| کد مطلب: ۶۱۳۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

ایجاد پارک‌های پایین دستی توسط هلدینگ خلیج فارس اشتغال‌زا و موجب خرسندی مردم است

آیت الله دكتر سید ابراهیم رئیسی با تمجید از برنامه و آغاز ساخت پارک‌های پائین دستی صنعت پتروشیمی توسط هلدینگ خلیج فارس، این کار را یک «کار حسابی» عنوان کرد.

ایجاد پارک‌های پایین دستی توسط هلدینگ خلیج فارس اشتغال‌زا و موجب خرسندی مردم است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش مدیریت بـرند، مسئـولیت اجتـماعی و روابط عمـومی شـركت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بازدید از غرفه هلدینگ خلیج فارس در حاشیه پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در جریان آخرین طرح‌های توسعه‌ای بزرگترین گروه پتروشیمی کشور قرار گرفت.

دکتر رئیسی با ابراز رضایت از اجرای پارك های پتروشیمیایی پایین دستی گفت: ساخت این پارک‌ها یک کار حسابی است.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایجاد این پارک‌ها هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم موجب رشد تولید در کشور است و هر کدام از پارک‌ها عملا به یک شهرک پتروشیمی تبدیل می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: اشتغال، مسئله امروز کشور است و ایجاد این پارک‌ها و اشتغالزایی، موجب خرسندی مردم می‌شود.

در این دیدار دكتر عـلی عسـكری مدیرعامل شـركت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس، با ارائه گزارشی به رئیس‌جمهور از میزان تولید، سودآوری و نیروی انسانی هلدینگ خلیج فارس، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش همکارانم تولید در هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته یک میلیون تن افزایش یافته و با گلوگاه‌های تولید و همچنین راه‌اندازی طرح‌های جدید روند افزایش تولید و در نتیجه سودآوری در این مجموعه پرشتاب خواهد بود. وی گفت: ۹ پارک پایین دستی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلار، پیش‌بینی شده که همه مقدمات آن انجام شده، مجوزهای مربوط از سازمان محیط زیست، پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت و... اخذ شده، زمین‌ها تحویل شده و فرایند مناقصه برای انتخاب پیمانکاران شهریورماه به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی ساخت این پارک‌ها، از مهرماه آغاز می‌شود.
به گفته مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس این طرح‌ها موجب اشتغالزایی ۷۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌شود و ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد می‌کند به گونه‌ای که ارزش محصول این پارک‌ها از ۲ تا ۲۵ هزار دلار در هر تن خواهد بود که قابل قیاس با محصولات فعلی در بالادستی و میان دستی نیست.
وی تأكید كرد: تمام تلاش ما برای کوتاه‌ کردن فرایند اجرایی و عملیاتی این پارک‌ها به گونه‌ای که کار سه ساله برای مطالعه، انتخاب مکان، اخذمجوزها و برگزاری مناقصه را در یکسال و نیم انجام دادیم و در ادامه هم برای کوتاه‌تر کردن فرایند ساخت و بهره‌برداری تلاش حداکثری خواهیم کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار