| کد مطلب: ۱۰۹۳۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

اظهارات خبرساز یک نماینده درباره ردصلاحیت روحانی

حسین جلالی گفت: ردصلاحیت حسن روحانی نه جناحی است و نه حزبی. باید بیشتر از چشممان به شورای نگهبان اعتماد کنیم.

اظهارات خبرساز یک نماینده درباره ردصلاحیت روحانی

به گزارش آرمان ملی آنلاین و به نقل از رویداد 24؛ حسین جلالی رئیس پیشین دفتر آیت‌الله مصباح یزدی می‌گوید: اگر در بررسی صلاحیت ها به شورای نگهبان اعتماد نکنیم پس به کی اعتماد کنیم؟ زیرا شورای نگهبان فارغ از مباحث سیاسی و حزبی صلاحیت ها را بررسی می‌کندحسین جلالی نماینده مجلس و رئیس پیشین دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان می‌گوید: اگر به شورای نگهبان اعتماد نکنیم، پس دیگر به کی قرار است اعتماد کنیم؟ اعتماد ما به شورای نگهبان باید از چشمانمان هم بیشتر باشد، زیرا این شورا نه جناحی است و نه حزبی. ۶ فقیه عادل، خداشناس، خداترس و خداباوردر آنجا هستند و جز روی خط کشی دین حسابی باز نمی‌کنند.

شورای نگهبان توجهشان به این است که شاخص‌ها و قوانینی که در اختیارشان است رعایت شود. ۴۴ سال از انقلاب گذشته و در این مدت اصلا تردید نکردند. خداشاهد است اگر چنین حکمی (رد صلاحیت) درباره من صادر شود، من می‌گویم سمعا و طاعتا؛ تبعیت می‌کنیم، زیرا اگر بی قانونی باشد هرج و مرج می‌شود. ما باید به یک قانونی اعتماد کنیم و آن را قبول کنیم. بیانیه آقای روحانی یک نوع اظهار رضایت بود و مشارکت مردم را خواسته و قهر نکرده با نظام، معلوم است او هم به قانون تمکین می‌کند و پذیرای قانون است و همین که گفته مردم حتی اگر من هم نباشم شما بیایید، یعنی نشان می‌دهد که تسلیم قانون هستند و قانون را فصل الخطاب می‌دانند.

آقای حسن روحانی خودش یک روحانی است، شرع و دین و خدا را می‌شناسد. مردم از سلامت خوششان می‌آید، دوست دارند انتخاباتی که برگزار می‌شود سالم وعادلانه باشد. در بحث خبرگان، صلاحیت علمی مد نظر است و موضوعات سیاسی مطرح نیست. من هم آخوند هستم و نمی‌روم برای خبرگان ثبت نام کنم، زیرا می‌دانم صلاحیت علمی ندارم و اگر ثبت نام کنم رد می‌شوم و وقتی می‌دانم اجتهاد می‌خواهد و من هم مجتهد نیستم طبیعتا من را رد صلاحیت می‌کنند.

منبع : رویداد 24

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار