| کد مطلب: ۱۰۵۷۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

حاشیه‌های ساپینتو منجر به رفتنش از استقلال شد / خودت مقصری مربی!

بعد از باخت استقلال از پرسپولیس در فینال جام حذفی، شاهد آخرین درگیری‌های ساپینتو در فوتبال ایران بودیم؛ حاشیه‌هایی که به دنبال ناکامی‌های مکرر او حالا منجر به خداحافظی او از استقلال می‌شود.

حاشیه‌های ساپینتو منجر به رفتنش از استقلال شد / خودت مقصری مربی!

آرمان ملی آنلاین: بعد از باخت استقلال از پرسپولیس در فینال جام حذفی، شاهد آخرین درگیری‌های ساپینتو در فوتبال ایران بودیم؛ حاشیه‌هایی که به دنبال ناکامی‌های مکرر او حالا منجر به خداحافظی او از استقلال می‌شود. 

دربی صد و یکم پایتخت در فینال جام حذفی همچون دربی پیشین با برد پرسپولیسی‌ها به پایان رسید و گل‌محمدی و شاگردانش توانستند هم رقیب دیرینه‌شان را مغلوب کنند و هم جام حذفی را بالای سر ببرند. پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه این بازی عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشت؛ اما از دقیقه ۹۰ تا ۹۹، بازی به گونه‌ای دیگر پیش رفت و استقلال در ثانیه‌های پایانی موفق شد دروازه بیرانوند را باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود و به نظر می‌رسید در ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافه، استقلال به واسطه وضعیت روحی بهتر هجومی‌تر از پرسپولیس بازی کند؛ اما حواشی پس از گل مرادمند بود که نتیجه نهایی بازی را مشخص کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که بازیکنان استقلال مشغول خوشحالی بودند داور بازی به کنار زمین آمد و ساپینتو را از بازی اخراج کرد. اینکه چرا داور به سرمربی استقلال کارت قرمز نشان داد مشخص نیست اما واکنش ساپنیتو به اخراجش، زمینه ‌ساز شکست استقلال شد. سرمربی استقلال به قدری عصبانی بود که هیچ کدام از نیمکت نشینان استقلال نمی‌توانستند مهارش کنند و در ادامه او رودرروی هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

در تصاویر تلویزیونی توهین‌های هواداران پرسپولیس به ساپینتو کاملا مشخص بود؛ اما انتظار می‌رفت این مربی واکنشی به این توهین‌ها نداشته باشد. ساپینتو بطری‌های آب که هواداران سرخ سمت او انداخته بودند را به طرف هواداران پرتاب کرد. این صحنه‌ها به قدری زشت و زننده بود که قطعا تا سال‌ها به عنوان حواشی تاریخی دربی‌های پایتخت از آن یاد می‌شود.

اخراج ساپینتو از کنار زمین آب سردی بود روی سر بازیکنان استقلال. انتظار می‌رفت گل دیرهنگام مرادمند باعث افت روحی پرسپولیسی‌ها و البته روحیه گرفتن بازیکنان استقلال شود و آبی‌پوشان بتوانند در وقت‌های اضافه گل برتری خود را وارد دروازه پرسپولیس کنند؛ اما اتفاقاتی که پس از اخراج ساپینتو رخ داد شوک منفی به آبی‌پوشان وارد کرد. آنها به قدری بی‌روحیه بازی می کردند که بازیکنان پرسپولیس خیلی راحت صاحب زمین و توپ شدند و در نهایت هم گل برتری خود را وارد دروازه استقلال کردند.

قطعا مقصر اصلی شکست استقلال مقابل پرسپولیس کسی به جز ساپینتو نیست. سرمربی استقلال می‌تواند تا مدت‌ها این شکست را گردن داور بیندازد؛ هر چند حداقل در این بازی او شانس آورد که داور خطای محرزی که در محوطه جریمه تیمش روی آل کثیر رخ داد را ندید. قضاوت دربی صد و یکم مشکلات زیادی داشت؛ اما نمی‌توان این مسئله را دلیل شکست استقلال قلمداد کرد؛ بلکه حواشی ساپینتو باعث رقم خوردن این نتیجه شد.

پرسپولیسی‌ها باید قدردان ساپینتو باشند که اینگونه با رفتارهایش باعث شد نتیجه بازی به سود آنها رقم بخورد. از مربی پرتغالی که چندی پیش در پاسخ به عبدالله ویسی به سوابق پررنگ خود در دوران فوتبالی‌اش اشاره کرده بود انتظار می‌رفت حداقل رفتار حرفه‌ای هم یاد می‌گرفت؛ نه اینکه اینگونه با همه گلاویز شود.

به نظر می‌رسد حضور ساپینتو در فوتبال ایران و در تیم استقلال به پایان رسیده باشد. خاطراتی که از او در اذهان فوتبالدوستان به جا خواهد ماند قطعا حواشی‌ای است که این مربی رقم زد و نه عملکرد فنی‌اش در استقلال.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار