| کد مطلب: ۶۰۱۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

امام جمعه اصفهان: مسئولان برای بی بند و باری علنی بدون آنکه اغتشاشی شود چاره‌‌اندیشی کنند

در کنار حرکت‌های اقتصادی نباید از حرکت‌های فرهنگی و دینی غافل بود و لازم است دولتمردان و مسؤولان در خصوص فحشای علنی، بی‌بندوباری علتی و روزه خواری علنی، به شکل عاقلانه و به گونه‌ای که به اغتشاش منجر نشود، چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه اصفهان:  مسئولان برای بی بند و باری علنی بدون آنکه اغتشاشی شود چاره‌‌اندیشی کنند

آرمان ملی آنلاین مهر نوشت: سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به شعار سال اظهار داشت: هر ساله با توجه به نیاز اساسی کشور نام سال توسط مقام معظم انقلاب انتخاب می‌شود و بر اساس هنوز نیاز کشور به مباحث اقتصادی است.

وی افزود: مهار تورم یک بحث سلبی است، زیرا بحث تورم به قشر ضعیف جامعه بیشتر آسیب می‌زند و رشد تولید بحث ایجابی است که می‌تواند مکمل بخش اول باشد و در جنگ ترکیبی نیز بسیاری از مشکلات به بعد اقتصادی و بحث تورم باز می‌گردد.

امام جمعه موقت اصفهان جلوگیری از رشد قیمت کالاهای اساسی به ویژه در خودرو، مباحث پتروشیمی و کالاهای اساسی را از دیگر لوازم مهار تورم دانست و افزود: این موارد موجب التهاب در جامعه می‌شود و در کنار آن باید به قشرهای محروم از طریق تقویت بیمه‌های بیکاری و تأمین اجتماعی از سوی دولت کمک کرد.

وی افزود: کاهش هزینه‌های دولت و تطابق آن با درآمد دولت از دیگر ضرورت‌های کاهش تورم است تا دولت مجبور به چاپ پول نشود و همچنین خرید کالای ایرانی، منع واردات کالاهای مشابه داخلی، کالای قاچاق و امنیت سرمایه‌گذاری برای تحقق شعار سال لازم است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه حذف دلال‌ها و کنترل رشد نقدینگی باید در مسیر شعار سال انجام گیرد، گفت: علاوه بر آن دولت وابستگی بودجه کشور را به درآمدهای نفتی و دلار کاهش دهد که دشمن از طریق این ۲ روش به اقتصاد کشور ضربه میزند.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا دولت باید با عمل جهادی خود کمک و حمایت کند و حتی مدیرانی که در عمل به این حرکت جهادی عاجزند یا کسانی که به تحقق این مسیر باور ندارند را کنار بگذارد و راه را برای تحقق شعار سال فراهم کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برای ترویج رفتارهای حسنه مانند افطاری ساده در مساجد و رفع نیاز مالی جامعه اهتمام صورت گیرد و آبرومندانه در مساجد افطاری داده شود.

وی معتقد است که در کنار حرکت‌های اقتصادی نباید از حرکت‌های فرهنگی و دینی غافل بود و لازم است دولتمردان و مسؤولان در خصوص فحشای علنی، بی‌بندوباری علتی و روزه خواری علنی، به شکل عاقلانه و به گونه‌ای که به اغتشاش منجر نشود، چاره‌اندیشی کنند.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: هرچند ممکن است برخی به واسطه سفر با بیماری نتوانند روزه‌داری کنند، ولی روزه‌خواری علنی و هتک حرمت ماه رمضان ممنوع است و لازم است افرادی که مشاهده می‌کنند نیز تذکر دهند و لازم است غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌هایی که در این زمینه نقش دارند، جایگاه ماه رمضان را رعایت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار