| کد مطلب: ۱۰۶۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

کره شمالی: روابط با روسیه سنگری قدرتمند برای حفظ صلح است

یک مقام رسمی کره شمالی گفت روابط میان این کشور با روسیه سنگری قدرتمند برای حفظ صلح و بازدارندگی از تهدیدهای نظامی امپریالیست هاست.

کره شمالی: روابط با روسیه سنگری قدرتمند برای حفظ صلح است

ایم چون ایل معاون وزیر امورخارجه در بیانیه مطبوعاتی که در خبرگزاری رسمی کره شمالی چند هفته پس از دیدار نادر کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در شرق روسیه در۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) منتشر شد ادعا کرد روابط میان این کشور با روسیه سنگری قدرتمند برای حفظ صلح و بازدارندگی از تهدیدهای نظامی امپریالیست هاست.

وی افزود: «خصومت ناعادلانه و ستیزه جویانه آمریکا علیه روابط سنتی دوستانه و همکاری کره شمالی و روسیه و تلاش برای دخالت در این موضوع از خطوط قرمز است. اخیرا آمریکا روابط این دو کشور را تخطی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و نقض قوانین بین المللی عنوان کرده تا در عموم مردم جهان تاثیری اشتباه درباره روابط روسیه و کره شمالی بگذارد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی بنامد. این موضوع تجلی آشکاری از روش فکری هژمونی محور برپایه تقابل جنگ سرد است. »

این مقام سیاسی کره شمالی تاکید کرد اقدامات تقابلی آمریکا و غرب روابط کره شمالی و روسیه را به سوی پیشرفتی بزرگ سوق می دهد. از سوی دیگر ائتلافی که به رهبری آمریکا شکل گرفته است بیشتر و بیشتر خطرناک می شود چرا که تهدیدی برای امنیت و حق حاکمیت مستقل دولت هاست.

وی در پایان خاطرنشان کرد ائتلاف نظامی سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن که آشکارا در تقابل با کره شمالی و کشورهای همسایه و ناتو که مغزمتفکر جنگ اوکراین است مانند غذه ای سرطانی نظم بین المللی که برپایه منشور سازمان ملل متحد است را به خطر می اندازند و تهدیدی بزرگ علیه صلح و امنیت جهان به شمار می روند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار