| کد مطلب: ۱۰۹۴۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

ضرغامی: دعوت صادق بوقی از مسی موثرتر خواهد بود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است ویدئوی دعوت صادق بوقی از مردم برای حضور در غرفه نمایشگاه گردشگری گیلان از مسی تاثیرگذارتر خواهد بود.

ضرغامی: دعوت صادق بوقی از مسی موثرتر خواهد بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ سید عزت‌الله ضرغامی  اظهار کرد: مدام به من می‌گویند لیونل مسی یک ویدئوی گردشگری پر کرده و ببینید چقدر چیز خوبی است و شما چرا این کار را نمی‌کنید؟ اولا او به خاطر اسمش چند میلیون دلار و برای توزیعش در فضای مجازی چند ۱۰ میلیون می‌گیرد. ما اینجا کلا آه نداریم با ناله سودا کنیم اما من شنیدم که صادق بوقی ایران رفته یک ویدئو پر کرده و مردم را دعوت کرده که به غرفه گیلان بیایند. حتما تاثیراتش از او (مسی) در گیلان بیشتر است. ما جلویش را هم نمی‌گیریم، خیلی خوب است و تشکر هم می‌کنیم. از این چیزها خیلی تولید می‌شود.

وی در ادامه با تبریک دهه فجر گفت: پروژه‌های مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سقف ۴۲۶ پروژه به ارزش ۹.۱ همت (هزار میلیارد تومان) در سراسر کشور در دهه فجر افتتاح خواهد شد و ۵ هزار و ۱۸۲ شغل ایجاد خواهد کرد.

ضرغامی افزود: از دو هتل ۵ ستاره در مشهد در فارس تا پروژه‌های کوچکتر در این افتتاح‌ها خواهد بود. البته بخشی از پروژه‌های دیگر ما که اعتبار خوبی هم برای آنها وجود دارد در اسفند افتاح خواهد شد. تلاش می‌کنیم که این پروژه‌ها در دهه فجر تراکم پیدا نکند که تا حدی حق آنها ادا شود. در حوزه گردشگری هم ۵ هزار ۶۱۱ تخت به مجموعه‌های اقامتی ما اضافه خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: آقای زوراب دبیر UNWTO مهمان ویژه من در نمایشگاه گردشگری امسال خواهد بود. این نمایشگاه از ۲۳ بهمن به مدت چهار روز برگزار خواهد شد و به مراتب گسترده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. با طراحی‌هایی که ما کردیم این نمایشگاه خیلی جذاب‌تر و شیرین‌تر خواهد بود.

ضرغامی اضافه کرد: الان جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فیتور که یک نمایشگاه معتبر و مهم در حوزه گردشگری است، شرکت کرده است و به دلیل جذابیت غرفه جمهوری اسلامی، جزو غرفه‌های برتر آن است و مورد اعتراف تمام کسانی است که به آنجا می‌روند و تصاویر منتشرشده حاکی از استقبال بسیار زیاد گردشگران دنیاست. با وجود همه تلاش‌هایی که برای ایران‌هراسی انجام می‌گیرد ولی به دلیل تلاش‌های صورت‌گرفته، همین نمایشگاه فیتور نشان‌دهنده توان ما است.

وی با بیان اینکه چون ما برای حضور در نمایشگاه‌های جهانی اعتبار نداریم سعی می‌کنیم از موقعیت‌های دیگر استفاده کنیم، افزود: مثل کاری که در مورد نمایشگاه شکوه باستان در چین انجام دادیم و بیش از ۲۰۰ قطعه تاریخی خود را بردیم و استقبالی که از نمایشگاه ویژه ایران انجام شد، از هیچ جا انجام نگرفت و چینی‌ها تا دو هفته بلیت‌های بازدید از نمایشگاه ایران را پیش‌فروش کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان اظهار کرد: چینی‌ها برای این نمایشگاه هزینه خوبی کردند و مهمانان زیادی از ما دعوت کردند و دوره‌های آموزش گذاشتند که من گفتم بچه‌ها در این دوره‌ها شرکت کنند. یعنی چین که اینقدر در کارهای مختلف خود دقیق هزینه می‌کند یک هزینه جدی برای برپایی این نمایشگاه و دعوت از کشورهای دیگر و حتی هزینه تعداد زیادی از همکاران ما را خود چینی‌ها تقبل کردند. ما الان کلا پول نداریم ولی از ظرفیت‌های دیگران استفاده می‌کنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار