| کد مطلب: ۱۰۷۸۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

تحریم خلاف دموکراسی است

مصطفی هاشمی طبا می‌گوید:آقای روحانی هم با تحریم انتخابات مخالف است و نظر من هم همین است. بحث تحریم به نظرم خلاف دموکراسی است.

تحریم خلاف دموکراسی است

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از رویداد24؛ یک فعال سیاسی اصلاح طلب در ارتباط با انتخابات مجلس پیش رو اظهار داشت: اگر واقعیت را نگاه کنیم، فردی که با رای کمی انتخاب می‌شود، طبیعتا نماینده ملت نیست. از سوی دیگر ممکن است تعداد شرکت‌کننده‌ها زیاد باشد، اما تعداد رای‌های قابل شمارش کم باشد، بازهم تغییری در وضعیت ایجاد نشده و ممکن است که از نظر قانونی درست باشد، اما از نظرماهیتی دچار مشکل است و نشان می‌دهد یک نفر که نماینده شده حداقل ۵۰ درصد رای مردم را ندارد، پس از سمت چه کسی می‌خواهد آنجا حضور داشته باشد.  نمی‌دانم با جریانی که معتقد است با ۲۰ درصد رای هم می‌توان نماینده انتخاب کرد، چه کنیم. سید مصطفی هاشمی طبا گفت: ‌ درقبال جریانی که معتقد است حتی با ۲۰ درصد رای هم می‌توان نماینده انتخاب کرد واقعا نمی‌دانم باید چه کارکرد، به نظرم باید سرمایه اجتماعی زیاد شود و مردم با علاقه حضور پیدا کنند و به افرادی که می‌خواهند در انتخابات رای دهند. وگرنه از دست مردم کاری بر نمی‌آید و اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید از سوی مسئولان باشد. 

* تحریم انتخابات معنایی ندارد

وی گفت:به نظرم مردم می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و به هرکسی که تمایل دارند رای دهند واز این طریق پیام خودشان را برسانند. ‌ مردم وقتی در انتخابات شرکت کنند و مثلا حتی اگر رای سفید دهند و به افرادی که هستند، رای ندهند هم خودش حامل یک پیام است که افراد مورد نظر ما حضور ندارند و این افرادی که تایید صلاحیت شدند افراد مد نظر ما نیستند.  این چهره سیاسی عنوان کرد:‌ به نظرم تحریم انتخابات معنایی ندارد، اما خب هر حال همین هم یک نوع طرز فکر است.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار