| کد مطلب: ۱۰۷۲۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

هشدار فیلیپینی چین به آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت:: وعده ایالات متحده برای دفاع از فیلیپین نباید به حاکمیت و منافع دریایی چین در دریای جنوبی چین لطمه بزند

هشدار فیلیپینی چین به آمریکا

هشدار چین به آمریکا: در مشکلات بین ما و فیلیپین دخالت نکن

۱۴۰۲/۰۸/۴ ۱۴:۵۶

۴۰۱۴۳۷۹

گروه: سایت خوان

ایسنا : «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اظهارات آمریکا که می‌گوید از فیلیپین حمایت می‌کند، گفت: ایالات متحده طرفی در موضوع دریای چین جنوبی نیست و این کشور حق ندارد در مشکلات بین چین و فیلیپین دخالت کند.

[هشدار چین به آمریکا: در مشکلات بین ما و فیلیپین دخالت نکن]

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، چین و فیلیپین تاکنون چندین مواجه در دریای چین جنوبی داشته‌اند و اواسط فصل تابستان تنش بین این دو کشور بر سر برخورد گارد ساحلی پکن با چند کشتی نظامی فیلیپینی در حوزه جزایر نانشا در دریای چین جنوبی که شامل توقیف و اخراج این کشتی‌ها شد، بالا گرفت.

یکشنبه گذشته، یک کشتی چینی با یک قایق فیلیپینی برخورد کرد و مانیل «مانورهای خطرناک مربوط به مسدود کردن کشتی» را قویا محکوم کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین افزود: وعده ایالات متحده برای دفاع از فیلیپین نباید به حاکمیت و منافع دریایی چین در دریای جنوبی چین لطمه بزند و همچنین نباید ادعاهای غیرقانونی فیلیپین را تشویق کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا در واشنگتن گفت «می‌توان به چین اعتماد کرد اما با احتیاط و حساب‌شده».

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار