| کد مطلب: ۱۰۵۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

قاسمپور: نگاه قلعه‌نویی ملی است

ابراهیم قاسمپور کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و کادر فنی آن صحبت کرد.
در خصوص انتقاداتی که این روزها به شلوغی کادر فنی تیم ملی مطرح می‌شود چه نظری دارید؟
هر فردی که مسئولیت هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گیرد طبق عرف کادر فنی خود را می‌چیند و البته با فدراسیون فوتبال حد و حدود کارش را مشخص می‌کند تا زیرمجموعه‌های خود را در بحث فنی و تاکتیکی مشخص کند. حیطه اختیارات سرمربی تعریف دارد و تیم ملی متعلق به آبی و قرمز نیست که بخواهیم به سبب حضور مربیان با سابقه استقلال یا پرسپولیس انگ رنگی بودن را به تیم ملی بزنیم.
قلعه نویی در تیم ملی نگاه رنگی ندارد؟؟
تیم ملی مربوط به یک ملت است و اگر صاحب آن را مردم ندانیم به بن‌بست می‌رسیم. بعید می‌دانم امیر قلعه‌نویی بخواهد اجازه دهد بحث رنگی بودن در تیم ملی شکل بگیرد. شاید یک درصد این موضوع حقیقت داشته باشد، اما همین درصد کم هم نباید مورد توجه قرار گیرد، چون در مرتبه اول که قلعه‌نویی سرمربی بود حضور افشین پیروانی و ناصر ابراهیمی در کادرفنی‌اش ثابت کرد نگاه او کاملاً ملی است و بر اساس شناختی که از توانایی مربیان دارد و نیازی که در تیمش حس می‌کند همکارانش را انتخاب می‌کند. اگر تفکر رنگی در تیم ملی وجود دارد نباید حاکم شود و مطمئن هستم قلعه‌نویی با چنین حاشیه‌ای به شخصه برخورد می‌کند. حیثیت و اعتبار قلعه‌نویی برای خودش اهمیت بسیار زیادی دارد و نمی‌گذارد با چنین مسائلی تیمش وارد حاشیه شود. او خودش را زیر سؤال نمی‌برد.
نیاز تیم ملی به مربی خارجی چقدر است؟
به لحاظ افرادی که دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی شدند، به شخصه معتقدم افرادی قوی‌تر باید در کنار سرمربی تیم ملی باشند. به دلیل فشار و استرسی که روی سرمربی است نیاز به کمک‌هایی خواهد بود که بتوانند آرامش را به وی انتقال دهند تا او در لحظات حساس بهتر تصمیم‌گیری کند. مربیانی که دانش بالاتری از سرمربی داشته باشند و در شرایط سخت و حساس به وی کمک فکری کنند. قلعه‌نویی برای آنکه موفق شود نیاز به دو دستیار خوب خارجی دارد که توانایی تمرین دادن تیم را داشته باشند. این دو مربی بازوی چپ و راست سرمربی خواهند بود و با دانش به‌روزتر و تمرینات بهتر به ارتقای فنی تیم ملی کمک کنند. فدراسیون فوتبال همواره خواسته‌های سرمربی خارجی تیم ملی را به سرعت فراهم می‌کند، اما برای سرمربی ایرانی به گذر زمان برمی‌خوریم و شاهد هستیم قلعه‌نویی از اینکه دو ماه پس از انتصاب به عنوان سرمربی هنوز دستیاران خارجی او مشخص نشده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار