| کد مطلب: ۱۰۷۲۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

ترس اسرائیل از باز شدن جبهه جدید از یمن

یک کارشناس امور راهبردی صهیونیست ضمن خطرناک‌ توصیف کردن جبهه یمن، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با این جبهه به کمک‌های آمریکا نیاز دارد.

ترس اسرائیل از باز شدن جبهه جدید از یمن

«یونی بن مناحیم» کارشناس امور راهبردی رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «یمن با موشک‌ها و پهپادهایش به نبرد علیه اسرائیل پیوست؛ موشک‌ها و پهپادهایی که نیروی دریایی آمریکا با آن‌ها مقابله کرد».

او با اشاره به ورود صنعاء به نبرد با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «اکنون در مورد مرحله جدید و خطرناک و ایجاد جبهه جدید علیه اسرائیل صحبت می‌شود».

یک مقام نظامی آمریکایی روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت که ناو «یو اس اس کارنی» نیروی دریایی آمریکا چهار موشک کروز و ۱۵ پهپاد را در سواحل یمن رهگیری کرد. سخنگوی پنتاگون گفته برد این موشک‌ها بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است و می‌توانستند به سرزمین‌های اشغالی برسند.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور نجات ملی یمن اما گفت آمریکایی‌ها بخشی از موشک‌ها و پهپادهایی پرتاپ شده به سمت اراضی اشغالی را رهگیری و منهدم کردند، اما بخشی دیگر به اهداف خود رسیدند.

بن مناحیم مدعی شده رژیم صهیونیستی می‌تواند با این جبهه جدید مقابله کند اما به کمک‌های آمریکا نیاز دارد.

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده که صنعا از نزدیک تحولات فلسطین را دنبال می‌کند و نسبت به نسل‌کشی‌ها در غزه نمی‌تواند دست بسته بماند و تجاوز از خطوط قرمز باعث می‌شود که صنعا به وظیفه دینی خود عمل کند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار