| کد مطلب: ۱۰۶۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

فریاد حداد عادل | اختلاف اصولگرایان جدی است

روز گذشته در خبرها آمده بود که حداد عادل علیه جبهه پایداری و تمایت خواهی اعضای این جبهه موضع گرفته است. این درحالی است که اصولگرایان در گذشته همواره به دنبال ایجاد یکدستی در قدرت بودند و رفته رفته توانستند اصلاح طلبان و اعتدالیون را کنار بگذارند.

فریاد حداد عادل | اختلاف اصولگرایان جدی است

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مهدی آیتی، فعال سیاسی نوشت: ایجاد یکدست‌سازی در ساختار قدرت در ایران شرایطی را فراهم  کرد که اصولگرایان با یکدیگر دچار اختلافاتی شوند و این اختلافات ثمره و میوه یک دستی در حاکمیت است. زمانی که یکدست‌سازی در ساختار قدرت ایجاد می‌شود بین طیف یکدست اختلاف می‌افتد. تجربه جهانی نشان داده که  یکدست‌سازی به نفع منافع ملی نیست و شاید برای همین است که در کشورهای پیشرفته دولت در سایه، دولت‌های  و جناح آینه ایجاد می‌کنند تا حزب قدرتمند خود را در آینه طرف مقابل  مشاهده کند. امروز دعوا بین اصولگرایان دعوا بر سر تقسیم قدرت است و این اختلافات در آینده بیشتر هم خواهد شد.

بطوری که محمد باقر قالیباف که با انصراف در رقابت با ابراهیم رئیسی به حمایت از او پرداخت مخالفت‌های خود را با دولت سیزدهم  هر لحظه علنی‌تر می‌کند.  اینکه قالیباف اعلام می‌کند باید طرحی نو در انداخت و به دنبال ایجاد حاکمیت نو بود  نشان می‌دهد که قالیباف نمی‌خواهد  در نزد افکار عمومی سهمی در مدیریت‌ها و ناکامی‌های دولت داشته باشد. قالیباف تماما در حال متلک گویی به ابراهیم رئیسی است و از سوی دیگر مشاهده می‌شود هواداران ابراهیم رئیسی نیز بعضا به سمت کوبیدن رئیس مجلس و  نشان دادن این موضوع که مجلس ناکار آمد است در حال حرکت است.

تخریب‌های رسانه‌ای بین رئیس دولت و مجلس حتی به درون طیف اصولگرا هم نفوذ پیدا کرده است. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم اختلافات در جناح اصولگرا آنقدر جدی است که حتی نمی‌توان پیش بینی کرد که آنها به یک لیست در انتخابات مجلس برسند.  چرا چون آنها انتخابات‌های مختلف را با حذف رقیب برده اند و اکنون بر سر پست های اجرائی با هم در حال رقابت هستند. این اختلافات در کجا بیشتر می شود آنجا که رقابت های برای رسیدن به کرسی های مجلس افزایش یابد در نتیجه  در مقدار به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیک شویم به همان میزان   شاهد خود زنی در بین جریان اصولگرا خواهیم بود. در حالی که اگر اصلاح طلبان را حذف نمی کردند به صورت طبیعی با هم علیه جریان اصلاحات متحد  شده بودند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار