| کد مطلب: ۱۰۳۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

بنگــــاه‌ها

تاثير خدمات فناورانه بانک توسعه تعاون در فعاليت تعاوني‌ها

آرمان ملي: محمد شيخ حسيني سرپرست بانک توسعه تعاون در بازديد از غرفه بانک در نمايشگاه اينوتکس در پارک فناوري پرديس اظهار داشت: پيشرفت‌هاي فناوري اطلاعات در دانش‌ها و مشاغل گوناگون تاثيرات شگرف داشته است و فعاليت بانکداري نيز متاثر از پيشرفت‌هاي اين حوزه توام با سرعت، دقت و نوآوري‌هاي متعدد به پيش رفته است. شيخ حسيني گفت: بانک توسعه تعاون در حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان، قراردادها و تفاهماتي با معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور و صندوق نوآوري و شکوفايي به اجرا درآورده است و طرح‌ها و پروژه‌هاي فناورانه و دانش بنيان مورد حمايت بانک واقع شده‌اند. سرپرست بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: دامنه فعاليت بانکي طي دهه‌هاي اخير از نقش سنتي واسطه‌گري وجوه به نقش تسهيل‌گري و اطمينان بخشي در کسب و کارها گسترده شده است و از اين رو نقش بانک توسعه تعاون نيز از نقش سپرده پذيري و ارائه دهنده اعتبار به مدل‌هاي چند وجهي مبتني بر روش‌هاي نوين کسب و کار قابل گسترش است. وي تصريح کرد: مبادلات تعاوني‌ها براي تامين مواد اوليه و فروش محصولات با نقش محوري بانک توسعه تعاون با سرعت و دقت بيشتري قابل انجام است و اتحاديه‌ها و تشکل‌هاي تعاوني مي‌توانند بسياري از نيازهاي کند. شيخ حسيني تاکيد کرد: اين بانک از ارکان اصلي مرکز نوآوري و توسعه تعاون ايران است و ماموريت بانک در همکاري با اين مرکز راهبردي نيز در راستاي تقويت و حمايت فعاليت‌هاي نوآورانه و فناورانه بخش تعاون است.

معاون وزير صمت:

اولويت بندي مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش معدن استان‌ها

آرمان ملي: معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: مناطق‌هاي پتانسيل‌دار سرمايه‌گذاري در بخش معدن و صنايع معدني استان‌ها اولويت‌بندي مي‌شود. وجيه ا... جعفري در نشست آمايش استاني اظهار داشت: اين سازمان با همکاري مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت، مناطق پتانسيل‌دار از نظر مزيت اقتصادي معدن و صنايع معدني را بررسي و گروه بندي مي‌کند و براي مناطق اولويت‌دار، مشوق در نظر گرفته مي‌شود. وي افزود: با توجه به هدف نهايي ايميدرو براي ارتقاي جايگاه توليد و اشتغال، اولويت‌ها بر اساس موضوع اکتشاف، زيرساخت، نوآوري، فناوري و... تعيين و مشوق‌ها در اين حوزه‌ها اختصاص خواهد يافت تا در نهايت به اين هدف منتهي شود. رئيس هيات عامل ايميدرو با اشاره به مشوق‌هاي قابل ارائه از سوي ايميدرو به سرمايه‌گذاران حوزه معدن و صنايع معدني تصريح کرد: اين مشوق‌ها شامل ارائه تامين مالي، ضمانت‌نامه صندوق بيمه سرمايه‌گذاري و نيز تعريف مشوق‌هاي جديدي است که از سوي هيات‌مديره تصويب خواهد شد. وي ادامه داد: از اين رو، با ارائه اطلاعات شفاف و داراي توجيه اقتصادي، زمينه هدايت سرمايه‌گذاران به سمت طرح‌هاي معدني پتانسيل‌دار فراهم خواهد شد. متعاقب آن، توسعه مناطق کم برخوردار کشور به نحو مطلوب فراهم و از هدر رفت سرمايه‌ها جلوگيري خواهد شد.

چالش نان براي غذاهاي آماده

آرمان ملي: دبير فدراسيون صنايع غذايي و کشاورزي گفت: حدود 40 کارخانه توليد غذاهاي آماده مانند ساندويج و پيتزا در کشور فعال‌اند که وابسته به نان صنعتي هستند بدون ترديد افزايش نرخ آرد و به تبع آن نان در توليد و قيمت اين محصولات تاثير مي‌گذارد. محسن نقاشي، با اشاره به تاثير آزادسازي نرخ آرد صنف و صنعت در قيمت نان‌هاي صنعتي افزود: قيمت آرد صنف و صنعت از سوي سازمان حمايت اعلام شد؛ آرد 27 درصد کيلويي 16هزار و 900 تومان و آرد 12 درصد کيلويي 15 هزار تومان تعيين شده است پس با افزايش 6 تا 7 برابري قيمت مواد اوليه کارخانه‌هاي توليدي، افزايش نرخ محصولات نهايي اجتناب ناپذير است. اين فعال اقتصادي با بيان اينکه آرد با اين نرخ‌هاي اعلام شده در بازار موجود نيست، افزود: اينجا اين پرسش مطرح است که اگر بناست کارخانه‌هاي توليدي، آرد را با نرخ آزاد تهيه کنند چرا بايد نرخ محصولات از سوي سازمان حمايت تعيين شود؟ زماني‌که آرد با نرخ دولتي به کارخانه‌هاي توليدي داده مي‌شد آن زمان دولت مي‌توانست در نرخ‌ها اعمال نظر کند اما در شرايط فعلي بايد قيمت‌ها در بازار آزاد تعيين شوند. وي ادامه داد: حدود 40 کارخانه توليد غذاهاي آماده مانند ساندويج و پيتزا در کشور فعال‌اند که وابسته به نان صنعتي هستند بدون ترديد افزايش نرخ آرد و به تبع آن نان در توليد و قيمت اين محصولات تاثير مي‌گذارد. دبير فدراسيون صنايع غذايي و کشاورزي تصريح کرد: مسئولان براي توليدکنندگان اين ذهنيت را ايجاد کرده‌اند که کشور در شرايط جنگي است اين در حاليست که آنها بايد به توليدکنندگان اين اطمينان را بدهند که نگراني‌هاي آنها در روزهاي آينده از بين خواهد. نقاشي با بيان اينکه صادرات صنايع غذايي نيز با چالش‌هاي جدي مواجه شده است، افزود: کمبود شکر و روغن در صنعت به يک معضل بزرگ تبديل شده است برخي از مسئولان بر اين باورند که اگر روغن و شکر در فروشگاه‌ها وجود داشته باشد پس مشکلي در تامين آنها در کشور نداريم اين در حاليست که روغن در کارخانه‌ها و صنايع وجود ندارد و کارخانه‌هاي انواع سس، چيپس، شيريني و شکلات با چالش تامين روغن و شکر مواجه هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار