| کد مطلب: ۱۰۸۷۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان از ایزوایکو

دکتر نصری مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مجتمع صنعتی با مدیرعامل و جمعی از مدیران ایزوایکو نشست مشترکی برگزار کردند.

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان از ایزوایکو

آرمان ملی آنلاین - به گزارش ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ، در ابتدای این جلسه دکتر سلمان ضربی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره ایزوایکو ضمن ابراز تسلیت به مناسبت سالروز وفات ام البنین سلام الله علیها، به ارائه گزارشی کامل از فعالیتها، توانمندی ها، امکانات و تجزیهات و طرح های توسعه ای و معرفی پروژه های جاری و شاخص  ایزوایکو پرداخت.

مدیرعامل ایزوایکو همچنین ضمن توضیحاتی درمورد روند ساخت شناورها، اشاره ای به ساخت سه فروند کانتینر بر اقیانوس پیمای این مجتمع کرد که علاوه بر اینکه از پیشرفته ترین کانتینربرهای دنیا محسوب میشوند به دلیل استاندارد بالای ساخت تنها کشتی های ساخت داخل هستنند که میتوانند در بنادر اروپا تردد و دریانوردی کنند.

دکتر ضربی تصریح کرد طی سالهای گذشته در ایزوایکو بیش از ۳۰۰ فروند شناور ( انواع بارج، لندینگ کرافت، کانتینربر های اقیانوس پیما، شناورهای جمع آوری آلودگی‌های نفتی، شناورهای صیادی و  پشتیبان صیادی، تانکر اقیانوس پیمای حمل مشتقات نفتی، تانکرهای سوخت رسان، شناورهای مسافری و انواع شناورهای دیگر با کاربری‌های مختلف) در بالاترین سطح کیفی ساخته شده است.

مدیرعامل ایزوایکو در ادامه، خبر از نهایی شدن قرارداد ساخت یک فروند شناور ۱۴۷ متری و یک فروند شناور ۴۷ متری را داد و افزود پیش پرداخت ساخت این دو شناور نیز از سوی کارفرمای مربوطه دریافت و هم اکنون شروع ساخت این شناورها در دست انجام است و طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

سلمان ضربی همچنین یک گزارش مقایسه ای از میزان کار شرکت طی سالهای ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و نه ماهه سال جاری ارائه داد که نشان از پیشرفت چشمگیر حجم کار ایزوایکو نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل داشت به طوری که امید میرود ایزوایکو تا پایان امسال بتواند رکوردی بی سابقه در صنعت دریایی کشور به ثبت برساند.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به ظرفیت و توان بالای ایزوایکو در بخش فراساحلی مجتمع افزود توان، تعهد و تخصص ما در حوزه ساخت سکوهای نفتی و گازی در پروژه های مختلف پارس جنوبی نظیر فازهای ۱، ۲، ۳، ۶، ۷، ۸، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به اثبات رسیده است و هم اکنون نیز طرح توسعه میدان نفتی فروزان، میدان نفتی هنگام و همچنین فاز ۱۱A پارس جنوبی را در دست اجرا داریم و تنها زیرساختی در کشور هستیم که توان ساخت سکوهای بیست هزار تنی و بالاتر را داریم

در ادامه دکتر نصری مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها افزود کشتی سازی موتور محرک و اثرگذار در حوزه اقتصاد دریا پایه است. و به دلیل موقعیت استراتژیک و  ژئواستراتژیک که در آن قرار داریم  مورد تأکید جدی مقام معظم رهبری «مدظله العالی»  است..

مدیرکل دیوان محاسبات ادامه داد سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در بحث اقتصاد دریا محور بیس و نقشه راهی است که  اگر صنایع مرتبط و اثر گذار به عنوان صنایع پیشران و موتور محرک و توسعه ای کشور در چهارچوب و  بر مبنای این سیاست ها حرکت کنند با چالش کمتری مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: اداره کل دیوان محاسبات در راستای  شناسایی چالش های مربوط و  احصا مشکلات در این مجموعه صنعتی به مانند سنوات گذشته وظایف نظارتی خود را بعمل خواهد آورد تا در رفع موانع تولید و با عنایت به ظرفیت های قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی نقش نظارتی خود را ایفا می نماید.

دکتر نصری در پایان با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای ایزوایکو و یادآوری شعار سال عنوان کرد این مجتمع عظیم صنعتی میتواند در هر دو مقوله شعار “مهار تورم، رشد تولید” اثر گذار باشد و نقش آفرینی کند و اداره کل دیوان محاسبات در جهت رفع چالشهای این صنعت و کمک به اشتغال زایی کشور و استان از این صنعت حمایت کرده و در کنار ایزوایکو خواهد بود.

نصری در این خصوص افزود نگاه دستگاه نظارتی مچ گیری نیست نگاه دست گیری و حل مشکلات است و نگاه کمک به رشد و توسعه هر مجموعه ای است. نه فقط در حوزه مالی و درآمدی بلکه در حوزه رعایت قوانین کاری و جاری کشور بویژه بخش بودجه ای وظیفه ذاتی دستگاه های نظارتی است. و به عنوان بازوی نظارتی مجلس در بحث اصلاح قوانین و بخش نامه ها میتوانیم از این مجتمع و صنعت دریایی کشور حمایت کنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار