| کد مطلب: ۱۰۶۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

تولید ۱۶۴ هزار تن بادام در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه سهم تولید بادام ایران از بازار جهانی تنها چهار درصد است، گفت: هم‌اکنون با اقدامات انجام شده ۱۶۴ هزار تن بادام تولید می‌کنیم که لازم است با توسعه و هم‌افزایی این میزان افزایش یابد.

تولید ۱۶۴ هزار تن بادام در کشور

محسن کوشش‌تبار صبح امروز در جشنواره بادام در سامان با اشاره به اینکه این جشنواره از جمله آیین کهن و پرورش‌یافته کشور است، گفت: این جشنواره باید جنبه اقتصادی پیدا کند و هر ساله برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: لازم است مسیر تعامل بین تولیدکنندگان بادام، حلقه‌های ارزآوری و درآمدزایی برای این منطقه به بهترین شکل و به صورت ساختار‌ی پیش برود.

وی با بیان اینکه محصول بادام چهارمحال و بختیاری در دنیا هر روز متقاضی بیشتری جذب می‌کند، افزود: در این راستا باغداران و کشاورزان باید به فکر توسعه باغبانی، بهبود محصول و بازار جدید باشند.

کوشش‌تبار اضافه کرد: زنجیره ارزش بادام باید عبارتی آشنا برای هر باغبانی باشد و زمینه توسعه تولید، دانش‌افزایی، صادرات و بازاریابی در این استان و کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ گونه بادام در این استان اصلاح شده و بهره‌وری و کیفیت آن‌ها افزایش یافته است، بیان کرد: این اقدام در راستای ایجاد فضای رقابت با محصولات دنیا انجام شده و ما از جمله معدود کشور‌هایی هستیم که بازار خاص بادام مامایی را به خود اختصاص داده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه بادام تولید شده در کشور از بادام دنیا چیزی کم ندارد، گفت: سهم تولید بادام کشور از بازار جهانی تنها چهار درصد است و هم‌اکنون با اقدامات انجام شده ۱۶۴ هزار تن بادام تولید می‌کنیم که لازم است با توسعه و هم‌افزایی این میزان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در ۳۰ هکتار، ۷۰ واحد تخصصی فرآوری بادام را ایجاد کرده است.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار