| کد مطلب: ۱۰۵۵۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

اخبار

جزئیات ثبت‌نام مرحله دوم
طرح یکپارچه خودرو
متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو، از۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت می‌توانند نسبت‌ به افتتاح حساب وکالتی به‌ نام سازمان حمایت اقدام کنند و تا ۱۵ تیر ماه (به مدت ۵۶ روز) امکان ثبت‌نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی صورت ‌می‌گیرد. اولین مرحله از فرآیند ثبت‌نام برای شرکت در دومین طرح یکپارچه عرضه خودروها که افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه است، از چهارشنبه همین هفته (۲۰ اردیبهشت) آغاز می‌شود و متقاضیان به مدت ۱۰ روز (تا ۲۹ اردیبهشت ماه) فرصت دارند برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند، همچنین از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه نیز فرصت بررسی اطلاعات واجدان شرایط برای حساب وکالتی با موجودی مسدود شده خواهد بود. در مرحله سوم، ثبت‌نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در سوم تا ۱۳ خرداد ماه خواهد بود همچین مرحله چهارم این فرایند دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد و در روز ۱۵ تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی صورت می‌گیرد. به گزارش ایسنا، گفتنی است که طبق اعلام‌های قبلی، برای مشارکت در مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودروها فرآیندی مشابه مرحله اول وجود خواهد داشت؛ متقاضیان بایستی ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت در بیاورند و شرایط عمومی همچون نداشتن پلاک فعال و عدم خرید ۴۸ ماهه از خودروسازان و... لحاظ خواهد شد.

ایران آماده فتح بازارهای جدید صادراتی
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که در چارچوب نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳، ایران آماده حضور در بازارهای صادراتی جدید می‌شود دراین خصوص مهدی نیازی در افتتاحیه نمایشگاه صادراتی ایران(اکسپو ۲۰۲۳) اظهار کرد: خوشبختانه پس از وقفه‌ای چند سال، امروز شاهد آغاز به کار نمایشگاهی هستیم که ظرفیت شرکت‌های اقتصادی و صادراتی ایران به شکلی گسترده معرفی می‌کند و با حضور شرکت‌های خارجی این بستر به وجود آمده تا ما برای حضور در بازارهای جدید صادراتی آماده شویم. وی با اشاره به استقبال شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه ایران، بیان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۲۰۰ فعال اقتصادی از ۶۵ کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند و قصد ما این است که با استفاده از فرصت به وجود آمده، ارتباط با کشورهای همسایه، منطقه، آسیا و دیگر کشورهای جهان را گسترش دهیم. به گفته سرپرست وزارت صمت، کشورهای شرق آسیا و کشورهای آفریقایی بخشی از مقاصد احتمالی صادراتی هستند که می‌تواند در این نمایشگاه گام‌های مهمی در مسیر استفاده از ظرفیت‌شان برداشته شود. به گزارش ایسنا، نیازی ادامه داد: از توافق برای قراردادهای مشارکتی تا برگزاری ۶۰۰ رویداد حاشیه‌ای بخشی از برنامه‌ای است که در این نمایشگاه برای آن برنامه ریزی شده است.

دلار کانال عوض کرد
قیمت دلار امروز در بازار تهران یک کانال عقب رفت و بازار ارز روز گذشته روندی کاهشی را تجربه کرد، به طوری قیمت هر دلار آمریکا در بازار تهران با سقوط به یک کانال پایین‌تر، در کانال ۵۲ هزار تومان قرار گرفت و به این ترتیب، هر دلار آمریکا با کاهش ۶۵۷ تومانی در بازار تهران، ۵۲ هزار و ۶۸۰ تومان قیمت پیدا کرد. به گزارش خبرآنلاین، قیمت یورو نیز امروز در بازار تهران ۵۲۲ تومان کاهش یافت و در بازار به قیمت ۵۸ هزار و ۳۸۲ تومان به فروش رفت.

علت گرانی عجیب و غریب مسکن
یک کارشناس بازار مسکن گفت: در دو سال اخیر قیمت مسکن رشد عجیب و غریبی را تجربه کرده و اتفاقا تورم نیز شاهد همین رشد است، پس ابتدا باید تورم مهار شود و سپس ابزارهای کنترلی مانع از حضور دلالان شود. محمود اولاد افزود: کشور ۴ سال است که درگیر تورمی بالاتر از ۴۰ درصد است. اگر مسکن گران شده، ناشی از تورم است نه حضور دلالان در این بازار. وی با اشاره به ضرورت مهار تورم گفت: تورم در صورتی کنترل می‌شود که سیاست‌های مالی و پولی دستخوش بازنگری شود والا مبارزه با حضور دلالان با چنین ابزارهایی تنها سبب می‌شود با معلول مبارزه کنیم و در نتیجه در دور افزایش دوباره تورم بیفتیم.

سکه ر کورد زد
قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون تومان افزایش یافت و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته در بازار تهران ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۹۰ هزار تومان افت داشت. به گزارش ایرنا، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در معاملات دیروز حدود ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد. نیم‌سکه دیروز در بازار تهران ۱۹ میلیون تومان، ربع‌ سکه ۱۲ میلیون تومان و سکه یک گرمی هفت‌ میلیون تومان خرید و فروش شد علاوه بر این، در بازار طلای تهران نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۶۲۹ هزار تومان اعلام شد و بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۱۹ دلار رسید.

افزایش پروازهای ایران - سوریه از ۱۵ خردادماه
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درحال حاضر بخش آموزش‌ها و تعمیر و نگهداری آموزش نفرات مراقبت پرواز در حال انجام است و پروازهای ایران- سوریه برقرار است که از ۱۵ خردادماه افزایش می‌یابد. محمد محمدی‌بخش در خصوص سفر خود همراه با وزیر راه و شهرسازی به کشور سوریه گفت: این سفر تحت عنوان کمیسسیون مشترک ایران و سوریه به ریاست وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شد. به گزارش ایسنا، وی افزود: موضوعات و محورهای حمل‌و نقل در حوزه هوایی، همکاری‌ها و افزایش پروازهای فی‌مابین در حوزه مسافر و بار به‌خصوص زائرین حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) بود که با انجام پروازهای منظم و برنامه‌ای، ان‌شاا... بتوانیم تردد ۵۰ هزار نفر در سال را محقق کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار