| کد مطلب: ۱۰۹۲۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان‌ملی» سیاست ترور رهبران مقاومت را بررسی می‌کند؛

شکست در غزه ، ترور در سوریه

آرمان ملی‌– احسان اسقایی: ترور و تنها ترور، این سیاست محوری اسرائیل علیه فرماندهان جبهه مقاومت است. با فروکش کردن درگیری‌ها در غزه، به نظر اسرائیل بخش دیگری از سیاست عملیاتی- امنیتی خود را در دستورکار قرارداده است.

شکست در غزه ، ترور در سوریه

از قرار معلوم باقی‌ماندن، جابه‌جایی و ادامه حملات تل‌آویو به غزه برای اسرائیل نقشه پوشش را دارد و در پس این پوشش و کاهش عملیات‌های اسرائیل در غزه تل‌آویو طی یک پروسه عملیاتی فرماندهان محورمقاومت در منطقه را ترور می‌کند. سیاست ترور و از پشت خنجر زدن سیاستی است که بارها و بارها توسط اسرائیل چه در اوج جنگ چه در شرایط شبه جنگی و چه در شرایط عادی به کار می‌برد. روزگذشته نیز بار دیگر اسرائیل بخشی از دکترین ترور خود را اجرایی کرد و دو نفر از فرماندهان اصلی محورمقاومت در سوریه را به شهادت رساند.

*ترور فرمانده اطلاعات نیروی قدس

بعد از ظهر روزگذشته رسانه‌ها از شهادت فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه در سوریه و جانشین او در حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق خبردادند. بر‌ اساس این خبر سردارحاج صادق امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه به همراه جانشین خود حاج غلام (محرم) در حملات اسرائیل به دمشق به شهادت رسید. یک منبع آگاه به مهر خبر داد که در حمله امروز(دیروز) اسرائیل به منطقه المزه دمشق، دو مستشار بلندپایه ایرانی به شهادت رسیدند. پیش‌تر الجزیره از شهادت یک ایرانی در حمله اسرائیل به المزه که منطقه‌ای در غرب دمشق است، خبر داده بود. المیادین نوشت که ساختمان مورد هدف اسرائیل در دمشق شامل 3 طبقه است و در دست یک نهاد وابسته به سپاه ایران بوده است. این رسانه افزود: درتجاوز به دمشق، سه شهید از جمله دو افسر ایرانی از کادر اطلاعات سپاه پاسداران به شهادت رسیدند. به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای از شهادت 4 مستشار ایرانی در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد. در این بیانیه آمده است: در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق، 4 تن از مستشاران نظامی سپاه و مدافعین حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهادت شهیدان «حجت‌ا... امیدوار»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی، نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کش صهیونیستی را، گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خواند. وی خاطرنشان کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند. کنعانی ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی را به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته بین این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه برشمرد.

*بازی در زمین سوریه و لبنان

 به نظر می‌رسد دکترین ترور اسرائیل در حال حاضر در دو زمین بازی درحال عملیاتی شدن است. اول زمین بازی سوریه که حتی پیش از درگیری در غزه اسرائیل و حتی آمریکا حملات مکرری را به مقر نیروهای مقاومت در سوریه انجام داد و بخشی از این سیاست را اجرا می‌کردند. به طوری که هر بار که خبر بمباران مرکز نظامی سوریه شنیده می‌شود خبر به شهادت رسیدن برخی از نیروهای مستشاری ایران و حتی نیروهای تحت آموزش مستشاران تهران منتشر می‌شود. آخرین عملیات تروریستی که اسرائیل با توسل به آن درحال اجرای سیاست‌های خود است، روز گذشته اجرایی شد که طبق آن جنگنده‌های اسرائیل فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه در سوریه و جانشین او را به شهادت رساندند. پیش از این ترور هم سید رضی موسوی یکی از فرماندهان سپاه قدس در منطقه را در سوریه به شهادت رسانده بود. دومین زمین بازی، لبنان است که آخرین عملیاتی که اسرائیل درآن توانست به یکی از محوری‌ترین مقامات مقاومت لطمه بزند؛ صالح العاروری، مرد شماره دو دفتر سیاسی حماس بود که در عملیاتی شبیه به عملیات تروریستی روز گذشته؛ اسرائیل که ضمن شکستن حریم هوایی سوریه دو فرمانده نظامی ایران را به شهادت رساند؛ در آن عملیات در لبنان نیز با شکستن حریم هوایی این کشور صالح العاروری، مرد شماره دو دفتر سیاسی حماس را به شهادت رساند. البته چندی قبل نیز در عراق شاهد به شهادت رساندن یکی از فرماندهان مقاومت در منطقه بودیم که از قرار معلوم او در عملیاتی از سوی آمریکایی‌ها به شهادت رسیده است اما با درکنار هم قرار دادن عملیات در عراق، سوریه و لبنان و به شهادت رساندن فرماندهان محورمقاومت در این سه کشور می‌توان به این نتیجه رسید که اولا آمریکا و اسرائیل در هماهنگی کامل با یکدیگر در حال اجرایی کردن ترور رهبران مقاومت هستند درثانی آنجا که اسرائیل نمی‌تواند اقدام به ترور رهبران مقاومت به دلایل امنیتی بکند و انجام عملیات برای اسرائیل عملا هزینه زیادی بر آن تحمیل می‌کند این آمریکایی‌ها هستند که دکمه نهایی شلیک به رهبران محور مقاومت را همانند آنچه در عراق رخ داد را فشار می‌دهند.

* عملیات در یمن جایگزین ترور

 بخش دیگری از این دکترین امنیت‌ساز برای اسرائیل در یمن در حال اجراست. یمن که توانست با عملیات علیه کشتی‌های اسرائیل در باب المندب و دریای سرخ عملا بندرهای ساحلی تل‌آویو را به تعطیلی بکشاند این روزها تحت بمباران ائتلاف آمریکایی و انگلیسی قرار گرفته است. البته در اینجا هنوز خبری از ترور رهبران مقاومت در یمن نیست لذا به نظر می‌رسد یا آمریکا قصد ندارد با راس مقاومت در یمن به نیابت از اسرائیل درگیر شود و یا اینکه آمریکا در بازه زمانی متفاوتی از آنچه در لبنان و سوریه در حال رخ دادن است برنامه‌ای دیگر برای یمن دارد.

 سیدحسن نصرا... راس محور مقاومت

 واقعیت آن است که این روزها حزب‌ا... لبنان به رهبری سیدحسن نصرا... به راس محور مقاومت تبدیل شده و بازوهای مقاومت در منطقه البته مستقل از حزب‌ا... عمل می‌کنند. سیدحسن نصر‌ا... حرفی نمی‌زند مگر اینکه اجرایی‌کند. او در ارتباط با ترورهایی که در خاک لبنان صورت گرفته چه ترور اعضای حماس در لبنان و چه ترور شهید سید رضی بلافاصله بعد از اعلام انتقام؛ عملیات علیه بخشی از نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل را آغاز کرده است و بعد از ترور آخر اسرائیل در لبنان مقر نیروهای امنیتی و تجمع فرماندهان اطلاعاتی اسرائیل را مورد اصابت قرار داد. آنچه مورد پرسش است آن است که آیا اسرائیل در صدد است راس محور مقاومت را هم مورد ترور قرار دهد. پاسخ آن است که اسرائیل مدت‌هاست برای نصرا... نقشه کشیده است اما نصرا... نصرت خداست و او حالا حالا‌ها با اسرائیلی‌ها کار دارد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار