| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

ثبت‌نام اتباع برای واکسن
ایسنا: حمیدرضا نجاری، مسئول اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزارنفر از اتباع قانونی کشور واکسینه شدند، گفت: اتباع دارای مجوز در کشور ما حدود یک میلیون نفر هستند، بر اساس مکانیسم سازمان بهداشت جهانی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان، به کشورهایی که دارای تعداد قابل توجه اتباع هستند سهمیه واکسن تعلق می‌گیرد که ایران هم اقدامات و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده است و قرار است تعداد قابل توجهی واکسن که بتواند پوشش‌دهی واکسیناسیون این افراد را تکمیل کند در اختیار ایران قرار گیرد؛ اما زمان این اتفاق هنوز تعیین نشده است. با ورود حجم مورد نظر واکسن، فرآیند واکسیناسیون تسریع می‌شود اما الان هم واکسیناسیون اتباع متوقف نشده است.

خیزش گرد و خاک در شرق
آرمان ملی: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ‌پیش‌بینی آسمانی صاف برای غالب مناطق کشور، از بارش ‌پراکنده در چهار استان کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی ‌پنج روز آینده خبر داد. صادق ضیائیان گفت: طی پنج روز آینده در استان‌های گلستان، مازندران و روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) در استان‌های گیلان و اردبیل به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد. سرعت وزش باد در برخی ساعات در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

۱۵مرکز شبانه‌روزی واکسن
آرمان ملی: فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران از فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی و رکورد تزریق ۲۴۵ هزار دز تزریق روزانه واکسن در تهران خبر داد. علیرضا زالی با اشاره به انجام واکسیناسیون براساس گروه‌های سنی در تهران تاکید کرد: شهروندان تهرانی باید پس از ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون و دریافت پیامک برای تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند. در هفته آتی تعداد قابل توجهی از مراکز به صورت شبانه روزی به مدار واکسیناسیون خواهند پیوست و هم اکنون ۹۰ درصد مراکز دو شیفته هستند که هر روز به صورت سرزده از آنها بازدید می‌کنیم.

پاکسازی خانه پدری «جلال»
میزان: معاون میراث فرهنگـــی استـان تهران گفت: در خصوص ادعا‌هـــایی کـــه درباره کاربری این خانه مطرح شده که قرار بوده این خانه تاریخی تبدیل به سفره‌خانه سنتی بشود باید بگویم از اساس چنین ادعا‌هایی نادرست است. چنین کاربری‌هایی برای این خانه در نظر گرفته نشده و هیچ مجوزی هم بابت سفره‌خانه سنتی از سوی اداره میراث فرهنگی صادر نشده است. مرتضی ادیب‌زاده افزود: این خانه اردیبهشت ماه واگذار شده و برای حفاظت از این بنا نگهبان هم مستقر شده و این خانه پاکسازی شده و در مرحله معرفی مشاور و طراحی قرار دارد. به محض اینکه کار مرمت این بنا آغاز بشود میراث فرهنگی هم نظارت‌های مستمرش را از طریق اداره کل استان تهران انجام خواهد داد.

فروش بلیت به زائران اربعین
آرمان ملی: آژانس‌های مسافرتی ملزم شده‌اند بلیت پرواز عراق در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه را فقط به مسافرانی بفروشند که برای اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده باشند. آژانس‌های مسافرتی در بخشنامه‌ای که به تازگی از سازمان هواپیمایی دریافت کرده‌اند، ملزم شده‌اند فقط به مسافرانی که در سامانه سماح برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند بلیت بفروشند.در این بخشنامه تاکید شده که با توجه به مصوبه ستاد اربعین درخصوص ضرورت ثبت‌نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در سامانه سماح، از هرگونه فروش بلیت، خارج از فهرست اعلام‌شده در این سامانه که متعاقبا در اختیار شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار می‌گیرد، خودداری کنند.

تزریق واکسن رکورد زد
ایرنا: استاندار تهران از ثبت رکوردی جدید در واکسیناسیون کرونایی در پایتخت خبر داد و گفت: روز ۲۳شهریور، ۲۶۰ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شد. انوشیروان محسنی بندپی افزود: در بخش واکسیناسیون تحول خـــوبی صورت گرفته است و رشد حدود پنج درصدی تزریق واکسن در تهران را نشان می‌دهد. طبق بازرسی‌هایی که انجام شده در بیشتر مراکز واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود. خوشبختانه در هفته گذشته شاهد روند کاهشی مراجعان سرپایی بستری و فوتی‌ها در استان تهران بودیم.

کمبود داروی دیابتی‌ها رفع شد
آرمان ملی: رئیس داروخانه مرکزی هلال‌احمر با بیان اینکه وضعیت دارویی در کشور نسبت به ماه های گذشته به مراتب بهتر شده، گفت: چندین ماه است که دیگر در حوزه داروی مختص بیماران دیابتی با کمبود مواجه نیستیم و داروخانه مرکزی هلال احمر به اندازه چهار ماه ذخیره انسولین و اقلام انسولین دارد. جواد شمسایی در خصوص داروهای مربوط به شیمی درمانی تصریح کرد: تولیدکنندگان این داروها در جهان محدود هستند و داروهای متعددی نیز در خصوص این بیماری وجود دارد و این دو علت سبب می شود تا تامین و تدارک دارو با سختی همراه شود اما امروز وضعیت دارویی بیماران سرطانی نسبت به سال گذشته بهتر است و موارد انگشت شماری هستند که کمبود در خصوص آن ها به صورت مقطعی به وجود می آید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار