| کد مطلب: ۱۰۹۴۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

4 ساحل بی نظیر جنوب برای مسافرت زمستانی / عکس

هم جواری در کنار سواحل بی کران آب، هم سواحلی بسیار زیبا در شمال کشور ایجاد کرده و هم در جنوب کشور شما می توانید به بازدید از سواحلی بکر، منحصر به فرد و بسیار خاص بروید.

4  ساحل بی نظیر جنوب برای مسافرت زمستانی / عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سواحل جنوب ایران بسیار زیبا و بی نظیر هستند. در ادامه به معرفی 4 ساحل دیدنی که مقصدی مناسبی برای مسافرت زمستانی هستند می پردازیم.

پارک ساحلی مرجان کیش

یکی دیگر از سواحل جنوبی کشور که آن نیز در نوع خود زیبایی های فراوانی دارد پارک ساحلی مرجان کیش است. این پارک در جزیره کیش، میدان مرجان، پشت ساحل مرجان قرار دارد و برای رفتن به آن باید به قسمت شرقی جزیره کیش مراجعه کنید.فراهم کردن محیطی که بتوان به راحتی در آن طلوع و غروب خورشید را تماشا کرد و پیاده روی در حالی که خورشید انوار گرم خود را نثار این ساحل می کند از جمله موهبت ها و امتیازاتی است که این ساحل در اختیار گردشگران قرار می دهد.در پارک ساحلی مرجان کیش تعداد زیادی آلاچیق قرار داده شده است تا شما بتوانید به راحتی به منظره و چشم اندازی که رو به رویتان قرار گرفته است خیره شده و تنها به صدای امواج دریا گوش سپارید. اگر به ورزش دوچرخه سواری علاقه دارید نیز می توانید در پیستی که تنها برای این مورد آماده شده است به تفریح و ورزش مورد علاقه خود بپردازید.

ساحل جزیره هرمز

معمولا اغلب جزایر به داشتن شن های طلایی معروف هستند. اما ما در این قسمت قصد داریم  ساحلی را به شما معرفی کنیم که بر خلاف دیگر سواحل موجود دنیا خاک آن طلایی نیست و رنگ خاص آن باعث شده که توجه عده زیادی به این جزیره جلب شود. نام جزیره ای که خاک موجود بر زمین آن به رنگ سرخ دیده می شود، جزیره هرمز است.برای سفر به این جزیره همین حالا تور بندرعباس الی گشت را آنلاین رزرو کنیدو سفر خود را برنامه ریزی کنید.جزیره هرمز در استان هرمزگان قرار گرفته و خاک آن به دلیل داشتن مواد معدنی و از جمله اکسید آهن به رنگ قرمز درآمده است. حتی رنگ موج هایی که به ساحل این جزیره برخورد می کنند نیز قرمز رنگ هستند. این خاصیت در نوع خود برای اغلب کسانی که به بازدید از این جزیره می روند بسیار جالب و شگفت انگیز است.جالب است بدانید که خاک این جزیره از نظر اقتصادی ارزش بسیار بالایی داشته و در گذشته ای نه چندان دور از آن برای ساخت لوازم آرایش، رنگ سازی، سرامیک سازی و شیشه استفاده می شده است.جذاب ترین کاری که در این جزیره می توان انجام داد قدم زدن بر روی خاک جزیره است که رنگی کاملا متفاوت دارد؛ بدون شک خاطره این پیاده روی هیچ گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد. یکی از جزایری که می توان به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای به بچه ها اجازه داد در آن بازی کنند و حتی خاک این ساحل را بچشند همین جزیره هرمز است. بومی های این منطقه از خاک این جزیره در تهیه ماهی، ترشی، مربا و یا سس استفاده می کنند. از جمله غذاهای معروف این منطقه سوراغ نام دارد که با ادویه های به دست آمده از ساحل جزیره هرمز طبخ می شود و طعم بی نظیر و بسیار خوشمزه ای دارد.علاوه بر دیدن ساحل بسیار متفاوت این جزیره می توانید از قلعه پرتغالی ها، ساحل لاک پشت و دشت آهوان نیز دیدن کنید و سفرتان به این جزیره را با خاطرات زیادی همراه کنید.

ساحل جزیره هرمز

ریشهر

ریشهر یا ری شهر یکی از سواحل زیبای استان بوشهر است و اغلب گردشگران با این ساحل آشنایی زیادی ندارند. به همین دلیل این منطقه بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده و کسانی که دوست دارند در محیطی خلوت و تمیز به تماشای آبی دریا بپردازند ریشهر می تواند برایشان بهترین گزینه به شمار رود.از دیگر امتیازات و موارد شاخص در این ساحل می توان به رنگ قهوه ای صخره های خاکی آن اشاره کرد. رنگ قهوه ای در کنار آبی دریا و درختان سبز رنگ، هارمونی بسیار زیبایی را در این ناحیه به وجود آورده است.

ساحل  مکسر

ساحل مکسر در استان هرمزگان واقع شده و در نوع خود یکی از زیباترین سواحل جنوبی کشور به شمار می رود. ساحل مکسر در حد فاصل شهر پارسیان تا شهر بندر مقام قرار گرفته و چندین کیلومتری با شهر بندر مقام فاصله دارد.آرامشی وصف ناپذیر مکسر تنها یکی از مزیت هایی است که رفتن به این ساحل می تواند برای گردشگران و بازدید کنندگان فراهم کند. طبیعت در این منطقه توانسته ذهن خلاق خود را به خوبی به رخ شما بکشد و با ساختن صخره هایی که هر یک شکل و ظاهری بسیار متفاوت و زیبا دارند به شما ثابت کرده که تنها انسان ها نیستند که می توانند هنرنمایی کنند.نکته مهمی که باعث شده ساحل مکسر از دیگر سواحل موجود در خلبج فارس تمایز پیدا کند شکل بسیار متفاوت این ساحل است. کوهستان در آب پیشروی کرده و به دلیل نفود آب به داخل صخره ها صحنه ها و مناظری بسیار بی بدیل و منحصر به فرد ایجاد شده است.تماشای غروب خورشید از بین شکاف هایی که بر روی صخره ها ایجاد شده است از جمله زیباترین و خاص ترین تصاویری است که امکان ندارد تا آخر عمرتان آن را فراموش کنید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار