| کد مطلب: ۱۰۶۷۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

طالبان: روسیه در راستای تقویت تجارت با افغانستان گام‌های عملی بردارد

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با مشاور رئیس جمهوری روسیه در مسکو، خواهان برداشتن گام‌های عملی در راستای تقویت تجارت، اقتصاد و روابط سیاسی میان دو کشور شد.

طالبان: روسیه در راستای تقویت تجارت با افغانستان گام‌های عملی بردارد

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان در صفحه اجتماعی‌ ایکس‌ (توییتر سابق) نوشت: امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدارش با «ادلگریف روسلان سعید حسینویچ»، مشاور رئیس جمهوری روسیه در مسکو، خواهان برداشتن گام‌های عملی در راستای تقویت تجارت و اقتصاد میان افغانستان و روسیه شده است.

بلخی افزود: در این دیدار سرپرست وزارت امور خارجه طالبان همچنان بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرده است.

متقی جلوگیری از کشت مواد مخدر، معالجه معتادین، تأمین امنیت برابر داعش و حفاظت از سرحدات افغانستان را دستاوردهای طالبان در طول دو سال گذشته خوانده است.

مشاور رئیس جمهور روسیه در این دیدار گفت: تصویر «حقیقی» دستاوردهای کنونی افغانستان باید به جهان ارائه شود تا همه به حقیقت پی ببرند.

وی به اشاره به کارکرد مثبت طالبان در طول دو سال گذشته، برای همکاری روسیه در بخش‌های مختلف با افغانستان ابراز آمادگی کرد.

در این نشست علاوه از این موضوعات یادشده، از تعامل و همکاری در بخش‌های مبارزه با تغییر اقلیم، آموزش، تجارت، کشاورزی، صنعت و ورزش گفت و گو و بر رفت‌وآمدهای دوجانبه و تقویت روابط تأکید شد.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان براساس دعوت روسیه برای اشتراک در «روند مسکو» که به تاریخ ۲۹ سپتامبر (۸ مهر ماه) در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود به آن کشور رفته است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار