| کد مطلب: ۱۰۹۴۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

ضرغامی:چپ و راست تا آنجایی سیره امام را می‌گویند که خودشان می‌خواهند

وزیر میراث فرهنگی گفت: بخشی از سیره امام در صحیفه امام هست. اما چپ و راست تا آنجایی می‌گویند که خودشان می‌خواهند. هنوز زنده هستند کسانی که با امام زیست کرده‌اند و محشور بوده‌اند.

ضرغامی:چپ و راست تا آنجایی سیره امام را می‌گویند که خودشان می‌خواهند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از جماران؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه توصیه مراقبت از انحراف نسبت به خط امام مشمول همه می‌شود، گفت: بخشی از سیره امام در صحیفه امام هست. اما چپ و راست تا آنجایی می‌گویند که خودشان می‌خواهند. هنوز زنده هستند کسانی که با امام زیست کرده‌اند و محشور بوده‌اند. ما اگر بتوانیم نهضتی راه بیاندازیم که اینها دور هم جمع شوند و صادقانه بگویند که امام چگونه رفتار می‌کرد، برای نسل جدید حتما پر برکت است.

عزت‌الله ضرغامی در خصوص غفلت نهادهای فرهنگی از امام خمینی(س)، اظهار داشت: توصیه مراقبت از انحراف نسبت به خط امام مشمول همه می‌شود؛ از خود من که می‌خواهم راجع به این مسأله صحبت کنم تا رفتاری که همه دولت‌مردان و مدعیان دارند. همه کسانی که خودشان را پیرو امام می‌دانند، باید مراقبت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه هرکسی یک طوری ممکن است از خط امام منحرف شود، افزود: وقتی مهمانان خارجی می‌آیند، من می‌گویم به آنها توصیه کنید که جماران را ببینند. چون از جاهای دیگر امام را نمی‌شناسد؛ و امام را از جماران می‌شناسد. من یک عکسی در صفحاتم دارم که بچه‌های بسیجی به ملاقات امام آمده‌اند و جلوی در ورودی یک کوه پوتین هست و دیوارها هم آجری بود. امامی که ما عاشقش شدیم، آن بود.

وی تأکید کرد: حواس‌مان باشد که رفتار خودمان «رفتار پادشاهی» نشود. در وهله اول آن تواضع و حال امام و ارتباط مستقیم امام با مردم را فراموش نکنیم. رفتارها و خصلت‌ها مهم است؛ قبل از اینکه حرف‌ها مهم باشد. بعد هم امام اسلام را طوری معرفی کرد که مردم از اسلام خوش‌شان بیاید؛ مردم عاشق اسلام شدند و خودشان دنبال اسلام آمدند.

ضرغامی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مصداق بارز «یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْواجاً» است، گفت: خود ما نوجوان بودیم که پیرو امام شدیم. بعضی وقت‌ها اسلامی که ما معرفی می‌کنیم، اسلامی نیست که دنبال آن راه افتادیم؛ از آن دوری می‌کنند. کسی که عاشق امام است، باید سعی کند اسلام را درست آن طوری که امام تعریف کرد، برای مردم معرفی کند. اسلام برای احیای مردم آمده است. اصلا کارکرد دین «آرامش‌بخشی» است. بعضی‌ها اسلامی را ترسیم می‌کنند که آرامش را از مردم می‌گیرد. این اولین خطای راهبردی است.

وی یادآور شد: امام هر وقت می‌دید که کسی دارد کار انقباضی انجام می‌دهد، محکم جلوی او می‌ایستاد؛ طوری می‌ایستاد که همه بفهمند این مسیر درست است. اگر امثال ضرغامی گرفتار این شوند که تفسیر مضیّق از اسلام کنند، چیزی نیست که امام گفت. امام به احکام ثانویه اعتقاد داشت؛ دین اعتقاد دارد. یعنی هر وقت می‌بینند که حکم اولیه سخت می‌شود، اجازه می‌دهند که یک مدتی حکم ثانویه پیاده شود. ما برعکس کار می‌کنیم؛ حکم اولیه ساده است و حکم ثانویه را چنان سخت می‌کنیم که مردم از اسلام ناامید شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: بخشی از سیره امام در صحیفه امام هست. اما چپ و راست تا آنجایی می‌گویند که خودشان می‌خواهند. هنوز زنده هستند کسانی که با امام زیست کرده‌اند و محشور بوده‌اند. ما اگر بتوانیم نهضتی راه بیاندازیم که اینها دور هم جمع شوند و صادقانه بگویند که امام چگونه رفتار می‌کرد، برای نسل جدید حتما پر برکت است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار