| کد مطلب: ۱۱۰۶۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

کدام دانش آموزان عید ندارند؟

رویای رفتن به بهترین دانشگاه های کشور و نشستن روی کرسی رشته های تحصیلی پرطرفدار هم هنوز طرفداران خود را دارد هم کاسبان خوبی.

کدام دانش آموزان عید ندارند؟

به گزارش آرمان ملی به نقل از همشهری ماه،گرچه دیگر چند سالی است که کنکور آن غول بی شاخ و دم ترس آور برای آرزومندان ورود به دانشگاه ها نیست و تعداد و دانشگاه ها آنقدری هست که اگر هر دانشجو اراده کند یک صندلی دانشگاه را می تواند حتی بدون کنکور به خود اختصاص دهد اما هنوز که هنوز است رویای راه یافتن به دانشگاه های درجه یک و تحصیل در رشته های دهن پر کن در این دانشگاه ها به مافیای کنکور قدرت می دهد که هر سال کنکور را با ترفندی جدید، بزرگ کند و از محل آن حسابی پول به جیب بزند.

مصداقش اردوهای نوروزی برای کنکوریهاست. در نوروزی که خیلی ها سعی می کنند با استراحت مطلق به خودشان فرصت آمادگی برای رویارویی با یک سال کاری و تحصیلی را بدهند برگزار کنندگان اردوهای نوروزی به هر ریسمانی آویزان می شوند برای متقاعد کردن خانواده ها تا نسبت به ثبت نام فرزندان کنکوری خود در اردوهای نوروزی آن ها شرکت کنند. حالا با ارسال پیامک و تبلیغات تلویزیونی شده یا نصب بیلبوردهای خیابانی و توزیع بروشورهای کاغذی. خلاصه این که الان که شماها مشغول لذت بردن از عید و عیددیدنی هستید جمع زیادی از بچه های کنکوری به امید این که حواسشان در عید جمع درس و مشق باشد با پرداخت هزینه های میلیونی قید این خوشی را زده اند و در اردوهای نوروزی مشغول درس خواندن هستند تا بتوانند در ماراتن کنکور موفق و سربلند باشند.

ستایش امسال سال اخر رشته ریاضی است و دوست دارد رد دانشگاه شریف پذیرفته شود به خاطر همین امسال به جای هزینه لباس عید و همراه شدن با خانواده در سفر و میهمانی های عید از خانواده اش خواسته تا او را در یکی از این اردوهای نوروزی ثبت نام کند: «هر چه بهزمان برگزاری کنکور نزیدک تر میشویم احساس می کنم نیاز بیشتری به تست زنی و مرور درسها دارم. واقعیتش این است که خانواده من هر سال برای سرکشی به قوم و خویش به خصوص پدربزرگ و مادربزرگم به تبریز می روند اما من امسال شرایط سفر را نداشتم و ترجیح دادم در اردوی نوروزی ثبت نام کنم این طوری هم خانواده ام خیالشان راحت است که روزها در خانه تنها نمی مانم و در اردو هستم هم خودم آرامش بیشتری به خاطر مرور درسهادارم.»

 

علیرضا هم که تمام عزمش را برای قبولی در رشته حقوق تهران جزم کرده، قید همه خوشگذرانی های ایام تعطیلات عید را زده و کوله اش را برای شرکت در یکی از این اردوهای نوروزی بسته است. او هم معتقد است یک سال هزار سال نمی شود در عوض می تواند به آرزوهایش برسد چرا که مسئولان برگزاری این اردو به او وعده قبوی در دانشگاه و رشته مورد نظرش را داده اند و تضمین داده اند به شرط شرکت در این اردو و دریافت خدمات علمی آن، اعم از مشاور تحصیلی و اساتید خبره از الان خودش را دانشجوی دانشگاه تهران روی یکی از کرسی های رشته حقوق ببیند.

اردویی که این جوانها از آن صحبت می کنند هزینه هایشان خیلی بالاتر از تفریحات نوروزی و لباس عیدی است که آنها از آنها گذشته اند. شاید روزی در این اردوهای نوروزی می شد با پرداخت یک میلیون و سیصد چهارصد تومان شرکت کرد اما امروز برای شرکت در ارزان ترین اردوی نوروزی باید حداقل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد.

قبل از این که ایام تعطیلات نوروز برسد و فرصت ثبت نام در این اردوها تمام شود سری به تعدادی از مراکز برگزار کننده این اردوها زدیم تا از چند و چون برگزاری اردوهای نوروزی خبردار شویم.

اردوهایی رنگارنگ با مجموعه ای از خدمات و قیمت های مختلف. همه بدون استثنا قول تضمینی قبولی در کنکور را می دهد و مدعی می شوند محال است با خدماتی که دانش آموزان در اردوهای نوروزی ما می گیرند در دانشگاه و رشته مورد نظرشان پذیرفته نشوند. البته خیلی ماهرانه و شست و رفته این را هم در ذهنتان فرو می کنند که هر چقدر پول بدهید آش می خورید! اما همه در یک موضوع دیگر مشترک عمل می کنند آن هم برگزاری اردوهای نوروزی در دانشگاه های مطرح و صاحب نام از دانشگاه شریف و خواجه نصیر گرفته تا دانشگاه تهران و... و.

خدماتشان اما بر اساس پولی که خانواده ها پرداخت می کنند متفاوت است یکی از مشاوره های تحصیلی فرد به فرد و ارائه برنامه ریزی تخصصی متناسب با شرایط هر دانش آموز حرف می زند یکی هم به برخورداری دوره از پزشک معالج و مشاور روانشناس برای کاهش استرس بچه ها.

اما کف قیمت ها از پرداخت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مجوز شرکت در اردو شروع می شود. مسئول ثبت نام یکی از اردوهای نوروزی می گوید اگر به سطح مطالعات فرزندتان ایمان دارید و نیازی نیست از پکیج های علمی ما بهره ببرد همان کف قیمت را پرداخت کنید و او هر روز از ساعت ۷ و نیم صبح لغایت ۸ و نیم شب در اردو حاضر می شود و درسها را مرور می کند ما هم این جا مراقبیم وقتش را نسوزاند حتی مراقب زیاد ورق زدن کتابها و جزوه هایش هم هستیم! اما اگر می خواهید اشکالات درسی و ایردات تست زنی اش برطرف شود به شما پیشنهاد می کنید یکی از پکیج های نقره ای یا طلایی را انتخاب کنید. قیمت پکیج طلایی چیزی حدود ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است در این پکیج شما هم خیالتان از خورد و خوراک دانش آموزتان راحت است هم از درس خواندش. هر دانش آموز یک مراقب ویژه دارد که اجازه نمی دهد جز درس خواندن در اردو فعالیت دیگری داشته باشد ضمنا می تواند با کارشناسان مربوطه ایرادات درسی را رفع کند.

البته این را هم بگوییم که شرکت کنندگان در این اردو برای این که مغزشان جوش نیاورد و در عید استراحتی هم داشته باشند تنها یک روز بین دو نیمه اردو فقط وقت استراحت دارند و این روز در همه اردوهای نوروزی مشترک است ۷ فروردین یا روز طلایی برای کنکوریهایی که در اردوی نوروزی آرزوهایشان را دنبال می کنند

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار