| کد مطلب: ۱۱۱۷۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی:

برات الکترونیک به زودی در کل شبکه بانکی اجرایی می‌شود

مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی در رابطه با عملیاتی‌شدن ابزار برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین، گفت: اردیبهشت ماه امسال اولین برات الکترونیکی با قابلیت گردش در زنجیره تامین توسط بانک‌های صادرات ایران و تجارت صادر شد.

برات الکترونیک به زودی در کل شبکه بانکی اجرایی می‌شود

   به گزارش آرمان ملی آنلاین،  محمدجانی افزود: به زودی ابزار برات الکترونیکی در کل شبکه بانکی اجرایی و با استفاده از این ابزار ظرفیت بسیار خوبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌شود.

   مدیر اداره تامین مالی زنجیره تولید بانک مرکزی تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان بنگاه خریدار می‌توانند معادل ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته خود از این ابزار برای تامین مالی سرمایه در گردش مورد نیاز خود استفاده کنند.

   وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ به عنوان اولین سال عملیاتی‌سازی برات الکترونیکی ۸۰  هزار میلیارد تومان ظرفیت و سقف برای کل شبکه بانکی در نظر گرفته شده و سهم هر یک از بانک‌ها تعیین و به آن‌ها ابلاغ شده است. البته بانک مرکزی در صورت نیاز می‌تواند پس از بررسی سقف استفاده از این ابزار را برای شبکه بانکی کشور افزایش دهد.

   محمدجانی با بیان اینکه بانک مرکزی به سمت تنوع بخشی به ابزارها و پلتفرم های تامین مالی به ویژه ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای حرکت کرده است، گفت: در همین راستا بانک مرکزی علاوه بر اوراق گام، برات الکترونیکی و کارت رفاهی متصل به اوراق گام، اخیراً با تصویب شورای پول و اعتبارامکان انتقال سند تعهد پرداخت اعتبار اسنادی ریالی را نیز بین زنجیره های اقتصادی فراهم کرده است که با اجرایی شدن این قابلیت زمینه گسترش ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای فراهم خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار