعه بهتر منطقه می کند.

شاهرخی افزود: گردشگری عشایری، حضور فعال جامعه علمی و پژوهشی، همراهی و هم‌افزائی سازمان‌های مردم نهاد، افراد مطالبه گر و داوطلب، ایجاد شورای راهبردی با مجوز مدیر کل پایگاه‌های وزارتخانه با حضور مفاخر بومی و مدیر عامل معدن مس خاتون آباد شهربابک، منظر و بافت معبرهای عاری از آشغال و مواد زائد، تلاش موثر و مفید محیط زیست و منابع طبیعی جهت حراست وحفاطت از گونه های جانوری و گیاهی و منطقه قرق، اقامتگاه‌های بوم گردی با مدیریت وخدمات مطلوب جوانان و بانوان روستا، کارگاه‌های فعال و جذاب صنابع دستی نمد مالی، گلیم بافی، سبد بافی، تولید فرآوری پشم، کرک، نخ، رنگ رزی و... نیز در معرفی میمند به عنوان روستای گردشگری جهان بسیار موثر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه چرخه کامل و مطلوب از تنوع خوراک لبنی با بسته بندی که در بازارها عرضه شده با نام و نشان‌دار در سطح ملی و جهانی در فضای مجازی و سایت‌های مشهور حوزه فرهنگی و گردشگری نمایان است و همچنین پهن دشت، کوهساران و دره های دارای گیاهان دارویی که در قالب مصرف تک نفره و متناسب با فرهنگ مصرف روز دنیا عرضه شده و هم زیستی مسالمت‌آمیز اقوام از ادوار گذشته تا کنون نمونه ای از انسانیت و دوستی با محط زیست منطقه است.

او گفت: در مجموع شاخص‌های میمند دارایی‌های ارزشمند میراث‌فرهنگی است که در کنار ثبت جهانی به عنوان روستای گردشگری در شناساندن این ارزش های میراث فرهنگی به مردم دنیا تاثیر بسزایی دارد و تکمیل زیرساخت‌ها به همراهی و همکاری فراسازمانی نیاز دارد و می‌طلبد ثبت میمند به عنوان بهترین روستای جهانی گردشگری انجام شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار