| کد مطلب: ۱۰۹۰۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

واهمه اصولگرایان از نقش‌آفرینی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۴

دلیل تازه برای ردصلاحیت لاریجانی

آرمان ملی– مطهره شفیعی: این روزها باز هم علی لاریجانی محور بحث گعده‌ها و برخی جلسات سیاسی است. در این بحث‌ها بعضا موضوعاتی مطرح می‌شود که قابل تامل است به‌ویژه آنکه از سوی افراد حاضر در شورای نگهبان باشند! بسیاری ادعا کردند که دلیل ردصلاحیت علی لاریجانی در انتخابات 1400 به حضور دختر او در خارج از کشور است.

 دلیل تازه برای ردصلاحیت لاریجانی

آیا لاریجانی تنها یک دختر دارد؟ عزت‌ا... یوسفیان‌ملا، فعال سیاسی اعتدالگرا درباره فرزندان علی لاریجانی توضیح داده بود: «ایشان 42 سال در دستگاه‌های دولتی هستند و در 10 سال صداوسیما و ریاست مجلس نیز نه حقوق گرفتند و نه امکانات دولتی؛ در مجلس نیز خود من شاهد این مساله بودم. یک وجب زمین دولتی از بنیاد و دیگر نهادها به نام ایشان نیست و چیزی نگرفتند. فرزندان ایشان هم یکی در قم طلبه هست یک پسر دیگر فارغ‌التحصیل دانشگاه علم و صنعت هست. دختر ایشان نیز پزشک است و در ایران نیز پزشک شده است و بعد از ازدواج همسر ایشان هم که پزشک بود برای کار باید دوره‌ای به محل تحصیل‌شان به آمریکا می‌رفتند و طبیعتا دختر آقای لاریجانی نیز با ایشان همراه شدند.»

* تفاوت فرزندان میرسلیم و لاریجانی

اکنون به نقش یک پسر در ردصلاحیت لاریجانی اشاره شده است. تقاطع برنامه‌ای است که به نقد شورای نگهبان و پاسخ به شبهات و سوالاتی که درباره انتخابات‌ و تایید صلاحیت‌ها می‌پردازد. در یکی از برنامه‌های اخیر این برنامه محمد بهادری جهرمی، عضو پژوهشکده شورای نگهبان به سوالات تعدادی از شرکت‌کنندگان پاسخ داد. یکی از شرکت‌کنندگان به ارتباط پسر میرسلیم با منافقین و تایید صلاحیت پدرش برای مجلس اشاره کرد که محمد بهادری جهرمی پاسخ داد: از مجلس اول تا یازدهم نمایندگان کمی داشتیم که اعضای درجه یک خانواده‌‌ آنها چنین وضعیتی داشتند؟ آیا رئیس‌جمهوری نداشتیم که فرزند، برادر، خواهر یا دامادش قبل، حین یا بعد از ریاست جمهوری ایشان حکم قضائی داشته باشد؟ یکی دیگر از شرکت‌کنندگان اظهارکرد: اما شورای نگهبان درباره علی لاریجانی این موضوع را مطرح کرد که بهادری‌جهرمی گفت: «آقای ایکس پسرش دارای محکومیت بود و از شما سوال کردم آیا خودش هم پرونده دارد که گفتید نه. من می‌گویم قانون برای همه یکی است و فرقی گذاشته نمی‌شود. می‌توانم از مجلس اول تا امروز برای شما از نمایندگانی نام ببرم که پسر، دختر، همسر و... مشکل داشتند اما خودشان تایید شدند.» وی افزود: «صلاحیت آقای لاریجانی احراز نشده و ارتباطی با پسر و دخترشان ندارد. آیا شورای نگهبان به لاریجانی گفته به‌دلیل اینکه پسرت سمپات منافقین یا خارج کشوراست، من این کار را کردم؟ شورای نگهبان این موضوع را نگفته است. شورای نگهبان نگفته به‌دلیل حضور پسر لاریجانی در خارج از کشور، او را ردصلاحیت کرده است.»

*کدام پسر دلیل ردصلاحیت لاریجانی بود؟

شرکت‌کننده دیگری اظهارداشت: ظاهرا به آقای لاریجانی گفته شده که پسر شما به‌همراه پسر یکی دیگر از مسئولان در حال انجام فساد اقتصادی هستند که ایشان گفتند اصلا فرد مورد اشاره پسری ندارد که بخواهد با پسر من همکاری کند. بهادری جهرمی پاسخ داد: شورای نگهبان می‌گوید سندی از نهاد رسمی به من رسیده که آن را در کنار 8 دلیل دیگر قرار داده و گفته صلاحیت شما به این دلایل احراز نمی‌شود. تایید صلاحیتی که ایشان انتظار داشتند؛ دلیل می‌خواهد. من می‌گویم شما باسواد یا بی‌سواد هستید که اثبات آن نیازمند دلیل است. اگر بگویم باسوادی یا بی‌سوادی شما برای من مشخص نیست، موضوعی متفاوت است.

*هراس از نقش‌آفرینی لاریجانی در انتخابات 1404

از سوی دیگر اصولگرایان از هم اکنون از احتمال حضور لاریجانی در انتخابات 1404 واهمه دارند و هر آنچه بتوانند در جهت تخریب او گام برمی‌دارند. در روزهای اخیر به غیر از این موضوع بارها نام لاریجانی مطرح شده است؛ اخباری که بعضا مغرضانه و در جهت تلاش برای عدم نقش‌آفرینی او در انتخابات مجلس است، مانند «مشرق» که نوشته است:«رسانه‌های اصلاح‌طلب همچنین با تاکید بر اینکه علی لاریجانی قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه داشته و اولین گام وی نیز برنامه برای مجلس شورای اسلامی بوده، تصریح می‌کنند، نمایندگانی باید در مجلس حضور داشته باشند که با سخنان و برنامه‌های خود، راه را برای به قدرت رسیدن فرد مورد نظر خود مهیا کنند. این رسانه‌ها اعتقاد دارند که اگر لاریجانی اگر در همین مجلس ۱۰۰ موثر و مهم داشت بدون تردید ردصلاحیت او سخت‌تر می‌شد. پس تصور اینکه او فعالیتی برای انتخابات ندارد، تصور مخدوشی است و آنچه بیان می‌شود درست نیست! البته همزمان با افزایش فعالیت اصلاح‌طلبان مشارکت‌جو و نیز اعتدالی‌ها در انتخابات پیش‌رو برخی چهره‌های جناح چپ نیز در جهت فشار بر این گروه‌ها فعال شده‌اند، برگزارنشدن جلسات جبهه اصلاحات در طی دو هفته گذشته بخشی از همین کارشکنی‌ها در روزهای اخیر است.» یا چندی پیش روزنامه «جوان» نوشته بود: «اخیرا سخنانی از علی لاریجانی در جمع کارآفرینان منتشر شده که نوع بازتاب سخنان او در رسانه‌های اصلاح‌طلب جالب توجه و البته نشان‌دهنده نگاه ابزاری اصلاح‌طلبان به علی لاریجانی است.» در نهایت دفتر علی لاریجانی در اطلاعیه‌ای انتشار اخباری درباره نقش وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را «حدسیاتی دانست که از صداقت برخوردار نیست.» دفتر علی لاریجانی با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد: «متعاقب انتشار اخبار متفاوت مخصوصا پیرامون نقش دکتر علی لاریجانی در ‎انتخابات مجلس شورای اسلامی که گاه همراه با گمان‌هایی از سر سیاست‌زدگی نیز بوده است، دفتر ایشان اعلام می‌نماید اینگونه حدسیات با هر نیتی، از صداقت برخوردار نیست و اخبار ایشان صرفا از طریق ‎@larijanioffice و ‎@alilarijani_ir در توییتر و تلگرام و نشانه‌ Larijani_ir در اینستاگرام قابل پیگیری است.»

منبع : آرمان ملی
نویسنده : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار