| کد مطلب: ۱۰۵۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

زمان تحویل جنگنده‌های روسی به ایران مشخص شد

آن‌طور که «ایران‌پرس» خبر داده است، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران هفته آینده اولین محموله جنگنده‌های روسی سوخو- 35 را دریافت می‌کند.

زمان تحویل جنگنده‌های روسی به ایران مشخص شد

آرمان‌ملی آنلاین ایران‌پرس نوشت، شرق: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران هفته آینده اولین محموله جنگنده‌های روسی سوخو- 35 را دریافت می‌کند. قبل‌تر هم وب‌سایت انگلیسی‌زبان خبرگزاری ایرنا در مطلبی اختصاصی مدعی شده بود نیروی هوایی ارتش در هفته‌های پیش‌رو اولین دسته از جنگنده‌های سوخو‌- 35 را دریافت خواهد کرد. نیروی هوایی ایران قرار است در هفته‌های آینده اولین دسته از جنگنده‌های پیشرفته سوخو‌- 35 را تحویل بگیرد. آخرین باری که این نیرو جنگنده‌های پیشرفته از کلاس مشابه را دریافت کرد در اواسط دهه 1970 بود که هواپیمای جنگنده گرومن اف-14 ای تامکت وارد ایران شد.

پیش‌تر نیز شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته و در گفت‌وگویی با رسانه‌های داخلی تأکید کرد که ایران جنگنده سوخو‌- 35 را به روسیه سفارش داده است و در اوایل سال ۱۴۰۲ اولین محموله از این جنگنده‌ها وارد کشور می‌شود. البته این نماینده مجلس گفته بود ایران همچنین تعدادی تجهیزات نظامی دیگر از‌جمله سامانه‌های پدافند هوایی، سامانه‌های موشکی و بالگرد به روسیه سفارش داده است که اکثر آنها به‌زودی تحویل داده می‌شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار