| کد مطلب: ۱۰۸۲۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» در گفت‌و‌گو با حمید حسینی، نماینده ادوار مجلس بررسی می‌کند: گسترش تور مالیاتی

تامین درآمدهای مالیاتی برای دولت این روزها تبدیل به چالشی شده است که واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است. گروهی بر این باورند که دریافت مالیات به هر طریق به ویژه در شرایط اقتصادی – معیشتی حاکم بر جامعه منطقی نیست و تبعات اقتصادی – اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، اما برخی نیز معتقدند؛ دریافت مالیات یکی از معمول ترین روش های کسب درآمد برای دولت‌هاست که سال های طولانی در ایران به دلیل وجود درآمدهای کلان نفتی به فراموشی سپرده شده بود و هم اکنون دولت با توجه به محدود شدن درآمدهای نفتی ناشی از کاهش صادرات و تحریم، مجدداً به وظیفه اصلی خود یعنی «مالیات ستانی» روی آورده است.

«آرمان ملی» در گفت‌و‌گو با حمید حسینی، نماینده ادوار مجلس بررسی می‌کند: گسترش تور مالیاتی

از این رو با حمید حسینی، نماینده ادوار مجلس به گفت وگو پرداخته‌ایم  . وی می‌گوید:«شناسایی مودیان جدید مالیاتی و نظارت بر اجرای مالیات ستانی از گروه های خاص مانند پزشکان و یا اتصال شبکه های مالی نهادهای ذیربط مانند بانک ها، نظام مالیاتی، گمرکی و ... از جمله دیگر اقدامات ضروری محسوب می شود که دولت باید مدنظر قرار دهد هر چند بر اساس شواهد موجود دولت تور مالیاتی خود را به صورت گسترده در جاهای مختلف پهن کرده است و به گفته مسئولان قصد افزایش پایه های مالیاتی در سطوح مختلف را ندارد بلکه در صدد این است تا با یافتن مودیان جدید و ممانعت از فرارهای مالیاتی میزان مالیات اخذشده در سال آینده را افزایش دهد و به ادعای تامین درآمدهای مالیاتی در کشور جامه عمل بپوشاند. 

اتصال پایانه‌های خرید و فروش به اداره مالیات، رصد تراکنش های مالیاتی و ... از جمله دیگر ابزارهایی است که دولت در صدد است افراد جدیدتری را به دایره مودیان جدید مالیاتی بدون اضافه کردن نرخ مالیاتی برای مودیان قبلی انجام دهد. همچنین به منظور مقابله با فرار گسترده آگاهانه و یا مخفیانه مالیاتی، رصد مبادلات ارزهای دیجیتال، ردیابی دقیق معاملات اقتصادی داخلی و خارجی و ... از جمله پارامترهای دقیقی است که در صورت توجه دولت می تواند فرصت خوبی برای کسب درآمدهای دولتی و اجرای عدالت اجتماعی – مالیاتی در کشور ایجاد کند» .

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار