| کد مطلب: ۱۰۶۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

اهمیت ماه محرم

مهم‌ترین رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) ترویج اخلاق بوده است.اخلاق یعنی قدرت شناخت خوب از بد و پرهیز از بدی‌ها و رعایت خوبی‌هاست.

اهمیت ماه محرم

به گزارش آرمان ملی آنلاین علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نوشت: اهم سیئات شامل کفران نعمت‌ها،تضییع و عدم رعایت حقوق الهی و حقوق انسان‌ها و عمل به وظایف انسانی که اهم آن تنظیم روابط و مناسبات ۱- بین خود و خدا که عصاره آن اظهار بندگی کردن به درگاه اوست.

۲- با خویشتن خویش که‌ چکیده آن شناخت خود و تلاش برای شکوفایی استعدادها ۳-خود با محیط طبیعی که کوشیدن در تبدیل مجهول‌ها به معلومات و به خدمت در آوردن امکانات در زمین و آسمان برای استفاده بهینه توسط بشر(باید توجه داشت که در بهره‌برداری از محیط زندگی از افراط و تفریط دوری و اعتدال را رعایت کرده و سهم دیگران و به خصوص آیندگان را سرلوحه کار خود قرار داد) ۴-فرد با اجتماع است.چون انسان موجود اجتماعی است و ناگزیر می‌باید با دیگران ادامه حیات دهد. عصاره این رابطه رعایت حقوق آحاد جامعه و حتی در اولویت قرار دادن حقوق جمع است. این حالت جلوه‌های زیبای زندگی را در خود دارد و به نمایش می‌گذارد. اگر عدالت، انصاف، مروت، مهربانی، رعایت آزادی، حق انتخاب و حق تعیین سرنوشت و....به خوبی و کافی مراعات شود، رسالت انبیاء و خاتم آنان محقق شده است.

خرد جمعی،وجدان‌های بیدار و نفس مطمئنه نیز تنظیم درست و کامل همین روابط و مناسبات چهار گانه را خواهان است و لذا روشفکران مصلح و خیرخواه در طول تاریخ کوشیده‌اند عرف و تجربه حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی جلوگاه نتیجه تلاش‌های انبیاء،ائمه و انسان‌های ذکر شده باشد. در اینجا می خواهم عرض کنم که حکومت‌ها در مبارزه با زشتی و پلیدى‌ها و تامین حقوق شهروندی نقش اول را دارند. متاسفانه حرکت منفی انسان‌های خودخواه،زیاده طلب،متکبر،یاغی و در یک کلام تربیت نیافته و شیطان صفت روند فطری حیات و زندگی بر روی کره زمین و جامعه را دچار مشکل و انحراف کرده و ماه محرم سال ۶1 قمری دو نماد رفتار فوق‌العاده انسانی و ضد بشری را شاهد بوده است.یکی اسوه اخلاق مداری کامل به جرم پاسداری از دین جدّش یعنی همه ارزش ها و به زبان کنونی رعایت ارزش های انسانی را به وحشیانه ترین ‌شکل به شهادت رسانیدند و دیگری جبهه یزدیان.

پیروان آن حضرت و سایر انسان‌های آزادی طلب و آزاده هر ساله تلاش دارند از امام شان و آموزه‌های او تجلیل کرده، مراسم عزای امام غریب را با شکوه‌ترین شکل همراه با شور و شعور حسینی برگزار و بدان عمل نمایند.اما دشمنان آموزه‌های امام حسین علیه السلام فقط یزدیان نیستند، بلکه آنهایی که این آموزه‌ها و الگوهای ارائه شده توسط امام که در تبعیت از برادر،پدر و جدش حضرت محمد صلی الله علیه می باشد را مخالف دنیای خود دیده و در نتیجه تلاش کرده‌اند خرافات،تحجر،واپسگرایی،اغراق گویی را وارده این حرکت زلال کرده و مراسم های مربوط به امام حسین(ع) و عزاداری‌ها را به سمتی سوق دهند که برای زندگی پیروان آن حضرت سودی نداشته باشد.

با کمال تاسف این حرکت مرموز هر چه از عمرش می گذرد قدرت بیشتری یافته و تقریبا در برخی تکایا،مراسم‌ عزاداری و مجالس سخنرانی آثارش هویدا و موجب دور کردن مردم اهل مطالعه و واقع بین و بویژه جوانان از دین می‌شود. توده هایی از مردم در دام این انحراف افتاده و متأسفانه بازار کاسبان دین را گرم می کنند. امیدواریم که متعهدان به راه حسین(ع)،کارشناسان آگاه به دین و تاریخ و به خصوص مراجع عظام تقلید مانع این انحراف شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار