| کد مطلب: ۱۰۵۷۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

یک برنامه پرطرفدار دیگر تلویزیون تعطیل شد | با این شرایط تورمی نمی‌توانیم کار کنیم

یکی دیگر از برنامه‌های پرطرفدار صدا و سیما در حوزه کودکان تعطیل شد و بر این اساس برنامه کلبه عمو پورنگ که حدود 20 سال سابقه تولید و پخش داشت دیگر ساخته و پخش نمی‌شود.

یک برنامه پرطرفدار دیگر تلویزیون تعطیل شد | با این شرایط تورمی نمی‌توانیم کار کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین این روزها شبکه های تلویزیون را که مرور می کنی با غیبت مجریان مطرح کودک که تا چند سال پیش در تلویزیون برنامه داشتند مواجه می شویم؛ مجریانی که پس از سال‌ها تلاش تلویزیون برای مطرح کردن چهره آنها و قبولاندن آنها به مخاطب با هدف رساندن پیام دیگر در قاب تلویزیون نیستند. برنامه سازانی که به گفته آنها هنوز نتواستند پرونده برنامه های قبلشان را ببندند چه برسد به ساخت برنامه جدید!

مسلم آقاجان زاده، تهیه کننده برنامه «کلبه عموپورنگ» درباره وضعیت برنامه های کودک در تلویزیون و به ویژه سرنوشت این برنامه به ایسنا گفت: آخرین برنامه ما برنامه «کلبه عمو پورنگ» بود که سال ۹۹ به راه افتاد و ۱۴۰۰ به پایان رسید و در اوج هم تمام شد اما هنوز هم نتوانسته ایم آن را جمع کنیم و متاسفانه هنوز هم نتوانستیم تسویه مالی بگیریم که به فکر کارهای جدید باشیم. علیرغم اینکه مدیران قول دادند هنوز بعد از سه سال موفق نشدیم به سرانجامی برسیم. مشکل اینجاست که بعد از سه سال تورم این پول را به زیر صفر کشانده و ما را دچار مشکلات زیادی کرده است.

به گفته این تهیه کننده برنامه «عمو پورنگ» در حالی بیستمین سالگرد خود را گذراند که عملا از هم پاشیده است.

وی دراین زمینه گفت: این برنامه از قدیمی ترین برنامه های تلویزیون بود که همه عوامل در این سال ها کنار هم بودند و چنین اتفاقی در کمتر برنامه ای دیده می شود؛ چرا که اغلب سِمَت برنامه سازان برنامه ها تغییر می کند. ما از قدیمی ترین برنامه سازان کودک هستیم و بیستمین سالگرد برنامه مان مواجه با این مشکلات مالی و از هم پاشیدن این برند تلویزیونی ۲۰ ساله شد.

«کلبه عمو پورنگ» از هم پاشید/تکلیف نامعلوم تلویزیون با برنامه های بِرند کودکان

به فکر فصل جدیدی نیستیم

این تهیه کننده در پاسخ به اینکه آیا از سوی مسئولان تلویزیون برای بازگشت برنامه «عموپورنگ» پیشنهادی نشده است؟ توضیح داد: معاونت سیما لطف دارند و پیشنهاد می دهند اما با این شرایط مالی و شرایط تورمی نمی توانیم کار کنیم و دوسال بعد پولمان را بگیریم و در نتیجه به فکر فصل جدیدی نیستیم. صاحب این برنامه صدا و سیماست و بنابراین بیشتر از همه باید دلسوزی کند. سرمایه انسانی که دور هم جمع بودند عملا پاشیده شده است و امکان جمع کردن عوامل هم وجود ندارد.

آقاجان زاده درباره ی عمکرد تلویزیون در قبال ساخت برنامه هایش بیان کرد: تلویزیون باید پایبند به پرداخت خود باشد همانطور که تهیه کننده متعهد به تلویزیون می شود که برنامه را به موقع برساند و اگر نرساند جریمه و توبیخ می شود، چطور ما کار را ۱۴۰۰ تمام کردیم اما پایبند با قراردادها نبوده و نیست و این از مشکلات تلویزیون است.

از مجریان قدیمی تلویزیون  در حوزه کودک چهره‌ی الهه رضایی در تلویزیون که سال‌هاست از حوزه اجرا دور شده، این روزها در قالب یک تبلیغ در آگهی‌های بازرگانی و در قاب تلویزیون دیده می‌شود و البته خبری از اجرای برنامه‌ جدیدی توسط خانم مجری نیست.

مجید قنادـ مجری و برنامه ساز قدیمی ـ هم در اظهارات اخیر خود به نبود برخی حرفه‌ای ها در تلویزیون اشاره کرده و با زدن کنایه به تلویزیون گفته بود در حال حاضر مردم بیرون بیشتر ما را قبول دارند تا خود تلویزیون.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار