| کد مطلب: ۱۱۰۹۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد

نخستین آنداکینگ سال با خروج همزمان سه شناور از درای داک ایزوایکو

ظهر روز جمعه مورخ 17 فروردین 1403 یک فروند شناور لوله گذار و یک فروند تانکر نفتکش که هر کدام سومین داک خود در ایزو ایکو را تجربه میکردند به همراه شناور چند منظوره عسلوئیه با پایان تعمیرات خود، درای داک ایزوایکو را ترک کردند.

نخستین آنداکینگ سال با خروج همزمان سه شناور از درای داک ایزوایکو

آرمان ملی آنلاین - به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)؛ در روز جمعه مورخ 17 فروردین 1403 همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، شناور لوله گذار ابوذر 1200 ویک فروند تانکر نفتکش که هر کدام سومین داک خود در ایزو ایکو را تجربه میکردند به همراه شناور چند منظوره عسلوئیه با پایان تعمیرات خود، درای داک ایزوایکو را ترک کردند.

مهندس عزیزی مدیر گروه شناورهای بزرگ ایزوایکو با اشاره به فعالیت شبانه روزی انجام شده بر روی این شناورها افزود؛ شناور ابوذر1200 با طول 177.84 متر، عرض 39.16 متر، ارتفاع 12.3 متر مجهز به جرثقیل های 1200 تنی یکی از خاص‌ترین شناورهای موجود در کشور بوده که خدمات ارزشمندی را در جهت حفظ و استخراج سرمایه های ملی انجام داده است.

شرح تعمیرات انجام شده در این شناور شامل سندبلاست و رنگ آمیزی بدنه، تعویض آندها، تعویض ورق های درونی و بیرونی در نقاط مورد نیاز، تعمیر فرلید، اورهال هوک‌های جرثقیل اصلی و فرعی، تعویض لوله های سوخت، آب شور و آب شیرین در نقاط مورد نیاز، اورهال ولوها، تعمیر وینچ، پالیش پروانه، اورهال ژنراتور جرثقیل اصلی بوده که به دست توانمند مهندسین داخلی صورت پذیرفته است.

کشتی دیگری که در این عملیات ایزوایکو را به قصد الحاق به ناوگان حمل نفت خام کشور ترک کرد یک فروند تانکر بیست و هشت هزار تنی با ابعاد 180 متر طول، 32 متر عرض و 18 متر ارتفاع می باشد. که جهت انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی از جمله؛ رنگ و سندبلاست، اورهال کامل ژنراتورها، اورهال موتور اصلی، تعویض سیل های شافت،تعویض ورق مخازن، ولو، پایپ، الکترو موتور، پمپ، استیل ورک و اوت فیتینگ وارد ایزوایکو شده بود. لازم به ذکر است که در روند تعویض سیل های شافت این شناور برای نخستین بار در کشور یاتاقان های شافت Recondition شد که در نوع خود منحصر بفرد بود.

سومین شناور آنداک شده در این عملیات شناور چند منظوره عسلوئیه بود که با ابعاد 38 متر طول، 9متر عرض و 5 متر آبخور، تعمیراتی شامل 600 متر تعویض لوله، اورهال کامل 98 عدد ولو، تعمیرات وینچ لنگر، ژنراتور، میگرتست 40 عدد الکتروموتور و رنگ و سند بلاست بدنه، عرشه و مخازن آب را در درای داک ایزوایکو با بالاترین کیفت تجربه کرد.

تداوم این‌گونه تعمیرات علاوه بر جلوگیری از مقادیر قابل توجهی ارز، می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شود از همین رو نقش ایزوایکو به ‌عنوان یک صنعت استراتژیک و پشتیبان در این میان بسیار حائز اهمیت بوده و هست.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار