| کد مطلب: ۱۰۸۲۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

تاثیری که عضویت در بریکس بر همکاری ایران با برزیل گذاشت

سفیر برزیل در تهران با اشاره به عضویت رسمی کشورمان در گروه بریکس از اول ژانویه ۲۰۲۴ گفت: عضویت ایران در این گروه می تواند به گسترش هرچه بیشتر روابط ایران و برزیل در حوزه‌های تجاری و اقتصادی کمک کند.

تاثیری که عضویت در بریکس بر همکاری ایران با برزیل گذاشت

«ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو» سفیر جدید جمهوری فدراتیو برزیل در جمهوری اسلامی ایران در نشست ۱۲۰ سال روابط ایران و آمریکای لاتین که روز شنبه ۱۸ آذرماه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزارشد با بیان این که در حال حاضر ۵۰ شرکت ایرانی برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه کشاورزی در برزیل حضور دارند، گفت: در راستای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه دانشگاهی و آموزشی قرار است از ۱۶ تا ۲۶ دسامبر در سال جاری میلادی  یک استاد مطرح دانشگاه برزیل به ایران سفر کند و ضمن دیدار از دانشگاه‌های ایران، جلساتی در ارتباط با زبان و ادبیات پرتغالی برگزار کند.

این دیپلمات برزیلی در تهران همچنین گفت : ایران و برزیل در صدد هستند که این زمینه را فراهم کنند که زبان های رسمی دوکشور « فارسی و پرتغالی » در دانشگاه های دو کشور به صورت رسمی تدریس شود .

سفیر برزیل در تهران که حدود دو ماه است این مسئولیت را بر عهده گرفته است ، اظهار کرد:  در حال حاضر آقای «لولا داسیلوا» رییس جمهور برزیل است و او یکی از دوستان ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان این که ما می‌خواهیم روابطمان در حوزه های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی  با ایران تقویت کنیم ، ادامه داد : برزیل از عضویت ایران در گروه بریکس حمایت زیادی کرد .

سفیر برزیل در تهران با اشاره به عضویت رسمی کشورمان در گروه بریکس از ژانویه ۲۰۲۴ خاطر نشان کرد: عضویت ایران در این گروه می‌تواند به گسترش هرچه بیشتر  روابط ایران و برزیل کمک کند و حذف ارزهایی چون دلار و یورو در روابط اقتصادی دو کشور می‌تواند به گسترش هر چه بیشتر این روابط کمک کند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار