| کد مطلب: ۱۰۸۱۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

ردپای نماینده آتش‌زننده برجام در اعطای غیرقانونی وام

اعتماد نوشت: در فاصله کمتر از 3روز پس از افشای فساد 3میلیارد و 370میلیون دلاری موسوم به «چای گیت»، این‌بار ابعاد تازه‌ای از یک فساد تازه در اعطای غیرقانونی وام ازدواج به 900نفر از افراد فاقد صلاحیت رسانه‌ای شده که در آن ردپای یکی از نمایندگان در آن پیداست.

 ردپای نماینده آتش‌زننده برجام در اعطای غیرقانونی وام

در فاصله کمتر از 3روز پس از افشای فساد 3میلیارد و 370میلیون دلاری موسوم به «چای گیت»، این‌بار ابعاد تازه‌ای از یک فساد تازه در اعطای غیرقانونی وام ازدواج به 900نفر از افراد فاقد صلاحیت رسانه‌ای شده که در آن ردپای یکی از نمایندگان در آن پیداست.

به گزارش روزنامه اعتماد، 13آذرماه بود دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری متهمان پرداخت وام ازدواج با جعل اسناد رسمی در این استان گفت: کیفرخواست مدیر یک بانک به‌ همراه همدستانش به‌دلیل پرداخت ۲۴۴ فقره وام با جعل اسناد رسمی صادر شد. حسن غریب در ادامه اظهار داشت: این متهمان با جعل اسناد رسمی هویتی و سند ازدواج خانواده‌هایی که مشمول قوانین اخذ وام قرض‌الحسنه ازدواج نبودند اقدام به اخذ ۲۴۴ فقره وام ازدواج کردند.

علی رضایی مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره صندوق قرض‌الحسنه موسی بن جعفر قم، اما دیروز ابعاد تازه‌ای از تخلف مالی را نمایان کرد.  موضوع زمانی آغاز شد که یکی از نمایندگان در اظهارنظری که در رسانه‌های استانی بازتاب پیدا کرد با انتقاد از چهره‌های دیگری نسبت به معرفی برخی افراد به موسسات مالی برای اخذ وام انتقاد کرده و آن را به معنای گداپروری تفسیر و تحلیل می‌کند.

این نماینده گفت: «اینکه کارهای کلان مجلس و نماینده مردم بودن را رها کنیم و بگوییم نماینده خوب منم که یک نفر را من معرفی کنم تا ۵ میلیون تومان، صندوق موسی بن جعفر نیروگاه قرض‌الحسنه بدهد؛ یعنی مردم را گدا کنیم و منت سرشان بگذاریم که مثلا وام ۵ میلیونی به تو دادم؛ این کارها صحیح نیست.» بلافاصله پس از این اظهارنظر یکی از اعضای صندوق موسی بن جعفر به میانه این منازعه ورود کرد و از نقش این نماینده در پرداخت وام‌های ازدواج به 900زوج پرده‌برداری کرد.

 عضو هیات‌مدیره صندوق موسی بن جعفر با اشاره به نقش این نماینده در اعطای این حجم از وام‌های ازدواج می‌گوید: «جنابعالی نیز به عنوان نماینده تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر را برای اخذ وام ۵ میلیون تومانی به صندوق موسی بن جعفر علیه السلام معرفی نموده‌اید که نامه‌های مرقومه از طرف دفتر جنابعالی موجود است.»

 رضایی در این نامه که در اختیار روزنامه اعتماد قرار گرفته،  می‌نویسد: «سخنرانی جنابعالی در جمع قمی‌های مقیم مرکز که در هفته‌نامه «قم بزرگ» و بسیاری از سایت‌ها و کانال‌های استانی و ملی انعکاس داشت را خواندم که شما در بخشی از سخنرانی فرموده بودید اینکه کارهای کلان مجلس و نماینده مردم بودن را رها کنیم و بگوییم نماینده خوب منم که یک نفر را من معرفی کنم تا ۵ میلیون تومان صندوق موسی بن جعفر(ع) نیروگاه وام قرض‌الحسنه بدهد؛ یعنی مردم را گدا کنیم و منت سرشان بگذاریم که مثلا وام ۵ میلیونی به تو دادم و این کارها صحیح نیست!!! چون جنابعالی به‌رغم ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت رعایت حق و انصاف را ننموده‌اید و حتی کتمان حقیقت نموده‌اید بر خود وظیفه دیدم با این نامه سرگشاده از حقیقت دفاع نمایم. 

به احتمال زیاد منظور جنابعالی از این سخنان جناب آقای ... همکار دیگر شما در مجلس شورای اسلامی است. 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار