| کد مطلب: ۱۰۹۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا ماموریت در دریای سرخ را تایید کردند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا رسم ماموریت نیروی دریایی برای به زعم خود تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را تایید و تصویب کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا ماموریت در دریای سرخ را تایید کردند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ آلمان، وزرای خارجه اتحادیه اروپا اکنون رسما ماموریت نیروی دریایی برای تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را تایید کرده اند.

​ به این ترتیب و زرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند عملیات نظامی جدیدی را برای تامین امنیت کشتیرانی تجاری در دریای سرخ و مناطق دریایی مجاور آغاز کنند. این چیزی است که چندین دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری آلمان اعلام کرده اند.

هسته اصلی این عملیات حضور ناوهای جنگی اروپایی به ویژه در جنوب دریای سرخ و تنگه باب المندب خواهد بود. آنها قرار است کشتی های تجاری را همراهی کنند و در شرایط اضطراری از حملات به این کشتی ها از طرف یمن جلوگیری کنند.

"آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان درباره اتخاذ این تصمیم گفت: ما دیدیم که کل اقتصاد جهانی از حملات حوثی ها به کشتی های غیرنظامی ضربه خورده است." وی مدعی شد که نه تنها کشتی های اروپایی بلکه کشتی های بین المللی تحت تاثیر این حملات قرار می گیرند.

وی افزود: به همین دلیل برای ما به عنوان اتحادیه اروپا مهم است که در حفاظت از کشتیرانی غیرنظامی در دریای سرخ مشارکت داشته باشیم.»

اخیرا هم UKMTO، بخشی از نیروی دریایی بریتانیا، اعلام کرد که یک کشتی در تنگه باب المندب مورد حمله قرار گرفته است. بر این اساس خدمه در سلامت هستند و کشتی را ترک کرده اند. زمان وقوع حادثه عصر یکشنبه (به وقت محلی) اعلام شده است.

دولت فدرال آلمان نیز در این عملیات دریایی شرکت می کند - و ناو 143 متری Hessen را به دریای سرخ می فرستد. این کشتی در 8 فوریه ویلهلمشاون را ترک کرد. حدود 240 سرباز در عرشه این کشتی حضور دارند. دستور این عملیات قرار است روز جمعه توسط پارلمان آلمان تعیین شود. به طور کلی، این دستور برای امکان استقرار حداکثر 700 سرباز ارتش آلمان در نظر گرفته شده است. این خبر را اشپیگل با استناد به پیش نویس این دستور گزارش می دهد.

این ناوچه به طول 143 متر مجهز به موشک های ضد هوایی است و به طور خاص برای اسکورت و کنترل دریایی طراحی شده است. به گفته ارتش آلمان این کشتی می تواند از رادار ویژه خود برای نظارت بر حریم هوایی به اندازه کل دریای شمال استفاده کند. سامانه های تسلیحاتی قادرند با اهدافی تا فاصله 160 کیلومتری درگیر شوند. آلمان همچنین می خواهد کارکنان ستاد عملیات در لاریسا یونان و همچنین هلیکوپترها را تامین کند.

امیدواری اتحادیه اروپا این است که شرکت های کشتیرانی دوباره کشتی های تجاری خود را بدون تردید و نگرانی از طریق دریای سرخ ارسال کنند. اخیراً بسیاری از حرکت در این کوتاه ترین مسیر دریایی بین آسیا و اروپا اجتناب کرده بودند.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته همزمان با حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، اعلام کرد که هیچ کشتی اسرائیلی یا کشتی‌ با مقصد فلسطین اشغالی حق ندارد از آب‌های دریای سرخ عبور کند.

بنا به این اقدام تلافی‌جویانه ارتش یمن که در همبستگی با مقاومت و مردم فلسطین صورت می‌گیرد چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصد باری آن‌ها بنادر فلسطین اشغالی بود، هدف حمله قرار گرفته‌اند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار