| کد مطلب: ۱۰۵۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

سارقان حرفه‌ای دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی، از دستگیری سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار و کشف اموال مسروقه به ارزش 20 میلیارد ریال در شهرستان پیرانشهر، خبر داد. سردار رحیم جهانبخش گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان پیرانشهر، به‌دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت. وی در ادامه با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهمان از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند. این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا 2 سارق دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقداری اموال مسروقه یکی از ادارات شهرستان به ارزش 20میلیارد ریال کشف شد. فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه این متهمان در بازجویی‌های فنی به سرقت، اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اعتراف متهمان به ۳۰۰ فقره
کلاهبرداری تلفنی
با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان فردیس، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری تلفنی منهدم و ۳۰۰ فقره کلاهبرداری از این طریق کشف شد. فرمانده انتظامی استان البرز گفت: به‌دنبال ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری تلفنی توسط اشخاص ناشناس به پلیس در سطح شهرستان فردیس، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت. سردار حمید هداوند افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حکایت از این داشت که کلاهبرداران در ساعات پایانی‌شب با مالباختگان تماس گرفته و با حالت اضطراب و گریان خود را از اقوام نامبردگان معرفی می‌کردند و با بیان اینکه الان قادر به صحبت‌کردن نیستند سوژهای خود را به سمت صحبت‌کردن از طریق پیامک می‌کشانند و از این طریق درخواست مبالغی به‌عنوان قرض کرده و از طرفی با شناسایی فروشندگان اقلام دست‌دوم در سایت‌های دیوار و شیپور شماره کارت‌های آنها را برای خرید دریافت و به مالباختگان پرونده برای واریز وجه می‌دادند. فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: در ادامه به‌رغم برجای نماندن هیچگونه ردی از متهمان، اما با تلاش‌های شبانه‌روزی و به‌کارگیری اقدامات فنی و پلیسی کاراگاهان پلیس فتا، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی شناسایی و در چند عملیات جداگانه 4 نفر در این زمینه دستگیر شدند. این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به انجام 300 فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده‌اند، بیان داشت: تاکنون با تلاش ماموران پلیس فتا ۲۰نفر از مالباختگان پرونده شناسایی و تلاش برای شناسایی سایرین ادامه دارد. سردار هداوند در پایان از شهروندان درخواست کرد تا از واریز سریع وجوه به حساب افراد ناشناس که خود را با شیوه و شگردهای خاص از بستگانشان معرفی می‌کنند، خودداری کرده و پس از اطمینان کامل وجوه را جابه‌جا کنند.
عامل آتش‌زدن 2 خودرو به‌دام افتاد
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری عامل ناامنی که پس از درگیری با اهالی ساختمانی در تهرانپارس اقدام به آتش‌زدن 2 خودرو کرده بود، خبر داد. سرهنگ محمد گودرزی، از دستگیری عامل ناامنی که پس از درگیری با اهالی ساختمانی در تهرانپارس اقدام به آتش‌زدن دو خودرو کرده بود، خبر داد. وی درباره جزئیات این خبر اعلام کرد: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که متهم از اراذل سابقه‌دار بوده که پس از درگیری اقدام به آتش‌زدن خودروهای اهالی ساختمان کرده است. وی با بیان اینکه این فرد با برهم‌زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود، افزود: تیم عملیات کلانتری تهرانپارس این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی و ردگیری محل اختفا متهم و با هماهنگی‌های قضائی، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کرده و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح با دو عدد خشاب کشف شد. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودروها اعتراف کرد. وی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: این متهم دستگیر و پرونده و متهم به مرجع قضائی ارجاع شد. به گفته این مقام پلیسی دستگیری سایر افراد مرتبط با پرونده و کشف جزئیات آن در دستور کار قرار دارد.

سارقان خودرو دستگیر شدند
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرری از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای خودرو که در محدوده «خاورشهر» اقدام به سرقت ۲ دستگاه خودرو کرده بودند، خبر داد. سرهنگ حسینعلی ابن‌علی بیان داشت: در پی مراجعه و طرح شکایت توسط یکی از اهالی محله خاورشهر مبنی به سرقت خودرو، به‌صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری خاورشهر قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد سارق یا سارقان با سوءاستفاده از تاریکی هوا و محیط‌های خودرو پارک شده اقدام به سرقت خودرو نموده است که هوشیاری تمام به عوامل گشت جهت پوشش‌دهی نقاط جرم خیز داده شد. این مقام انتظامی تصریح کرد: عوامل گشت یکدستگاه خودرو پراید سفید را درحال پرسه‌زنی مشاهده می‌کنند که پس از استعلام از مرکز مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت در همان کلانتری است که پس از دستور ایست خودرو مذکور هیچ‌گونه توجهی نکرده و سریعا متواری و عملیات تعقیب و مراقبت آغاز شد. وی در ادامه ابراز داشت: پس طی مسافتی خودرو متوقف و هر دونفر که از اتباع کشور همسایه بودند با چابکی مأموران در صحنه دستگیر و به‌همراه خودرو به مقر پلیس منتقل شدند و تحقیقات تخصصی جهت تکمیل پرونده شروع شد و پس از سوال و جواب‌های پلیسی متهمان به بزه ارتکابی و همچنین سرقت یکدستگاه خودرو دیگر در محدوده خاورشهر معترف شد و مالباختگان به کلانتری دعوت شدند. سرهنگ ابن‌علی در پایان گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده، پایان تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اعزام شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار