| کد مطلب: ۱۰۶۵۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

در سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید صورت گرفت

گلایه مراجع از وضع معیشتی مردم | معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزدیم

رئیس‌جمهور صبح دیروز دوشنبه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، دیدار و گفت‌وگو با مراجع عظام تقلید و شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران وارد استان قم شد. ‌سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از سوی مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت. وی سپس به دیدار مراجع عظام تقلید رفت و هریک از مراجع نیز در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور مسائل مختلفی را مورد نظر و طرح قرار دادند که مسائل اقتصادی و معیشتی و لزوم حل این مشکلات فصل مشترک صحبت‌های مراجع تقلید با رئیسی بود.

گلایه مراجع از وضع معیشتی مردم | معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزدیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین، چنانکه آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود خصوصا موضوع ارزش پول ملی را دنبال کنید. ریشه کن کردن فقر و جهل وتبعیض از وظایف مسئولین است. باید توجه داشت طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین(ع) اصل رضایت مردم است الان مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل کند. همچنین کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از توصیه‌های حضرت آیت‌الله سبحانی به رئیس‌جمهور بود در همین راستا آیت‌ا... مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس‌جمهور تورم و معیشت را از دغدغه‌های اصلی مردم بیان کردند و افزودند: مردم می‌خواهند آثار فعالیت‌های دولت را در سفره‌شان ببینند.

ایشان قیمت‌های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمردند و تأکید کردند: باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکا به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می‌شود. آیت‌ا... مکارم شیرازی تصریح کردند: مسألۀ قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده‌ای که در زمینۀ ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده‌ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل خواهد شد. گفتنی است که در این دیدارها مقامات و مسئولان دولتی و استانی رئیس‌جمهور را همراهی کردند. خاطر نشان می‌شود که رئیس‌جمهور پیش از دیدار با علما و مراجع در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران شرکت کرد. 

دیدار با مراجع تقلید

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: سفره مردم دغدغه همیشگی دولت است. رئیس‌جمهور ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی گفت: به‌رغم توطئه‌های مکرر دشمنان برای توقف تولید و حرکت رو به رشد کشور، دولت با همه توان و با کمک همه نهادهای کشور برای رفع مشکلات در حال تلاش است و ‌بحمدا... امروز جمهوری اسلامی از همه زمان‌ها قوی‌تر و دشمنان از همیشه ضعیف‌تر هستند. رئیسی همترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت را از جمله دستاوردهای بسیار مهم و کم‌نظیر دولت برشمرد و افزود: امروز با لطف الهی و مجاهدت دولتمردان رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده، بیش از۵ هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید بازگشته، نرخ بیکاری با رقم ۸.۲ به پایین‌ترین رقم خود در چند دهه گذشته رسیده، ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت کاهش یافته و موضوع مسکن به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم کشور که در سال‌های گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار دولت قرار دارد. رئیس جمهور همچنین در دیدار با آیت‌ا... سبحانی از مراجع عظام تقلید قم، بیان کرد: تلاش دولت در دو سال گذشته همواره اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع گرانقدر تقلید بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای توقف روند رو به رشد کشور با طراحی جنگ ترکیبی شامل شبیخون فرهنگی، مانع تراشی در مسیر تولید کشور، جلوگیری از صادرات کالا و ورود منابع ارزی به کشور گفت: بنای دولت حل مسائل کشور و مشکلات مردم به‌رغم همه این دشمنی‌هاست. رئیسی با تاکید بر اینکه دولت هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده و نخواهد زد، تصریح کرد: رشد اقتصادی ۴ درصدی، رشد ۶ درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی ۵۳ میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور بوده است. رئیس‌جمهور شاخص‌های اقتصادی مثبت و روند کاهشی تورم را موید تحقق اهداف دانست. در همین راستا رئیس‌جمهور در دیدار با آیت‌ا... مکارم شیرازی، اظهار کرد: اگر دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، کمبود شدید کالاهای اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیازهای اساسی کشور بود. رئیسی بیان اینکه دولت با اتخاذ رویکرد عزتمندانه در سیاست خارجی و دیپلماسی متوازن، به جای محدود کردن جامعه جهانی به چند کشور، توسعه روابط با همه کشورها را در دستور کار قرار داد، رشد تجارت تا ۵ برابر با کشورهای همسایه، اسلامی و همسو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و احیای بیش از ۵ هزار کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل را از دستاوردهای دولت در دو سال گذشته برشمرد. رئیسی همچنین بعد از ظهر دیروز، با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و جمعی از علمای قم دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور در این جلسه با مرور شرایط و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت از جمله کسری بودجه، تورم افسار گسیخته و سایه سنگین نقدینگی بر سر اقتصاد کشور، به تشریح اقدامات دولت برای رفع این مشکلات طی دو سال گذشته به‌رغم فشارها، تهدیدها و تحریم‌های دشمن اشاره کرد و گفت: طی این مدت توانستیم با افزایش منابع و درآمدها ضمن جبران کسری بودجه به ارث رسیده، رشد نقدینگی در کشور را متوقف و حتی کاهشی کرده و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی رشد اقتصادی ۴ دهم درصدی را به ۴ درصد برسانیم. اراده ما بر توسعه و پیشرفت کشور به‌رغم تهدیدها و تحریم‌هاست و دشمن نیز این پیام را از مجموعه اقدامات دولت دریافت کرده است. 

هیأت و مسجد پشتوانه امنیت ملی است

رئیس‌جمهور در «آیین تکریم فعالان مساجد و پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» اظهار کرد: اعتقاد به مهدویت اعتقاد به معاد و امامت است. ولی‌عصر می‌آید تا عدالت را برقرار کند و آن را به کام بشریت می‌چشاند. آثار عملی باور به امام عصر موجب عمل به دستورات دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر می‌شود. این اعتقاد در سلوک و رفتار خودش را نشان می‌دهد. سید ابراهیم رئیسی گفت: معتقد به مهدویت به از میان بردن تبعیض‌ها و ظلم‌ها کمک می‌کند. ما معتقد به موعودی هستیم که بین ما حضور و وجود دارد. بسیاری در جهان تلاش دارند که آنچه از گسترش خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها وجود دارد انجام نگیرد اما معتقدان ولی‌عصر با ظلم، فساد و فقر و با خودمحوری‌ها، خودپسندی‌ها مبارزه می‌کنند. وی یادآور شد: این نظام سلطه است که می‌خواهد ظلم را گسترش دهد تا جوامع اهل تحلیل و اقدام نباشد و سیطره او را بپذیرد و ظلم‌پذیر باشد. رئیس دولت سیزدهم با تأکید بر این‌که «امروز جامعه معتقد به امام عصر در پی استقرار عقل، خیر و صلاح است»، اظهار کرد: نظام سلطه می‌خواهد در جوامع بشری جهل برپا باشد. مقاومت نکند. این دو خط در برابر یکدیگر است. یکی جبهه حق و معتقد به ارزش‌های الهی، عدل و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و دیگری جبهه‌ای است در جهت گسترش جاهلیت مدرن و سلطه ناحق خود در جوامع بشری است که با جنگ و خونریزی و گروه‌های تکفیری ایجاد اختلاف و بر امت اسلامی ظلم کند.

وی ادامه داد: این جبهه تمام قدرت خود را با استفاده از علم و فناوری، قدرت نظامی و قدرت رسانه جمع کرده تا کار خود را پیش ببرد و یکه‌تازی در عالم را از در خودخواهی، ظلم و خونریزی پیش گیرند. نظام سلطه فقط جریانی را در برابر خود می‌بیند که معتقد به خدا، معاد و طرفدار قرآن و اهل بیت(ع) است. رئیسی بیان کرد: تلاش نظام سلطه برای مجهزکردن گروهک‌های تکفیری و ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی، استفاده از قدرت رسانه‌ای برای ایجاد یأس و ناامیدی و اهانت به قرآن، همه در حلقه‌های یک زنجیر قرار دارند. همه باهدف مهارکردن قدرت اسلام و کسانی است که مساجد را سنگر خود انتخاب کرده‌اند. رئیس‌جمهور با اشاره به کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد عنوان کرد: مسجد محل انسان‌سازی و کادرسازی است. کارکرد اقتصادی برای رفع مشکلات مسلمانان و کارکرد اجتماعی برای رفع آسیب‌های اجتماعی محله و شهر و استان دارد. هسته‌های مقاومت در مساجد اثرگذارند و هسته مقاومت فقط در امور نظامی‌گری و امنیتی محدود نمی‌شود.

وی با بیان این‌که «نسل جوان باید با چهره‌ها آشنا شوند»، تصریح کرد: چهره‌ها آن کسانی نیستند که می‌خواهند ما را به غرب گرایش دهند یا به سمت قدرت‌های سلطه‌گر سوق دهند. چهره‌ها کسانی هستند که انسان را به سمت خدا، به استقلال فکری و فرهنگی و ایستادگی روی پای خود و مقاومت در برابر دشمن دعوت می‌کنند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیأت و مساجد پشتوانه امنیت ملی در کشور هستند و جمعیت حاضر در هیئات نقطه اتکای ارزشمند انقلاب اسلامی ماست. وی همچنین تاکید کرد: دشمن به دنبال جنگ ترکیبی در حوزه‌های مختلف است تا ادراک مردم را تهدید کند، ادراک جوانان را شکل دهد. دل‌های امیدوار را ناامید و یأس را در جامعه حکمفرما کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار