| کد مطلب: ۱۰۱۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

ملاقات‌کنندگان روز یکشنبه رئیسی
در ادامه دیدارهای مقامات دولتی و کارگزاران نظام با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دیروز (یکشنبه) با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با سید‌ابراهیم رئیسی دیدار کردند. دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این دیدارها با تبریک موفقیت رئیسی در انتخابات و آرزوی توفیق برای وی و دولت سیزدهم، گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه متبوع خود ارائه کردند.

کنایه مصباحی مقدم به پایداری‌ها
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت تاکنون اقدامی به‌منظور اینکه بخواهد فرد یا افرادی را به رئیس‌جمهور منتخب برای حضور در کابینه معرفی کند، نداشته است. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که به‌نظر می‌رسد برخی گروه‌ها از جمله جبهه پایداری تلاش دارند از طریق فضاسازی رسانه‌ای افرادی نزدیک به خود را وارد کابینه کنند، گفت: تا جایی که من از اخلاق آقای رئیسی اطلاع دارم و آشنایی من با ایشان حقیقتا به ۴۰ سال می‌رسد؛ می‌دانم که اخلاق ایشان، اخلاق قبول تحمیل نیست و زیر بار این بحث‌ها نمی‌رود. وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی درصدد ایجاد فشار و تحت‌تاثیر قرار دادن ایشان هستند، خود را به زحمت نیندازند، ایشان تحمیل قبول نخواهد کرد.

شگرد افزایش حقوق‌ها
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در توئیتی به موضوع افزایش حقوق‌ها در پایان دولت دوازدهم اشاره کرد. سیدمصطفی آقامیرسلیم در توئیتی نوشت: دولت بعد از سقوط ارزش پول ملی و گرانی بی‌سابقه، در آخرین مهلت مدیریت نابسامان خود، شگرد افزایش حقوق‌ها را انتخاب کرده تا به نوعی التیام اجتماعی و به خوش‌بدرقگی دست یابد. در حالی که با وجود کسری بودجه هنگفت و نیز روند رو به تزاید مطالبات برحق مردم، این روش غلط و تورم‌زا ‎مردم را مفلوک‌تر و ‎دولت جدید را مصیبت‌زده و فلج خواهد کرد.

فیلترینگ در اولویت نیست
عضو کمیسون فرهنگی مجلس گفت: طرح اولیه مجلس، تقویت پلتفرم داخلی، تسهیل فعالیت کاربران و ارزان‌سازی اینترنت است. سیدعلی یزدی‌خواه درباره اخباری مبنی بر ارائه طرح فیلترینگ از سوی نمایندگان مجلس اظهار داشت: طرح اولیه مجلس تقویت پلتفرم داخلی، تسهیل فعالیت کاربران و ارزان‌سازی اینترنت است. وی با بیان اینکه این طرح هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، افزود: فعلا باید طرح در صحن علنی مجلس و کمیسیون تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد اما ما هیچ تصمیمی برای موضوع فیلترینگ نداریم.

پاسخ ایران به ادعای آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: وین -جدا از برجام- با آمریکا و انگلیس در خصوص تبادل ۱۰ زندانی توافق کرد؛ آماده‌ایم تا همین امروز این توافق را اجرائی کنیم. سعید خطیب‌زاده به اظهارات همتای آمریکایی خود ند پرایس در این خصوص پاسخ داد. خطیب‌زاده در توییتی نوشت: «حیرت‌آور» این است که ایالات‌متحده این حقیقت ساده را انکار می‌کند که «یک توافق در خصوص بازداشت‌شدگان به دست آمده است.» حتی شامل اینکه چگونه اعلام عمومی‌شود. در وین - جدا از برجام - با ایالات متحده و انگلیس در خصوص تبادل بشردوستانه و آزادی ۱۰‌زندانی از همه طرف‌ها توافق شد. ایران آماده است تا همین «امروز» این توافق را اجرائی کند.

توصیه‌هایی برای انتخاب شهردار
سخنگوی دولت اصلاحات تاکید کرد: انتخاب شهردار تهران از میان افرادی که دارای پرونده در تخلفات هلدینگ یاس هستند، دهن‌کجی به قانون، اخلاقیات و شهرمداری است. بعید می‌دانم نهادهای نظارتی اجازه بدهند این تخلفات ادامه پیدا کند. باید از حضور کسانی که در تخلفات دست داشتند، در شهرداری تهران جلوگیری شود. عبدا... رمضانزاده اشاره به حضور برخی افراد دارای پرونده مبهم در ماجرای هلدینگ یاس به‌عنوان گزینه‌ شهرداری تهران گفت: این تفکر نشان داده که معتقد به شهرفروشی است. همچنین این تفکر معتقد به قانون نیست و استخدام‌های بی‌رویه را در شهرداری تهران رواج داده است. او ادامه داد: شهر تهران با حضور این افراد بدتر خواهد شد. انتظار من از نهادهای بالادستی این است که به گزارش تحقیق و تفحص شورای پنجم نگاهی بیندازند و شبهاتی را که در ذهن مردم ایجاد شده، پاسخ دهند که چرا این تخلفات به‌رغم وجود نهادهای نظارتی پیش آمده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار