| کد مطلب: ۱۱۰۰۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

تردید اتحادیه اروپا در استفاده از دارایی‌های روسیه

لمان، فرانسه، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا هنوز درباره مصادره دارایی‌های مسدودشده روسیه مردد هستند، چراکه این امر ممکن است پیامدهایی حقوقی داشته و بر تصوری که از منطقه یورو وجود دارد، آسیب بزند.

تردید اتحادیه اروپا در استفاده از دارایی‌های روسیه

 به گزارش آرمان ملی آنلاین: یک رسانه ایتالیایی در گزارشی مطرح کرد که اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا با وجود درخواست آمریکا و انگلیس برای استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه در خارج از کشور برای بازسازی اوکراین و کمک مالی به آن، هنوز دچار تردید هستند.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا موضوع استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین را در نشست مجازی اخیر گروه هفت (آمریکا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، فرانسه و آلمان) مطرح کرده است اما اتحادیه اروپا هنوز درباره مصادره احتمالی این اموال مردد است.

روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا با اشاره به این موضوع گزارش داد: آلمان، فرانسه، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا هنوز درباره مصادره دارایی‌های مسدودشده روسیه مردد هستند، چراکه این امر ممکن است پیامدهایی حقوقی داشته و بر تصوری که از منطقه یورو وجود دارد، آسیب بزند.

در عین حال که انگلیس از ایده استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه استفاده کرده است، بیانیه پایانی گروه هفت در بردارنده تدابیری صرفا برای بررسی بیشتر جنبه‌های فنی این روند بود.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در مقاله‌ای که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شده، با درخواست اقداماتی «جسورانه‌تر» در زمینه تصرف دارایی‌های مسدودشده روسیه، گفت که گروه هفت باید راهکارهایی حقوقی برای مصادره و انتقال این پول‌ها به اوکراین بیابد.

افزون بر این، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اتحادیه اروپا به گفت‌وگوها درباره استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین ادامه داده‌اند اما تاکنون هیچ توافقی در این زمینه انجام نشده است.

اورسولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا نیز گفت که این نهاد در حال برنامه‌ریزی برای قانونی کردن استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی اوکراین، در روزهای آتی و از طریق اقداماتی حقوقی است که مقدمات آن فراهم شده است.

پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی و اتحادیه اروپا تحریم‌های جامعی را از جمله مسدودسازی تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه در خارج از کشور علیه روسیه اعمال کردند. روسیه گفته است هرگونه تلاش برای مصادره دارایی‌های مسدودشده آن، نقض قوانین بین‌المللی است و با واکنش روسیه مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار