| کد مطلب: ۱۰۵۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

مخالفت وزارت بهداشت با پرداخت کارانه ۳میلیون تومانی پرستاران

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری، نسبت به رفتارهای سلیقه ای وزارت بهداشت در پرداخت کارانه های پرستاران بابت اجرای تعرفه های پرستاری انتقاد کرد.

مخالفت وزارت بهداشت با پرداخت کارانه ۳میلیون تومانی پرستاران

به گزارش آرمان‌ملی‌آنلاین حمیدرضا عزیزی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به روند پرداخت کارانه‌های پرستاری از محل اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: آنچه ما از سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کسب کرده ایم، این است که برخی دانشگاه‌ها فقط یک مرحله پرداختی و بعضی‌ها دو مرحله پرداختی بابت تعرفه‌های پرستاری داشته اند.

وی با انتقاد از رفتار سلیقه‌ای وزارت بهداشت در پرداخت کارانه‌های مربوط به تعرفه گذاری، افزود: متأسفانه مشخص نیست مبالغی که به حساب پرستاران واریز شده مربوط به چند ماه است.

به گفته عزیزی، روند پرداختی‌ها به پرستاران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در این باره وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری ادامه داد: برآوردهای ما نشان می‌دهد که ۸۰ درصد دانشگاه‌ها، دو مرحله واریزی داشته اند

به گزارش مهرُ عزیزی در عین حال از عقب افتادن کارانه‌های سابق خبر داد و گفت: کارانه سابق پرستاران که قبل از اجرای قانون تعرفه‌گذاری هر ماه به حساب آنها واریز می‌شد، بین ۷ تا ۸ ماه عقب افتاده است.

وی در واکنش به شائبه انتخاباتی بودن انتقادات سازمان نظام پرستاری از وزارت بهداشت، افزود: وزارت بهداشت می‌داند این مدل مطالبه گری سوخته و باید پاسخگوی مطالبات جامعه پرستاری باشد.

عزیزی ادامه داد: این قبیل جریان سازی ها اغلب از داخل وزارت بهداشت بیرون می‌آید.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد داده بود به مناسبت روز پرستار، ۸ ماه از کارانه پرستاران با حداقل ۳ میلیون تومان برای هر پرستار به حساب آنها واریز شود که وزارت بهداشت این پیشنهاد را به ۳ ماه تقلیل داد.

عزیزی گفت: تمامی نامه‌ها و مکاتبات، موجود است. بنابراین، شائبه انتخاباتی بودن این انتقادات که از سوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود، به هیچ عنوان درست نیست و ما مدافع حقوق پرستاران هستیم.


 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار