| کد مطلب: ۱۰۶۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

سرمایه‌دار روس: اقتصاد روسیه نشان داد در برابر تحریم‌ها مقاوم است

سرمایه دار روس تحریم ها را ابزاری ناکارامد در قرن کنونی ارزیابی کرد و گفت، مسکو با ایجاد روابط تجاری جدید با «جنوب جهانی» و افزایش سرمایه گذاری در تولید داخلی، از تلاش های غرب برای تحریم و انزوای اقتصادی این کشور جان سالم بدر برده است.

سرمایه‌دار روس: اقتصاد روسیه نشان داد در برابر تحریم‌ها مقاوم است

تارنمای یاهو نیوز نوشت: با گذشت ۱۹ ماه ازجنگ اوکراین، مقاومت روسیه در برابر تحریم های غرب، تحلیگران و دستکم یکی از نخبگان روسیه را حیرت زده کرده است.

اولِگ دریپاسکا (Oleg Deripaska) مدیر شرکت آلومینیوم سازی «روسال» -دومین شرکت بزرگ آلومینیوم جهان در روسیه- در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز از مقاومت اقتصادی روسیه و انعطاف پذیری کسب و کارهای خصوصی در روسیه سخن گفت و اظهار داشت که خود او پیشتر کمابیش مطمئن بود که در نتیجه تحریم ها ۳۰ درصد از اقتصاد روسیه دچار فروپاشی خواهد شد اما این رقم اکنون بسیار کمتر از چیزی است که فکر می کرده است.

این اظهارات اولیگارش روس در تضاد کامل با ادعای او در ماه مارس گذشته است که گفته بود تحریم ها تا سال آینده روسیه را دچار شرایط وخیم بی پولی خواهد شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش ماه ژوئیه (تیر) خود تصدیق کرده بود که با وجود تحریم های گسترده، اقتصاد روسیه در دوران جنگ از طریق هزینه های دفاعی و دولتی تقویت می شود.

یاهونیوز افزود: حتی دولت روسیه نیز نسبت به رونق اقتصادی خود خوشبین است. آنتون سیلوانف (Anton Siluanov) وزیر دارایی روسیه ماه گذشته در مصاحبه با کانال «سی جی تی وی» گفت انتظار دارد اقتصاد روسیه امسال دستکم ۲.۵ درصد رشد کند.

با این حال صندوق بین المللی پول در پیش بینی ماه ژوئیه خود اعلام کرد که اقتصاد روسیه امسال ۱.۵ درصد رشد می کند. پیشتر در ماه آوریل (فروردین) این صندوق رشد اقتصادی روسیه را ۰.۷ درصد پیش بینی کرده بود.

دریپاسکا که ارزش دارایی او ۲.۳ میلیارد دلار برآورد می شود و خود نیز از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده است گفت تقاضای جنوب جهانی، از اقتصاد روسیه حمایت می کند.

وی افزود: از بین میلیاردها نفری که در آینده متولد می شوند ۷۰ درصد در این منطقه خواهند بود. واقعیت این است که آنها توسعه می خواهند و به منابع، راه حل ها و تجارت با روسیه نیاز دارند.

این اولیگارش روس در گفت و گو با فایننشال تایمز افزود: اقتصاد روسیه به لطف تقاضا از سوی کشورهای جنوب جهانی برای دستیابی به منابع گسترده این کشور، سرپا نگه داشته شده است.

روسیه تولید کننده اصلی کالاهایی همچون نفت، گاز طبیعی، گندم و فلزات است.

دریپاسکا در ارزیابی خود از تأثیر تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، گفت که محدودیت‌های تجاری قهقرایی هستند. دوران استفاده از تحریم ها در واقع تمام شده است. تحریم ها ابزاری در قرن نوزدهم بود و در قرن بیست و یکم دیگر کارامد نیست.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار