| کد مطلب: ۶۰۱۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

درخواست بن گویر از نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

"ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی مخالفت یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح اصلاح نظام قضایی ، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست که وی را برکنار کند.

درخواست بن گویر از نتانیاهو برای برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

آرمان ملی آنلاین ایرنا به نقل از شبکه "الجزیره" نوشت، بن گویر با تکرار این درخواست خود مدعی شد که گالانت در برابر باج خواهی‌ها و تهدیدات معترضان که وی آنها را آشوب طلب می‌خواند، تسلیم شده است.

وی افزود: هرج‌ومرج طلبان خواستار نافرمانی هستند و از ارتش بعنوان یک ابزار چانه زنی استفاده می‌کنند، من از نخست‌وزیر می‌خواهم که فورا وی [وزیر جنگ] را برکنار کند.

خشم بن گویر ساعاتی پس از آن صورت می‌گیرد که گالانت خواستار توقف طرح جنجالی اصلاح نظام قضائی شد.

وی گفت: اختلاف عمیق داخلی بر سر اصلاحات قضائی تهدید قریب الوقوع برای امنیت اسرائیل است.

گالانت افزود: با چالش‌های امنیتی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو هستیم و باید جلو اصلاح نظام قضائی تا بعد از عید پاک گرفت.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها اظهار کرد: شاهدم که چگونه منشأ قدرت ما درحال تحلیل رفتن است و به عنوان وزیر اسرائیل شاهد شکافی هستم که عمیق می‌شود و هرگز از این خط‌مشی حمایت نخواهم کرد.

وزیر جنگ تل آویو پنجشنبه شب نیز در پی فشار نتانیاهو، سخنرانی‌ خود علیه طرح جنجالی بی بی را به تعویق انداخت.

گالانت پنجشنبه شب اعلام کرد: به نخست‌وزیر تأییر ناخوشایند اعتراضات علیه ارتش و دستگاه امنیتی را اطلاع داده‌ام.

وزیر جنگ کابینه نتانیاهو از وزیران و اعضای کابینه نتانیاهو خواسته بود که به وی بپیوندند تا درخواست خود برای توقف قانون اصلاح نظام قضائی را متوقف کنند.

از سوی دیگر دفتر نتانیاهو نیز اعلام کرد که وی، وزیر جنگ را احضار کرده است.

به گفته دفتر نتانیاهو، این احضار به خاطر آن صورت می‌گیرد که گزارشی دریافت کرده مبنی بر این که وی برای توقف قانون اصلاح نظام قضائی زیر فشار قرار دارد.

سخنان گالانت درحالی است که نتانیاهو پنجشنبه شب در نطق تلویزیونی هرگونه توقف اصلاح نظام قضائی را رد کرد.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضائی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضائی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضائی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضائی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضائی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست که روز دوشنبه برگزار شد، در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که به قانون تصویب شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضائی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضائی» از محاکمه فرار کند.

به دنبال این طرح سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات هفتگی است و امشب نیز برای دوازدهمین هفته متوالی علیه تغییرات موسوم به اصلاحات قضائی دست به اعتراض زدند.

منابع عبری زبان شمار شرکت کنندگان در تظاهرات امشب در تل آویو علیه طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو را تا این لحظه حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار