| کد مطلب: ۱۰۵۵۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

نمک نماینده بر زخم معیشتی مردم: چرا گدابازی درمی‌آورید؟

ردپای شاسی ‌بلند در 3 قوه

نماینده محلات: دولت اعلام کند چه تعداد خودرو گرفته است؟ چرا درویشیان پاسخ نمی‌دهد وقتی در سازمان بازرسی بود چند ماشین دریافت کردند ؟ در حالی‌که ما نسبت به این امر اطلاعات داریم

آرمان ملی - مطهره شفیعی: طرح موضوعاتی در راستای متهم‌کردن یکدیگر به دریافت اتومبیل شاسی‌بلند اقدام پسندیده‌ای نیست، اما به هر حال هر قوه برای دورکردن انگشت‌اتهام از سوی خودش به متهم‌کردن قوای دیگر می‌پردازد!
ماجرا چه بود؟
ماجرا از زمانی آغاز شد که احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز مدعی شد 147 خودرو به نمایندگان اهدا شده است و دلیل آن را پس‌گرفتن استیضاح وزیر صمت عنوان کرد. پس از آن هیات نظارت بر نمایندگان به بررسی موضوع پرداخت و اظهارات نماینده تبریز را کذب خواند. موضوع با رای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تمام نشد و در روزهای گذشته ضمن اینکه دولت و هیأت ویژه رئیس‌جمهور قول پیگیری داد و سپس اصل قضیه را تایید و مربوط به سال ۱۴۰۰ دانست اما در عین حال تداوم آن را تا سال ۱۴۰۱ پذیرفت. موضوعی که موجب شد برخی نمایندگان مثل زاهدی، نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به قالیباف خواهان شفافیت هیأت‌رئیسه مجلس در این باره و انتشار فهرست نمایندگانی شدند که خودرو دریافت کرده‌اند تا شأن کل نمایندگان زیرسوال نرود. خبرآنلاین نوشت: روزنامه ایران، روزنامه دولت هم در گزارشی به موضوع خودروها پرداخت و نوشت: «بررسی‌های دولت، حتی پیش از طرح ادعا از سوی آن نماینده انجام و نتایج نیز به نهادهای نظارتی اعلام شد. این امر نشان می‌دهد که دولت، فارغ از فراز و فرودهای سیاسی و جنجال‌های جناحی، بر مبارزه با فساد و رانت اهتمام ویژه دارد و به هیچ قیمتی حاضر نیست از کنار ادعاها یا مواردی از این دست بگذرد ... اکنون نوبت مجلس است که برای شفاف‌سازی درباره این رانت، اهتمام ویژه داشته باشد؛ امری که مطالبه طیف‌های دیگر نمایندگان نیز هست.»
نمک نماینده بر زخم مردم کم‌ درآمد!
البته باید در نظر داشت برخی رفتارها سبب تشکیک در عدم دریافت اتومبیل شاسی‌بلند از سوی نمایندگان مجلس می‌شود، مانند فریدون عباسی، نماینده مجلس که درباره ماجرای واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان گفت: «چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی‌بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی‌بلند چقدر است؟ با من هم تماس گرفتند و گفتند چنین خودرویی از شرکت بهمن‌خودرو به‌نام‌های دیگنیتی و فیدلیتی است که خارج از نوبت و یک روزه به نماینده‌ها تحویل داده می‌شود، با قیمت ۷۴۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان و بر مبنای اینکه کدام مدل را انتخاب کنیم قیمت گذاشته بودند. من نه نیاز داشتم و نه اعتقاد داشتم که خودرو را بگیرم و اقدامی هم انجام ندادم.» این اظهارات علاوه بر اینکه برخی را دچار تردید کرد، این سوال را پیش آورد که آیا نماینده مجلس از وضعیت معیشت مردم خبر ندارد که اینچنین یک شاسی‌بلند را کم‌ارزش توصیف می‌کند؟ آیا این اظهارات مصداق نمک بر زخم مردم کم‌درآمد نیست؟ دیگر نمایندگان مانند عباسی نیستند مانند دیروز که کیومرث سرمدی، نماینده اسدآباد گفت: «صراحتا می‌گویم نه خودم، نه اقوام و نزدیکانم به هیچ وجه خودرو خارج از نوبت و ضابطه نگرفته‌ایم. به رئیس محترم مجلس و نهادهای نظارتی تکلیف است برای حفظ شأن مجلس انقلابی و نمایندگان پاکدست، اسامی دریافت‌کنندگان را به‌صورت شفاف منتشر نمایند.» یا علی بابایی کارنامی، نماینده ساری که اظهارکرد: «انتظار داریم نماینده دولت درخصوص اظهارات خود مبنی بر تحویل خودرو به نمایندگان کلی‌گویی نکند، اگر چنین مطلبی صحت دارد حتما اسامی را برای مردم افشا کنند و ساحت تمام نمایندگان را آلوده به اتهام نسازند. در غیر اینصورت برخورد با نماینده دولت مطالبه جدی مجلس است.»
دولتی‌ها هم شاسی ‌بلند گرفتند؟!
ظاهرا پای دولت هم به دریافت‌کنندگان شاسی‌بلند کشیده شد چنانکه یک نماینده مجلس گفت: دولت شفاف اعلام کند چه تعداد خودرو از خودروسازان خارج از نوبت گرفته است؟ احد آزادی‌خواه اظهارداشت: «بهتر است اعلام شود که ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط دولتی نیز از خودروسازان داخلی یا نمایندگی‌های خودروسازی، خودرو دریافت کرده‌اند یا خیر؟
بلوف سیاسی
دیروز ادعای جدیدی مطرح شد. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهارات نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد را بلوف سیاسی در راستای تخریب قوه مقننه دانست و بیان داشت: بدون‌شک نمایندگان مجلس این موضوع را به‌صورت ویژه بررسی خواهند کرد؛ باید اذعان کرد تاسف‌آور است که وی به‌عنوان نماینده ویژه در امر مبارزه با فساد چنین اقدامی را انجام داده است. وی در این راستا، ادامه داد: چرا درویشیان پاسخ نمی‌دهد وقتی در سازمان بازرسی بود چند ماشین دریافت کردند در حالی‌که ما نسبت به این امر اطلاعات داریم؛ وی در این خصوص سکوت کرده است. باید عنوان شود که چه تعداد از دولتمردان یا مسئولان نیز چنین اقدامی را انجام داده‌اند؛ لذا مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اظهارات درویشیان، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد نسبت به ادعای واگذاری رانتی خودرو به برخی از نمایندگان مجلس جو کاملا تبلیغاتی علیه قوه مقننه است؛ وی باید سریع‌تر اسناد و مدارکش را ارائه کند و اگر اسنادی وجود نداشته باشد ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار