| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کوتاه

50 فقره سرقت در پرونده سارقان

فرمانده انتظامي رفسنجان از دستگيري 2 سارق سيم و تجهيزات برق‌رساني با کشف بيش از 50 فقره سرقت در نقاط مختلف اين شهرستان خبر داد. سرهنگ اکبر نجفي گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم و تجهيزات برق‌رساني در نقاط مختلف شهر رفسنجان و روستاهاي اطراف، بررسي اين سرقت‌ها در دستور کار قرار گرفت. وي افزود: در اين راستا ماموران کلانتري 12 با بررسي ميداني صحنه‌هاي سرقت و انجام اقدامات اطلاعاتي از دست‌داشتن دو متهم در اين سرقت‌ها مطلع و با پايش نامحسوس تحرکات آنان موفق شدند آنها را هنگام چيدن سيم هاي برق در دو نقطه متفاوت شهر رفسنجان دستگير کنند. فرمانده انتظامي رفسنجان تصريح کرد: اين متهمان پس از انتقال به کلانتري و انجام بازجويي‌هاي اوليه به انجام بيش از 50 فقره سرقت سيم و تجهيزات برق‌رساني در محله‌هاي مختلف شهر رفسنجان و روستاهاي اطراف اعتراف کردند و پس از تشکيل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضائي شدند.

ناکامي قاچاقچي ترياک

با هوشياري و تلاش مأموران انتظامي شهرستان ميناب و با همکاري پليس مبارزه با موادمخدر استان در يک عمليات پليسي يک محموله 219 کيلويي موادمخدر شناسايي و کشف شد. فرمانده انتظامي استان هرمزگان بيان داشت: ماموران انتظامي شهرستان ميناب با همکاري پليس مبارزه با موادمخدر استان با اشرافيت اطلاعاتي خود از عبور يکدستگاه خودروي سواري پژوپارس حامل موادافيوني در يکي از محورهاي مواصلاتي شهرستان ميناب مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وي افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طي هماهنگي با مرجع قضائي با يک اقدام به‌هنگام و ضربتي خودروي مذکور را حين تردد در اين محور شناسايي و به آن دستور توقف دادند. فرمانده انتظامي استان هرمزگان خاطرنشان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور پليس و علائم هشداردهنده اقدام به فرار کرد که پس از تعقيب و گريز سريع خودرو متوقف ودر بازرسي از آن 219 کيلو و 700 گرم ترياک کشف و ضبط شد. اين مقام انتظامي اظهارداشت : در اين رابطه متهم دستگير و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي و با قرار مناسب روانه زندان شد. سردار جعفري با بيان اينکه يكي از اصلي‌ترين ماموريت‌هاي پليس مبارزه با حمل، نگهداري، قاچاق و فروش موادمخدر است، بيان داشت: ما استوارتر از هميشه در برابر قاچاقچيان ايستاده‌ايم و به هيچ عنوان اجازه جولان به سوداگران مرگ را نخواهيم داد.

اعتراف به 70 فقره سرقت

فرمانده انتظامي استان البرز از دستگيري سارقان خودرو و لوازم خودرو با اعتراف به 70 فقره سرقت خبر داد. سردار عباسعلي محمديان بيان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت لوازم خودرو در سطح شهرستان چهارباغ، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت. وي افزود: بررسي‌هاي پليس حاکي از اين بود که سارقان با توجه به بومي‌بودن و آشنايي به جغرافياي معابر، با استفاده از تاريکي خيابان‌ها عدم توجه مالکان خودرو به هشدارهاي پليسي، اقدام به سرقت از خودروهاي فاقد دزدگير مي‌کردند. فرمانده انتظامي استان البرز اضافه کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پليسي و اطلاعاتي موفق به شناسايي يکي از سارقان شده و با تحت تعقيب قراردادن او، نامبرده را به همراه 3 نفر از همدستانش در محله ملک‌آباد شهرستان چهارباغ دستگير کردند. اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: متهمان در تحقيقات تکميلي به 59 فقره سرقت لوازم خودرو و 11 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند. سردار محمديان با اشاره به شناسايي همه مالباختگان پرونده، گفت: متهمان با تکميل پرونده براي انجام مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند. وي در پايان از شهروندان درخواست کرد تا ضمن تجهيز خودروهاي خود به لوازم بازدارنده، در صورت مشاهده افراد مشکوک موضوع را از طريق شماره تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.

کلاهبرداري با درج آگهي جعلي «کار در منزل»

رئيس پليس فتا گلستان نسبت به انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي با عنوان «کار در منزل» هشدار داد و گفت: کاربران اينترنت در برخورد با آگهي‌هاي با اين مضمون هوشيارانه عمل کنند. سرهنگ سعيد تجري اظهارداشت: روند وقوع جرائم اينترنتي افزايشي است و جرم کلاهبرداري نيز بيش از يک‌سوم جرائم سايبري را در استان گلستان به خود اختصاص داده و در اين ميان کلاهبرداري از طريق درج آگهي‌ها جعلي در ديوار و شيپور و ... به‌دليل عدم احراز هويت کاربران، بخش زيادي از اين جرائم را شامل مي‌شوند. وي گفت: افراد مالباخته از افرادي شکايت دارند که با انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي تحت عنوان کار در منزل در سايت‌هاي درج آگهي و حتي شبکه‌هاي اجتماعي براي جلب اعتماد شهروندان در آگهي‌هاي خود از عنوان‌ (تأييديه از پليس‌فتا) استفاده مي‌کنند. اين مقام مسئول ادامه داد: مردم در برخورد با اين آگهي‌ها بايد هوشيار بوده و به خاطر داشته باشند که پليس فتا هيچ‌گونه مجوزي براي فعاليت تجاري، فرهنگي وغيره در بستر اينترنت صادر نمي‌کند و آگهي هاي تبليغاتي که با درج‌کردن مجوز از پليس فتا در فضاي مجازي فعاليت دارند؛ کلاهبرداري است. وي به شهروندان توصيه کرد: فضاي مجازي با توجه به گسترگي که دارد افراد زيادي را درگير خود کرده و چه بسا عده‌اي نيز هستند که از ناآگاهي کاربران نهايت سو استفاده را ميبرند، لذا هموطنان به‌ راحتي به افرادي که در فضاي مجازي فعاليت دارند، اعتماد نکنند و فريب ترفند‌هاي کلاهبرداران را نخورند. سرهنگ سعيد تجري در پايان يادآور شد: سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعي کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌هاي سايبري بوده و کاربران با مراجعه به آ‌نها مي‌توانند راهنمايي‌هاي لازم را دريافت نمايند و در صورت نياز نيز مي‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگويي فوريت‌هاي سايبري و شماره تلفن 096380 به‌صورت شبانه‌روزي با همکاران ما در ميان بگذارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار