| کد مطلب: ۱۰۵۵۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

باند سرقت مسلحانه متلاشی شد

مردجوان که در غالب یک باند حرفه‌ای به خانه‌های شرق تهران دستبرد می‌زدند، بازداشت شدند. چندی قبل، ماموران پلیس در بزرگراه امام‌علی(ع) در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی سمند سفیدرنگ با 4 سرنشین مشکوک شدند و دستور ایست وسیله نقلیه مورد نظر را صادر کردند. سرنشینان پس از مشاهده گشت انتظامی بلافاصله به‌صورت خطرناکی با خودروی خود فرار کردند اما در یک تعقیب و گریز چند کیلومتری با اجرای طرح مهار در بزرگراه امام‌علی(ع) متوقف و دستگیر شدند؛ این در حالی بود که در صندوق‌عقب ماشین سمند کلاه سرقتی، ماسک، دستکش و آلات و ادوات سرقت کشف شد.
کشف آلات و ادوات
با توجه به کشف آلات و ادوات سرقت در خودروی موردنظر، پرونده به شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) ارجاع داده شد و بنابر حساسیت موضوع، بازپرس پرونده به تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستور داد تا در رابطه با جرائم احتمالی متهمان تحقیق کنند. بررسی‌های اولیه تیم پلیس نشان می‌داد، چندین خانه در شرق تهران به‌خصوص محله‌های مجیدیه و نارمک با شگردهای تخریب قفل درب هدف سرقت قرار گرفته است که کارآگاهان با هماهنگی‌های لازم قضائی راهی صحنه‌های جرم شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته پی بردند، 4 سارق با یک ماشین سمند سفیدرنگ به خانه‌های مذکور آمدند و اقدام به سرقت اموال با ارزش مردم کردند که همین موضوع شک تیم تحقیق را برانگیخت! تحقیقات ادامه داشت تا اینکه زن جوانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی‌که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت: «چندی روز قبل هنگامی‌که با همسر و فرزندم در خانه مشغول تماشای تلویزیون بودیم، ناگهان 4 مردجوان مسلح با لگد، درب را شکاندند و به قصد سرقت وارد خانه شدند.» شاکی ادامه داد: «یکی از مردان مسلح ابتدا کلت‌کمری را روی سر بنده گذاشت و درخواست کردند تا جای طلاهای خانه را لو دهم، اما وقتی متوجه شد نمی‌توانم از ترسم حرفی بزنم سمت فرزند خردسالم رفت و سلاح را روی سر او گذاشتند!» این زن جوان هنگامی‌که متهمان را شناسایی کرد از ترس حالش بد شد و با حال روحی نامساعد بیان داشت: «این 4 مردجوان پس از اینکه با خشونت زیاد طلا و اموال خانه‌ام را به قیمت 800 میلیون تومان سرقت کردند از مهلکه متواری شدند.»
انکار سرقت‌ها
تحقیقات ابتدایی تیم قضائی و پلیسی حکایت از آن داشت، متهمان اقدام به سرقت‌های زیادی از خانه‌های خالی شرق تهران کرده‌اند، اما هنگامی‌که قصد دستبرد به منزل زن جوان را داشتند، نمی‌‌دانستند که خانه موردنظر خالی است برای همین دست به سرقت مسلحانه زده‌اند. متهمان در بازجویی‌های ابتدایی منکر هرگونه سرقت از خانه زن جوان و مالباختگان دیگر شدند، اما تاکنون 15 شاکی در مواجه حضوری در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و دادسرا، این 4 مردجوان را به‌عنوان سارقان خانه خود مورد شناسایی قرار داده‌اند.
تحقیقات ادامه دارد
باتوجه به وقوع سرقت‌های سریالی خانه با شگرد‌های مشابه در شرق تهران، بازپرس پرونده به کارآگاهان پایگاه چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی دستور داد تا برای روشن‌شدن زوایای پنهان این سرقت‌ها با اقدامات اطلاعاتی و انگشت‌نگاری در صحنه‌های جرم، تحقیقات لازم را انجام دهند. به گزارش تسنیم، با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 (ویژه سرقت) متهمان برای کشف جرائم و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس قرار گرفتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار