| کد مطلب: ۱۰۰۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

آسمان تهران برفی می‌شود
آرمان ملی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای هوا بین ۸ تا ۱۸ درجه سانتیگراد در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت: طی پنجشنبه (۷ اسفندماه) در تهران بارش برف و باران خواهیم داشت. صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۶ اسفند) بر شدت بارش‌ در این استان‌ها افزوده می‌شود و گستره آن مناطقی از جمله اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران را فرا می‌گیرد. طی این روز به‌دلیل وزش باد به‌نسبت شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز نیز وجود دارد.

برخورد با خانه‌های مجردی
آرمان ملی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که ۳۶۵ سارق، کیف قاپ و حمل کننده سلاح سرد نامتعارف در پایتخت دستگیر شده‌اند. سردار حسین رحیمی از اجرای مرحله دیگر از طرح برخورد با خانه‌های مجردی نیز خبر داد و گفت: این طرح را از سال گذشته آغاز کردیم و بر اساس آن با خانه‌هایی که تحت عنوان مجردی فعالیت کرده اما در باطن به محلی برای مصرف مواد مخدر و تجمع افراد مجرم بدل شده بود، برخورد کردیم.

سموم میانکاله را بررسی کنید
آرمان ملی: رئیس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه من از مسئولان محیط‌زیست کشور و فراکسیون محیط‌زیست می‌خواهم منشاءیابی سمومی که منجر به مرگ پرندگان شده را انجام دهند تا دلیل مرگ پرندگان مشخص شود، گفت: زندگی همه ما به یکدیگر متصل است و باید نسبت به مسائل محیط‌زیستی حساس باشیم ولو آنکه در محدوده شهری ما نباشد. تالاب میانکاله یک موضوع ملی است و همانطور که به دریاچه ارومیه حساسیت داریم، به میانکاله هم توجه داشته باشیم. ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب‌ها در کشور گرامی داشته شد.

آغاز مرمت خانه «متین دفتری»
ایلنا: مرمت خانه تاریخی متین دفتری با قدمت بیش از 100 سال که پیش از این حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر تخریب ملک برای آن صادر شده بود؛ با پیگیری‌های شهردار منطقه ۱۱ تهران و همکاری مالک آغاز شد. نصراله آبادیان افزود: خانه متین دفتری که در مجموعه خانه باغ عبدالحسین میرزا فرمانفرما در اواخر قرن گذشته و اوایل قرن کنونی ساخته شد؛ متعلق به داماد محمد مصدق (یکی از نخست وزیران دوره پهلوی اول) بوده و به لحاظ معماری و قدمت واجد ارزش است که پیش از این مالک حکم تخریب از دیوان عدالت اداری دریافت کرده و به مرور زمان نیز دچار آسیب‌های زیادی شده بود.

استخدام ۱۰۰ هزار معلم
آرمان ملی: وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش در حال تعیین تکلیف وضعیت استخدام هستند. محسن حاجی میرزایی افزود: برای تعیین تکلیف و قطعیت وضعیت استخدام همکاران گام‌های بلندی برداشته شده است و برای تعیین تکلیف بیش از ۸۳ هزار نفر اقدام شده که با تعیین تکلیف ۳۰ هزار نفر دیگر، وضعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مشخص می‌شود. برای ترمیم حقوق و وضعیت مسکن همکاران تلاش‌هایی آغاز کرده‌ایم و برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای نیز در این بخش تدابیری اندیشیده شده است. وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وظیفه ما تمهید مقدمات است و باید شرایط مناسب برای کار همکاران فراهم شود.

سرقت مجسمه‌ اصفهان
ایسنا: برای سومین بار است که بخش میانی تندیس «تقدیس» اثر پرویز تناولی در اصفهان از مقابل ساختمان مرکزی شهرداری این شهر به سرقت می‌رود؛ آن هم در فاصله کوتاهی که از مرمت این اثر، پس از سرقت قبلی می‌گذشت. با توجه به تکرار سرقت آثار هنری شهر اصفهان، به نظر می‌رسد سازمان زیباسازی باید سرعت عمل بیشتری در حفاظت از آنها به خرج بدهد.

بازدید از نمایشگاه‌ها آزاد نیست
ایرنا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که برگزاری نمایشگاه‌ها در صورت تخصصی بودن امکانپذیر است اما بازدید برای عموم آزاد نیست. علیرضا رییسی درباره برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: برگزاری هرگونه نمایشگاه در صورتی که تخصصی باشد فقط برای حضور متخصصان مربوطه امکان‌پذیر است. حضور در نمایشگاه‌های تخصصی برای عموم مردم آزاد نیست و فقط متخصصان مربوط به آن حوزه می‌توانند در نمایشگاه حاضر باشند.

تمدید مشمولان زلزله‌زده سی‌سخت
ایرنا: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان اعزامی اسفندماه سال ۹۹ شهرستان سی‌سخت که در اثر زلزله دچار آسیب شده و قادر به اعزام به خدمت نبوده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل و ارائه درخواست، تاریخ اعزام به خدمت خود را تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمدید کنند. در صورتی که این عزیزان امکان مراجعه برای ثبت درخواست را ندارند، مدت غیبت آنان تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ توجیه می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار