| کد مطلب: ۱۰۵۵۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

اخذ چک و سفته از کارگران ممنوع می‌شود
معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به اصلاح برخی از موارد قانون کار گفت: اصلاح بعضی از قوانین با هدف تامین امنیت شغلی کارگران به مجلس ارائه شده است، در این راستا کارفرمایان دیگر حق اخذ سفته و چک از کارگران را ندارند.حسین رعیتی‌فرد، توضیح داد که اصلاح بندهایی از قانون کار در این کمیته نهایی شده که می‌تواند بخشی از مشکلات کارگران را خصوصا در زمینه امنیت شغلی رفع کند.او تاکید کرد: اصلاح بعضی از قوانین با هدف تامین امنیت شغلی کارگران به مجلس ارائه شده است که براساس آن کارگران امنیت شغلی خواهند داشت و همچنین کارفرمایان دیگر حق اخذ سفته و چک از کارگران را ندارند.

تنگه کافرین تعطیل شد
فارس از زبان فرماندار شهرستان بدره نوشت: با توجه به عدم رعایت حجاب اسلامی از سوی برخی گردشگران در تنگه کافرین بازدید و و‌رود به این منطقه گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.او افزود: این تنگه تنها برای عده‌ای معدود اشتغال‌زایی فصلی داشته است؛ در چند وقت اخیر با ورود برخی گردشگران بی‌حجاب، فرهنگ بومی و ‌اصیل این منطقه نادیده گرفته شده است.علیزاده عنوان کرد: بر همین اساس در راستای تعهد به تکلیف قانونی خود بر محافظت از حریم فرهنگی، دینی و اخلاقی این شهر تصمیم بر این شد این مکان گردشگری فعلا تعطیل شود. او گفت: این مکان گردشگری در صورت متعهد شدن میراث فرهنگی به رعایت ضوابط و استقرار نفراتی برای کنترل این مسأله بازگشایی خواهد شد.

واکنش چمران به شهرفروشی
مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و پنجمین جلسه درون شورای اسلامی ششم شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر شهرفروشی در کمیسیون ماده ۵ اظهار داشت: باید اجازه دهیم در خصوص تعداد پرونده‌ها خود کمیسیون پاسخگو باشد، اما اساسا بحث شهرفروشی از دهه ۷۰ مطرح شد و در شهرداری تصمیم می‌گرفتند برای هر ساختمانی هرچقدر پول می‌داد، تراکم بدهند که قطعا درست نبود، به نحوی که در کوچه‌های با عرض کم ساختمان ۱۲ طبقه ساخته می‌شد.چمران ادامه داد: در آن زمان، شهر ما قانون، طرح جامع و طرح تفصیلی نداشت؛ بنابراین در بدو ورود به شورا تهیه این دو طرح را در سال ۸۲ دنبال کردیم و با به کارگیری ۲۸ مهندس در طول دو سال این طرح تهیه شد و در ۹ ماه مورد بحث قرار گرفت. در حال حاضر نیز هرجا برخلاف طرح تفصیلی عمل شود، خلاف است، اجرای طرح‌ها و اضافه طبقات براساس طرح جامع تخلف است و از گذشته برخی افراد، پرونده‌هایی دارند که بعضا بنده نیز اعتراض داشته و پیگیری کردم که جلوگیری شود.

واکنش اعضای شورا به نامه میرسلیم
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات روز گذشته خود در صحن علنی پارلمان شهری پایتخت نسبت به نامه سرگشاده و انتقادی مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس به علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت درباره شهرفروشی در کمیسیون ماده ۵ در دوره جدید مدیریت شهری واکنش نشان دادند و بر لزوم شفاف‌سازی روند تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری تهران تاکید کردند.

وزیر هم باید بدون موبایل باشد
حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد امکان همراه داشتن موبایل از سوی مراقبین جلسات آزمون‌ها گفت: رئیس سالن برگزاری آزمون هم اجازه حمل تلفن همراه ندارد و حتی بازدید کننده از جلسه آزمون‌ها اگر وزیر هم باشد، باید موبایل خود را بیرون از محل آزمون بگذارد، بعد وارد سالن شود. او در مورد آموزش‌هایی که به مراقبین در آزمون‌های مختلف داده می‌شود و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های این افراد در جلسات امتحان توضیح داد: برخی اوقات در برگزاری انواع آزمون‌هایی که داریم، عوامل زیادی با سازمان سنجش آموزش کشور همکاری می‌کنند، بویژه در خصوص آزمون‌های خیلی بزرگ، تعداد افرادی که با ما در حال همکاری هستند به ۱۲۳ هزار نفر می‌رسند.

خرید ۲ هزار اتوبوس به ۱۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در بودجه امسال، تنها پنج هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ پیش‌بینی شده در صورتی که برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس جدید، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان نیاز داریم. جلال بهرامی در جلسه شورای مدیران افزود: همه تلاش و برنامه‌ریزی ما معطوف به این است که قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تعداد اتوبوس‌های‌ جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار