| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

مانورهای ضدتروریستی مشترک با پاکستان ادامه می‌یابد

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که مسکو به مانورهای ضد تروریستی مشترک با پاکستان به منظور تقویت پتانسیل این کشور ادامه خواهد داد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود از آمادگی مسکو برای کمک به اسلام آباد در مبارزه با تروریسم از جمله ارائه تجهیزات نظامی به پاکستان خبر داد. وزیر خارجه روسیه گفت: ما بر آمادگی روسیه در مشارکت برای تقویت پتانسیل ضدتروریسم پاکستان با تامین تجهیزات مرتبط تاکید می‌کنیم. ما معتقدیم این امر در جهت منافع کشورهای منطقه است. مسکو با ادامه مانورهای مشترک نظامی در مناطق کوهستانی و دریایی و مانور ضددزدان دریایی موافق است. لاوروف همچنین در مصاحبه با روزنامه پاکستانی نیوز اینترنشنال گفت: ما به تقویت پتانسیل ضد تروریستی نهادهای قانونی پاکستانی از طریق مانورهای مشترک شامل دریای عربی و دروژبا (دوستی) ادامه خواهیم داد. مسکو و اسلام‌آباد از روابط دوستانه و سازنده برخوردارند. او گفت: سال گذشته شاهد حجم بی‌سابقه‌ای از تجارت دوجانبه بودیم که با رشد ۴۶ درصدی به ۷۹۰ میلیون دلار رسید. ما تلاش‌های لازم برای آغاز ساخت خط لوله گاز شمال - جنوب که پروژه سردمدار در بخش انرژی است، انجام می‌دهیم. ما امید داریم که تمام مسائل باقیمانده در آینده نزدیک مورد توافق قرار گیرد. شرکت‌های روسی آماده مشارکت در مدرن‌سازی بخش انرژی و سیستم خط آهن پاکستان هستند. سرگئی لاوروف سه‌شنبه وارد پاکستان شد. این دیپلمات ارشد روسیه امروز چهارشنبه با همتای پاکستانی خود و رهبری سیاسی و نظامی ارشد این کشور دیدار خواهد کرد.
تمایل به حل مناقشات در کشمیر
وزیر خارجه روسیه همچنین از آمادگی کشورش برای کمک به حل و فصل اختلافات میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو بر سر کشمیر خبر داد. لاوروف به نیوز اینترنشنال گفت: اطمینان داریم که اختلافات میان کشورها در هر منطقه‌ای از جهان به ویژه جنوب آسیا می‌تواند به شکلی مسالمت‌آمیز، متمدنانه و بر پایه قوانین بین‌المللی حل و فصل شوند. روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد آماده کمک‌رسانی در این زمینه از هر طریقی است.
واکسن کرونا
سرگئی لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت، روسیه آمادگی دارد بسیار شفاف واکسن کووید۱۹ را به کشورهایی که به آنها نیاز دارند، ارسال کند. او گفت: اکنون اولویت واکسیناسیون جمعیت است. البته مساله توزیع منصفانه واکسن کرونا بسیار حساس است، به ویژه برای کشورهای فقیر. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: در این خصوص ما آماده ارسال واکسن‌های امن و اثرگذار روسی به شکلی شفاف هستیم. در این مسیر کار زیادی صورت گرفته است. ما توافق‌هایی درباره تامین واکسن‌هایمان با بیش از ۵۰ کشور داریم. شماری از کشورها تولید اسپوتنیک وی را را آغاز کرده‌اند.
شراکت با اتحادیه اروپا
سرگئی لاوروف در مصاحبه با نیوز اینترنشنال همچنین گفت، مشارکت در شراکت بزرگ اوراسیا برای اتحادیه اروپا امکان‌پذیر است. وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو علاقه‌مند به ایجاد همکاری با پاکستان، هند و دیگر شرکا در اوراسیا است. ما بیش از هر چیز منافع مشترک داریم، تأمین امنیت و بهبود کیفیت زندگی مردم کشورهایمان. با ابتکار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای توسعه شراکت بزرگ اوراسیا، یک دستورالعمل متحد در حال ارتقا است. او گفت: مشارکت در آن برای تمامی کشورهای این قاره‌ از جمله اعضای آسه‌آن، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همگاری شانگهای و همچنین در صورت وجود تمایل برای اتحادیه اروپا آزاد است. اجرای سیستماتیک این ابتکار نه تنها موجب تقویت ارتباط مثبت و ارتقای رقابت تمام مشارکت‌کنندگان می‌شود، بلکه پایه‌ای محکم برای ایجاد یک فضای مشترک برای صلح و ثبات خواهد شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار