| کد مطلب: ۱۰۵۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد دو ماهه سال ۱۴۰۲:

قیمت سهام بانک تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به حدود ۱۰ هزار ریال افزایش یافته است

مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد دو ماهه سال ۱۴۰۲ که روز پنجشنبه چهارم خردادماه در سالن آموزش بانک برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما ایجاد رضایت برای ۱۴ هزار سهامدار بانک است، گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ قیمت هر سهم بانک ۳ هزار ریال بود که در ۳۱ اردیبهشت سال جاری به حدود ۱۰ هزار ریال افزایش یافته است.

قیمت سهام بانک تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به حدود ۱۰ هزار ریال افزایش یافته است

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری با تاکید بر اینکه رشد سپرده‌های بانک در سال گذشته ۶۵ درصد بوده است و رشد مصارف بالای ۶۹ درصد بوده است، ادامه داد: باید کنترل هدفمندی روی مصارف بانک داشته باشیم .

مدیرعامل بانک با اشاره عملکرد بانک در حوزه ضمانت‌نامه‌ها افزود: رشد ۱۷۹ درصدی مبلغ ضمانت‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۰ به ۱۹۱ درصد در سال گذشته رسیده است و عملکرد استان‌ها در این مقوله شبیه هم نیست و برای موفقیت در این حوزه نیز می‌توانیم از طرح سفیران استفاده کنیم و از طریق باجه‌های بانکی روستایی نسبت به بازاریابی و فروش خدمت این بانک ، اقدام کنیم.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه همه استان‌ها باید از ظرفیت کامل خود استفاده ‌کنند، اظهار کرد: در کارنامه سال گذشته میزان مطالبات سررسید گذشته به  ۲٫۷ درصد کاهش پیدا کرده و برای پرونده‌های تسهیلاتی سررسید گذشته نیز باید برنامه داشته باشیم و انتظار می‌رود در این زمینه خواسته‌ باجه‌های بانکی روستایی را هم در این زمینه در نظر بگیریم و موضوع محدود به شعب و استان نباشد.

شیری با بیان اینکه در فضای فعلی باید از خدمات حضوری پرهیز کنیم و مشتریان را به سمت خدمات الکترونیکی و غیر حضوری سوق دهیم، گفت: در مطالعاتی که در دهه ۸۰ انجام شده بود، نشان دادیم که یک تراکنش حضوری برای بانک ۳۳ واحد هزینه در بردارد و برای خدمات غیر حضوری از موبایل و اینترنت بانک حدود یک واحد درصد و خودپرداز حدود سه واحد درصد برای بانک هزینه ایجاد می‌کند و این خدمات هر چه سریع و دقیق‌تر باشد استقبال بیشتری از آن می‌شود و آینده نظام بانکی بر حول خدمات بانکداری دیجیتال و آنلاین است و ما باید بر اساس برنامه‌های راهبردی نسبت به رفع نیازهای ذی‌نفعان خود تلاش کنیم و رضایت آنها را بدست آوریم.

وی افزود: در شاخص pos بانکی سهم بانک در کشور افزایش پیدا کرده و باید توجه کنیم که کدام کسب و کار در جامعه استقبال بیشتری دارد و در آن حوزه سرمایه گذاری کنیم و خدمات را در آن بخش توسعه دهیم.

مدیرعامل بانک با بیان اینکه سیاست بانک در حوزه ابزارهای پرداخت بیشتر تعرفه گذاری و نظارت است، ادامه داد: بانک نباید در حوزه عملیاتی وارد شود، بلکه دیگران بهتر می توانند در این حوزه وارد شوند و باید بهترین‌ها را برای این خدمات انتخاب کنیم.

بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه درگاه‌های بانک هر یک سهم خود را در رشد شاخص ها دارند و اگر عملکرد منفی نشان داده شد به معنی اشتباه بودن سیاستگذاری ها است، گفت: مبادلات بانکی ما با سایر بانک‌ها باید تراز باشد و در این حوزه بررسی دقیق‌تری داشته باشیم که تراز مالی مثبت را با سایر بانک‌ها حفظ کنیم.

شیری با اشاره به اینکه نرخ موثر تسهیلات با توجه به سیاست‌گذاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تعیین نرخ‌ها و پایبندی که بانک به تسهیلات تکلیفی جای تغییر زیادی ندارد، افزود: تسهیلات تکلیفی کاهنده هستند و تسهیلات ۲۳ درصدی این نرخ را افزایش خواهند داد اما بانک در مدیریت هزینه‌ها موفق‌تر عمل کرده است و اینکه ۶۷ درصد منابع بانک، منابع ارزان قیمت هستند یکی از این دلایل است و مطالبات مشکوک الوصول بانک کم شده است نشانه اصلاح رفتار هزینه‌ای بانک بوده است.

مدیرعامل بانک با تاکید بر افزایش شاخص کفایت سرمایه بدون ثبت افزایش سرمایه‌های در پیش بانک، گفت: بهبود این شاخص می‌تواند در رشد مقداری ترازنامه نقش داشته باشد و باید سرمایه کافی برای پوشش ریسک از ضمانت بانک وجود داشته باشد و هیچگونه نگرانی و آسیب به مشتریان و ذی‌نفعان وارد نشود.

شیری با تاکید بر اینکه در سال۱۴۰۰، درصد تحقق اهداف بانک ۶۳٫۸ بوده و در سال گذشته به ۶۲٫۳ درصد رسیده است، ادامه داد: به عبارت دیگر آنچه در کارنامه پایش و پویش سال گذشته تحقق پیدا کرده است کمتر از ۷۰ درصد بوده که در استان‌های مختلف این رقم متفاوت ثبت شده است.

وی افزود: استان‌های قزوین، سیستان و بلوچستان و کرمان بیش از ۸۵ درصد برنامه پایش و پویش سال ۱۴۰۱ را محقق کرده‌اند و برخی از استان‌ها در پایین تر از حد میانگین قرار داشته اند.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به مدیریت تسهیلات در استان‌ها گفت: مدیرانی که برای پرداخت تسهیلات با برنامه عمل می‌کنند جایگاه ویژه ای دارند و باید از مدیران شعب استان‌های سیستان و بلوچستان؛ منطقه غرب تهران و خراسان رضوی تقدیر کرد.

 شیری با تاکید بر اینکه بانک در حال حاضر با مازاد منابع روبرو است، تصریح کرد: ما برای این منابع مازاد برنامه داریم و بر اساس سیاست‌ها و برنامه راهبردی عمل می‌کنیم.

مدیرعامل بانک در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه بانک در هیات دولت خاطرنشان کرد: پست بانک ایران از سال ۹۵ به عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای تعیین شده است؛ ولی چون اساسنامه مدون نداشتیم نمی توانستیم از مزایای این عنوان استفاده کنیم و حالا با تصویب و ابلاغ این اساسنامه، از ظرفیت‌های آن به عنوان بانک توسعه‌ ای و تخصصی و در توسعه خدمات برای مجموعه ذی‌نفعان، استفاده خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار