| کد مطلب: ۱۰۴۲۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

مراسم عزاداري هيات‌هاي دانشجويي با حضور مقام معظم رهبري

همزمان با اربعين شهادت امام حسين(ع)، مراسم عزاداري جمعي از هيات‌هاي دانشجويي سراسر کشور، صبح شنبه 26 شهريور در حسينيه‌ امام خميني(ره) در حضور آيت‌ا... خامنه‌اي برگزار مي‌شود.

سفير امارات با اميرعبداللهيان ديدار کرد

سيف الزعابي، سفير امارات متحده عربي در جمهوري اسلامي ايران که براي از سرگيري حضور در محل ماموريت به تهران بازگشته است روز سه‌شنبه با حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان ديدار کرد. اميرعبداللهيان در اين ديدار اظهار داشت: ما بر اساس سياست همسايه محور علاقه‌مند به گسترش رابطه با همه همسايگان و از جمله امارات هستيم. وزير امور خارجه کشورمان همچنين بر لزوم همکاري کشورهاي منطقه براي ثبات و استقرار در محيط منطقه تاکيد کرد. وزير امور خارجه ضرورت بهره گيري از ظرفيت‌هاي موجود در توسعه مناسبات في‌مابين، تشکيل کميسيون عالي همکاري‌هاي دو کشور، ساماندهي روابط کنسولي و تسهيل فعاليت نهادهاي آموزشي، خدماتي و درماني ايراني در امارات را مورد تصريح قرار داد. سفير امارات نيز با ابراز خرسندي از آغاز حضور مجدد در جمهوري اسلامي ايران، ظرفيت‌هاي بالاي اقتصادي و تجاري دو کشور را عامل مهمي براي ارتقاي مناسبات دوجانبه دانست و ديدگاه مقام‌هاي عالي امارات در خصوص حسن روابط في‌مابين و فعال شدن کميته‌هاي ذي‌ربط و تبادل هيات‌ها ميان دو کشور را تشريح کرد.

ترس ترامپ از ايران

روزنامه گاردين با دست يافتن به نسخه‌اي از يک کتاب درباره سياست‌هاي دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور پيشين آمريکا که در روزهاي آتي منتشر خواهد شد، نوشت که او در پي صدور دستور ترور شهيد سردار سليماني، مي‌ترسيد ايران به انتقام اين اقدام او را ترور کند. گاردين در گزارشي نوشت، در کتابي به نام «عامل تفرقه: ترامپ در کاخ سفيد 2021- 2017» به قلم پيتر بيکر و سوزان گلاسر، از خبرنگاران نيويورک‌تايمز و نيويورکر، آمده است که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور پيشين آمريکا در يک مهماني به چند نفر از دوستانش در فلوريدا گفته بود، مي‌ترسد ايران به انتقام ترور شهيد سردار قاسم سليماني، فرمانده پيشين نيروهاي قدس، او را ترور کند. شهيد سردار سليماني در حمله‌اي پهپادي در نزديکي فرودگاه بغداد، به دستور ترامپ به شهادت رسيد. ايران در پي اين اقدام تروريستي عليه يکي از فرماندهان ارشد نظامي ايران، هشدار داد انتقام سختي در انتظار عاملان اين اقدام خواهد بود.

ديدار خداحافظي سفير روسيه

وزير امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌هاي سفير روسيه در دوره ماموريتش در تهران و با اشاره به نقش سفرا در زمينه‌سازي براي گسترش مناسبات دو کشور، بر نهايي شدن سند همکاري‌هاي بلند مدت دو کشور تاکيد کرد. اميرعبداللهيان با مردود دانستن اقدام نظامي ميان آذربايجان و ارمنستان نسبت به حل و فصل اختلافات از طريق مسالمت آميز و سياسي تاکيد کرد. وزير امور خارجه کشورمان همچنين با غير قابل قبول دانستن هرگونه تغيير ژئوپليتيک در منطقه، بر ضرورت تلاش براي بازگرداندن آرامش در منطقه تاکيد کرد. لوان جاگاريان هم در اين ديدار دوره سفيري خود در ايران را بخش مهمي از حيات سياسي خود خواند.

آرمان ملي: اربعين نماد همزيستي انسان‌هايي است که فارغ ازاختلافات و مشکلات روزانه خود به دنبال گمشده‌اي هستند؛ گمشده‌اي که حسين بن علي(ع) نام دارد و قرن‌ها پيش براي احياي دين جدش رسول خدا(ص) به پاخاست. حسين بن علي(ع) نه براي حکومت و جاه وجلال دنيا بلکه آنگونه که خود گفته براي مقابله با انحراف دين جدش به پاخاست.

اربعين امسال متفاوت از هميشه

امسال اربعين رنگ و بوي متفاوتي دارد. در دو سال گذشته شرايط ناشي از ويروس کرونا موجب شده بود برخي به منظور رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از سفر به کربلا اجتناب کنند اما امسال با توجه به اينکه وضعيت بهتري را شاهد هستيم، تعداد قابل توجهي زائر به عتبات سفر کردند به طوري که در پشت مرزها صف‌هاي طولاني براي عبور از مرز ايران به سمت عراق ايجاد شده بود. فقدان مديريت در کنار دعوت براي حضور زائران موجب شد...

اربعين حسيني راهي براي فردا...

راهپيمايي جاماندگان اربعين، پرشور‌تر از هر سال

برخي حتي مداحان معروف زبان به انتقاد بگشايند. سعيد حداديان در ارتباط با خدمات به زائرين گفت: «حالا به هردليلي هم مرز بسته شد، ما نبايد يک پتو داشته باشيم به زائر امام حسين(ع) بدهيم.» همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد حسيني‌کيا نماينده سنقر و کليايي در مجلس گفت: مساله اصلي اين است که زيرساخت عراقي‌ها و حتي ما مناسب نبود و مديريت استاني و کشوري جاي بحث بسيار دارد؛ از سويي گيت‌هاي عراقي بر خلاف شمار گيت‌هاي ما، کم بود و در مقابل جمعيت زيادي در مرزهاي ما بودند که پشت گيت‌هاي عراقي‌ها مي‌ماندند.

راهپيمايي جاماندگان اربعين

مشکلات امسال مراسم اربعين را که کنار بگذاريم به نظر مي‌رسد راهپيمايي جاماندگان اربعين امسال پرشورتر از هر سال خواهد بود. معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از هماهنگي شهرداري تهران با مدارس و حسينيه‌ها در مسير راهپيمايي جاماندگان اربعين خبر داد. سيدعليرضا فاطميان‌پور با بيان اينکه براساس سنوات گذشته پياده‌روي جاماندگان اربعين از ساعت 7 صبح روز اربعين (شنبه26 شهريورماه) از ميدان امام حسين(ع) تا حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار مي‌شود، افزود: پيش بيني مي‌شود در اين پياده‌روي جاماندگان اربعين، 3 ميليون نفر شرکت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار